فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا نروژ
امتیاز 5 از 5 از بین 312 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا نروژ

کشور نروژ به واسطه امکانات تفریحی، استانداردهای زندگی، اوضاع اقتصادی مناسب و همچنین جاذبه های گردشگری که مربوط به تاریخ پر فراز و نشیب وایکینگی این کشور می شود، طرفداران زیادی برای بازدید و سفر به این منطقه دارد. هر ساله افراد زیادی از این کشور دیدن می کنند و برخی از افراد نیز برای اقامت در این کشور ویزا نروژ را تهیه می کنند.

نروژ از جمله کشورهای عضو اتحادیه شنگن می باشد، که برای سفر به آن ملزم به اخذ ویزای شنگن هستید. ویزا نروژ برای تمامی افرادی که قصد اقامت در این کشور را داشته باشند و واجد شرایط دریافت، صادر می شود.

ویزا نروژ متناسب با هدف مسافران از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزا نروژ باید در سفارت این کشور حضور داشته باشید.

انواع ویزا نروژ عبارت است از:

• ویزای توریستی نروژ

• ویزای تجاری نروژ

• ویزای تحصیلی نروژ

• ویزای ازدواج با شهروندان نروژی

• ویزای کار نروژ

 

ویزای توریستی نروژ

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری نروژ را داشته باشند. این افراد با دریافت ویزای توریستی نروژ اجازه کار و یا تحصیل در طول اقامت خود در این کشور را نخواهند داشت. این نوع ویزا کوتاه مدت است و مسافران اجازه اقامت به مدت 90 روز در بازه زمانی 180 روزه خواهند داشت و قابل تمدید نمی باشد.

ویزای تجاری نروژ

افرادی که قصد تجارت و واردات و صادرات از این کشور را داشته باشند، همچون تاجران و بازرگانان می توانند برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنند. برای دریافت آن باید تمامی اطلاعات مرتبط با آن و همچنین مدارک مورد نیاز را به سفارت این کشور ارائه دهید.

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ برای افرادی صادر می شود، که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. برای این کار ابتدا باید پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های نروژ را دریافت کرده و نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود را به سفارت ارائه دهید. در آن صورت می توانید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

ویزای ازدواج با شهروندان نروژی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد ازدواج با فردی نروژی را دارند. این افراد از طرف فرد نروژی که قصد ازدواج با وی را دارند، دعوتنامه ای دریافت می کنند که در آن تمامی مشخصات و هدف از سفر درج شده است. پس از آن می توانند با ارائه دعوتنامه به سفارت کشور و سایر مدارک ویزای این کشور را دریافت کنند.

ویزای کار نروژ

این نوع ویزا زمانی صادر می شود که پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای نروژی داده شود و دعوتنامه ای برای کار از طرف کارفرمای نروژی ارسال شود، که به تخصص شما نیازمند باشد. پس از هر کاری ابتدا باید شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کرده که مرتبط با رشته مورد نظر شما باشد. در صورت تایید و صدور ویزای کار نروژ ابتدا ویزای یک ساله صادر می شود و سال به سال تمدید می شود. پس ار 5 سال نیز می توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

ویزای شنگن نیز برای صدور به انواع مختلفی تقسیم می شود، که باید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

ویزای نوع A که همان ویزای ترانزیت فرودگاهی می باشد و بر اساس آن مسافر می تواند از فرودگاه های نروژ برای سفر دوم خود استفاده کند. در این صورت باید بلیط رزرو شده مقصد دوم خود را نیز به سفارت ارائه دهد. در طول مدت اقامت در نروژ برای پرواز بعدی، مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نخواهد داشت.

ویزای نوع B یا ویزای عبور که با توجه به آن مسافر می تواند از طریق مرزهای خاکی نروژ به کشور دوم سفر کند. در این نوع ویزا مسافر اجازه خروج از فرودگاه را خواهد داشت.

ویزای نوع C یا همان ویزای کوتاه مدت می باشد، که برای صدور ویزا توریستی از آن استفاده می کنند. در این نوع ویزا متقاضی تنها 90 روز می تواند در این کشور اقامت داشته باشد.

ویزای نوع D که ویزای بلند مدت می باشد و برای بازرگانان و تاجران صادر می شود. با توجه به این نوع ویزا می توان به دفعات وارد این کشور و از آن خارج شد.

همچنین ویزای این کشور از نظر تعداد دفعات ورود به نروژ به دو نوع Single (یک بار ورود) که مسافر تنها می تواند یک بار به این کشور وارد و از آن خارج شود و Multiple (چندبار ورود) که با استفاده از آن می توان طی بازه زمانی مشخص چندین بار به این کشور وارد و از آن خارج شد. این نوع ویزا بیشتر برای بازرگانان و تاجران، رانندگان ترانزیت و افرادی که اقوامی در نروژ داشته باشند، صادر می شود.

 

مراحل دریافت ویزا نروژ

برای دریافت ویزا نروژ ابتدا باید در سایت سفارت این کشور به آدرس selfservice.udi.no ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنید. پس از آن باید فرم مربوط به ویزای مورد نظر خود را دریافت کرده و به دقت پر کنید. پس از آن باید برای دریافت وقت ملاقات حضوری اقدام کنید، که از بین تاریخ های اعلام شده در سایت باید یکی را انتخاب کنید. وقت سفارت نروژ را می توانید هم به صورت حضوری، هم آنلاین و هم تلفنی دریافت کنید. پس از آن ایمیلی برای شما ارسال می شود، که نشان دهنده تایید تکمیل فرم و پرداخت هزینه های ویزا است. باید این فرم را پرینت بگیرید و به همراه سایر مدارک ویزا به سفارت تحویل دهید. تا آن زمان نیز باید تمامی مدارک مورد نیاز ویزا را آماده کنید. بسیار مهم است که مدارک بدون هیچ گونه نقص ارائه شود، در غیر این صورت می تواند یکی از دلایل رجکت ویزا نروژ شود. توجه داشته باشید که هر کدام از انواع ویزا نروژ مدارک مخصوص به خود را دارد، که باید به صورت جداگانه تهیه شود. یکی از نکات بسیار مهم نیز این است که باید فرم درخواست را به زبان انگلیسی پر کنید. همچنین باید تمامی مدارک را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و به تایید وزارت دادگستری برسانید. 

سفارت پس از بررسی مدارک در یک بازه زمانی مشخص که اصولاً 15 تا 20 روز کاری به طول می انجامد، ایمیلی مبنی بر تایید و یا عدم تایید ویزا ارسال می کند. در صورتی که ویزا تایید نشده باشد، متقاضی می تواند در مدت زمان 3 هفته، بدون پرداخت هیچ هزینه ای اعتراض کنید. اداره مهاجرت اسلو نیز ظرف مدت زمان کوتاهی رای نهایی خود را نسبت به اعتراض شما اعلام خواهد کرد.

عواملی که در اخذ ویزا نروژ بسیار تاثیر گذار می باشد، داشتن دعوتنامه نروژ است. در این صورت فرد دعوت کننده در نروژ باید از وضعیت اقتصادی و اقامتی مناسبی برخوردار باشد. همچنین میزان آشنایی و نسبت فرد با شما، وضعیت تثبیت شده شما در ایران (اینکه شاغل هستید یا بیکار)، وضعیت تاهل، وضعیت سوء سابقه شما در اروپا و در کل عوامل مختلفی که نشان دهنده بازگشت شما به وطن باشد، همگی در شانس دریافت ویزا نروژ تاثیر گذار می باشد.

در هنگام دریافت بلیط نیز باید دقت کنید تا تاریخ ورود و خروجتان با تاریخ ویزا نروژ همخوانی داشته باشد تا در فرودگاه های این کشور و رفت و آمد بین کشورهای عضو شنگن دچار مشکل نشوید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که حضور شما در سفارت این کشور برای ارائه پرونده و همچنین ارائه توضیحاتی در مورد هدف سفر خود بسیار مهم است.

هزینه دریافت ویزا نروژ برای کودکانی که زیر 6 سال سن داشته باشند، به صورت رایگان می باشد. افرادی که سن آن ها بین 6 تا 12 سال است نیز باید حدود 35 یورو را پرداخت کنند. افرادی که بالای 12سال هستند نیز باید حدود 60 یورو پرداخت کنند.

همانطور که گفتیم مدارک مورد نیاز ویزا نروژ برای انواع مختلف آن متفاوت می باشد، بنابراین باید با در نظر گرفتن آن اقدام به جمع آوری مدارک کنید. در ادامه به توضیح در مورد مدارک کلی که هر کدام از ویزاها به آن نیاز دارند خواهیم پرداخت.

 

مدارک مورد نیاز ویزا نروژ عبارت است از:

• پاسپورت معتبر متقاضی که حداقل سه ماه بیشتر از تاریخ ویزا اعتبار داشته باشد

• فرم درخواست ویزا که به صورت دقیق پر شده باشد

• کارت ملی و شناسنامه و کپی از آن

• دو قطعه عکس رنگی 4*6 و زمینه سفید که بدون روتوش باشد

• در صورتی که قبلا اقدام به دریافت ویزا شنگن کرده اید یا ویزای کشور معتبر دیگری دارید، کپی از آن ها و مهر ورود و خروج آن ها نیاز است

• نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر حساب بانکی متقاضی

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• گواهی اشتغال به کار که برای کارمندان باید اطلاعات کامل از تاریخ استخدام، سمت، میزان حقوق دریافتی و مرخصی به همراه فیش حقوقی درج شده باشد. برای صاحبان مشاغل نیز باید پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی ارائه شود، بازنشستگان نیز باید گواهی بازنشستگی خود را ارائه دهند.

• بیمه مسافرتی با پوشش 30 هزار یورو برای هر فرد

• سند مالکیت به نام متقاضی (در صورت وجود)

• رزرو یکی از هتل های نروژ

• بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های نروژ

• پرداخت هزینه های مربوط به ویزا

 

درج نظر