فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا کویت
امتیاز 5 از 5 از بین 355 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا کویت

کشور کویت در غرب آسیا واقع شده است و با کشورهای عراق و عربستان سعودی هم مرز می باشد. کویت با ایران از راه خلیج فارس در ارتباط است. این کشور دارای منابع طبیعی غنی می باشد که بیشترین تولیدات در سطح جهان را به خود اختصاص داده است. شاید این موقعیت جغرافیایی و اقصادی در این کشور باعث شده است که کمی قوانین و مقررات راجع به ورود به این کشور سخت تر از سایر کشورها باشد.

همه کشورها نسبت به عبور و مرور مرزی خود مجموعه قوانینی را به تصویب می رسانند، که سایر کشورها موظف به رعایت آن می باشند. به جهت خاص بودن موقعیت این کشور برای سفر به آن حتما باید دعوتنامه داشته باشید. بنابراین باید کفیلی کویتی داشته باشید تا تمامی امور ویزا کویت شما را از طریق اداره ویزا و گذرنامه کویت پیگیری کرده و برای شما ویزا کویت را ارسال کند. این شخص باید تمامی مدارک مورد نیاز را برای شما ارسال کند و شما این مدارک را به سفارت خانه کویت در ایران تحویل دهید.

این کشور برای افرادی که واجد شرایط دریافت ویزا کویت باشند، ویزا صادر می کند. ویزا کویت بر اساس هدف شما از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا کویت عبارت است از:

• ویزای توریستی انفرادی کویت

• ویزای کاری کویت

 

ویزای توریستی کویت

ویزای توریستی انفرادی کویت برای افرادی صادر می شود، که قصد گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری کویت را داشته باشند. این افراد در طول مدت اقامت در کویت اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را ندارند. برای دریافت این نوع ویزا کویت حتما باید دعوتنامه کویت را داشته باشید. مدت زمان صدور این نوع ویزا 30 روز کاری می باشد. برای دریافت این نوع ویزا باید تمامی مدارک مربوط به آن را به سفارت این کشور تحویل دهید.

ویزای کاری کویت

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد کار در این کشور را داشته باشند. در صورتی که دارای مهارت های کافی و رزومه خوب تحصیلی می باشید، ابتدا با کارفرمایان کویتی شروع به مکاتبه و ارتباط برقرار کردن کنید، تا بتوانید نظر آن ها را برای استخدام خود، جلب کنید. در صورتی که موفق به استخدام و دریافت شغل مورد نظر خود شدید، کارفرمای مورد نظر می تواند دعوتنامه کاری برای ورود به این کشور را برای شما ارسال کند.

 

مراحل دریافت ویزا کویت

افرادی که برای دریافت ویزا کویت اقدام می کنند، راه پر فراز و نشیبی خواهند داشت. همانطور که گفتیم این کشور برای صدور ویزای ایرانیان بسیار سخت می گیرد و برای دریافت ویزا کویت حتما باید دعوتنامه این کشور را داشته باشید. بنابراین نیازی به مراجعه به سفارت این کشور در ایران نمی باشد. پس از اینکه فرد دعوت کننده تمامی مدارک و کارهای اداری ویزا را در اداره مهاجرت و گذرنامه این کشور انجام داد، باید تمامی مدارک را برای شما ارسال کند، تا شما این مدارک را در ایران به سفارت خانه این کشور تحویل دهید. سفارت این کشور در تهران واقع شده است و برای انجام امور ویزا کویت، می توانید به آن مراجعه کنید.

توجه داشته باشید،در صورتی که کفیلی کویتی تمام کارهای شما را برای دعوت به این کشور انجام می دهد، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت و در واقع می توان گفت که ویزا کویت هیچ هزینه های ندارد!

به مسافرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، توصیه می کنیم که قبل از اطمینان از صدور ویزای خود تصمیم به رزرو هتل های کویت را نگیرند. طبق قوانین و مقررات کویت، صدور ویزای این کشور برای افرادی که سن آن ها بین 20 تا 55 سال باشد، امکان پذیر است.

با تمام توضیحاتی که خدمت شما بیان شد، اگر برای دریافت ویزا کویت تصمیم گرفته اید، ابتدا با سفارت این کشور تماس گرفته و از صدور آن اطمینان حاصل کنید.

مدارک ویزا کویت، برای انواع ویزا متفاوت می باشد. با اینحال به توضیح مدارک کلی که به آن نیاز دارید، خواهیم پرداخت. در مرحله اول از دریافت ویزا تنها به اسکن گذرنامه متقاضی نیاز می باشد. این اسکن باید برای فرد دعوت کننده در کویت ارسال شود.

 

مدارک مورد نیاز ویزا کویت عبارت است از:

• اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی که دارای شش ماه اعتبار دو صفحه خالی باشد

• اسکن یک قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• اسکن چک ضمانت یا سفته بازگشت (که 20 میلیون تومان می باشد)

• دعوتنامه از فرد مقیم در کویت

 

درج نظر