فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا روسیه
امتیاز 5 از 5 از بین 447 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا روسیه

روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا واقع شده است. این کشور به دلیل دارا بودن آثار تاریخی به جا مانده از گذشتگان، موزه ها، آب و هوا و طبیعت زیبا همواره جزء شش کشور برتر در زمینه گردشگری بوده است. جاذبه های گردشگری روسیه شهرتی جهانی دارد و همچنین ایرانیان زیادی از آن دیدن می کنند.

ویزا روسیه مهم ترین و اولین چیزی است که قبل از سفر به این کشور باید تهیه شود. این کشور ویزا روسیه را برای تمامی افراد واجد شرایط و متقاضی صادر می کند. بسته به هدف شما برای سفر به این کشور ویزا روسیه به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا روسیه عبارت است از:

• ویزای توریستی روسیه

• ویزای تحصیلی روسیه

• ویزای کار روسیه

• ویزای تجاری روسیه

• ویزا ترانزیت فرودگاهی

ویزا توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه برای افرادی که قصد گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری روسیه را دارند، صادر می شود. این نوع ویزا مطابق با تاریخ بلیط رفت و برگشت مسافر، به مدت 2 هفته تا یک ماه اقامت در روسیه صادر می شود. توجه داشته باشید که برای این مدت نیز باید رزرو یکی از هتل های روسیه را داشته باشید. اگر مدت زمان حضورتان در روسیه کمتر از 14 روز باشد نیز بر اساس همان زمان، ویزای شما صادر می شود. توجه داشته باشید که برای ویزای توریستی یک ماهه روسیه نیز باید رزرو قطعی هتل برای دو سوم از زمان سفر (20 روز) و بلیط رفت و برگشت ارائه دهید. تغییر مدت زمان اقامت در روسیه پس از صدور ویزا روسیه امکان پذیر نمی باشد. همچنین پس ار ورود به خاک روسیه، نمی توانید نوع ویزا خود را تغییر دهید. ورود به روسیه حتما باید از شهر مسکو (پایتخت روسیه) باشد، اما می توانید برای خروج از آن از یکی دیگر از شهرهای روسیه نیز خارج شوید.

ویزای توریستی روسیه نوع دیگری به نام ویزای خصوصی روسیه دارد، که در این زیر مجموعه قرار می گیرد. این نوع ویزا برای آن دسته از شهروندان خارجی صادر می شود، که در روسیه دارای بستگانی مقیم این کشور می باشند، که می توانند برای آن ها دعوتنامه روسیه ارسال کنند. این نوع ویزا روسیه در مواقع اضطراری (بیماری و مرگ) نیز صادر می شود و اعتبار آن حداکثر تا 3 ماه می باشد.

ویزای توریستی روسیه به صورت عادی و یا فوری طبق بلیط ارائه شده توسط متقاضی صادر می شود.

ویزای تحصیلی روسیه

برای افرادی صادر می شود که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و یا موسسات عالی را در این کشور داشته باشند. این افراد ابتدا باید پذیرش تحصیلی این کشور را از یکی از دانشگاه های روسیه دریافت کنند، تا بتوانند ویزای تحصیلی روسیه را دریافت کنند. برای ویزای تحصیلی روسیه حتما باید ریز نمرات و مدارک تحصیلی خود را به همراه نامه ای مبنی بر پذیریش تحصیلی روسیه، به سفارت خانه روسیه ارائه دهید.

ویزای کار روسیه

این نوع ویزا روسیه برای افرادی صادر می شود، که قصد کار در این کشور را داشته باشند و بتوانند از طرف یک کارفرما در این کشور، نامه ای مبنی بر اجازه کار در روسیه دریافت کنند. در این صورت می توانید برای دریافت ویزای کار روسیه اقدام کنید و حتما باید نامه اجازه کار را به همراه سایر مدارک ویزا روسیه به سفارت این کشور که در تهران واقع شده است ارائه دهید.

ویزای کار روسیه به صورت سه ماهه عادی و فوری، سه ماهه دبل عادی و فوری و یک ساله مولتی صادر می شود.

ویزای تجاری روسیه

برای آن دسته از شهروندانی صادر می شود که قصد تجارت در این کشور را داشته باشند. از جمله راه های تجارت در روسیه ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری و یا شراکت در آن می باشد. در این صورت باید تمامی مدارک ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ویزا روسیه به کنسولگری این کشور تحویل دهید.

ویزای تجاری روسیه را به صورت ویزای 3 ماهه عادی و فوری، سه ماه دبل عادی یا فوری و یک ساله مالتی صادر خواهد شد.

ویزای ترانزیت فرودگاهی

این نوع ویزا روسیه برای افرادی صادر می شود، که هنگام سفر به کشوری دیگر از خاک روسیه عبور می کنند. این ویزا می تواند به صورت یک یا دو بار ورود به این کشور صادر شود. لازم به ذکر است که حداکثر مدت اعتبار این ویزا 10 روز بوده و برای افرادی که قصد عبور از روسیه به صورت هوایی را دارند، به مدت 3 روز صادر می شود.

 

مراحل دریافت ویزا روسیه

عزیزانی که قصد سفر به روسیه را دارند، پس از انتخاب نوع ویزای خود باید فرم درخواست ویزا روسیه را به صورت آنلاین و از سایت سفارت این کشور دریافت کنند. پس از تکمیل فرم که باید به زبان انگلیسی انجام شود، یک نسخه از آن را چاپ کرده و به همراه خود داشته باشید. در مرحله بعد نیز باید تمامی مدارک مورد نیاز ویزا روسیه را به طور دقیق تهیه کرده و به سفارت این کشور تحویل دهید. بخش کنسولگری در این مرحله تمامی مدارک را تحویل گرفته و مورد بررسی قرار می دهد. در صورت لزوم برای پاسخگویی به سوالاتی درباره اطلاعات شخصی، وضعیت مالی، تجاری یا سایر موارد مصاحبه به عمل آورد.

توجه داشته باشید که متقاضیان ویزا روسیه باید شخصا و یا از طریق نماینده قانونی (کارگزار) برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه کند. در صورتی که شخصا اقدام می کنید، حتما باید دعوتنامه روسیه را داشته باشید. هزینه ها و مدارک مرتبط با انواع ویزا روسیه متفاوت است. توصیه می کنیم برای دریافت به موقع ویزا روسیه حدود یک تا دو ماه قبل از تاریخ سفر خود اقدام کنید. انواع ویزا روسیه، بسته به نوع آن به مدت زمان خاصی برای صدور نیاز دارد. در کل ویزای توریستی کوتاه مدت بین 3 تا 7 روز از زمان تحویل مدارک و برای ویزای کاری نیز حدودا بین 2 تا 3 ماه باید منتظر تایید و یا عدم تایید سفارت این کشور باشید.

هزینه ویزای روسیه را نیز باید در هنگام مراجعه حضوری و تحویل مدارک به سفارت، بپردازید. این مبلغ با توجه به انواع ویزا روسیه متغیر است و باید به دلار پرداخت شود. در این مورد توجه داشته باشید، که سفارت دلار هایی را که مربوط به قبل از سال 2009 و همچنین دارای مهر صرافی باشد را نمی پذیرد.

در ادامه این مطلب به مدارک کلی برای تهیه ویزا روسیه اشاره خواهیم کرد. کاربران عزیز برای اطلاعات دقیق تر از مدارک ویزا روسیه می توانند به این بخش مراجعه کنند.

 

مدارک مورد نیاز ویزا روسیه عبارت است از:

• اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار

• دو قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید

• بلیط قطعی رفت و برگشت به روسیه

• اصل فرم پرشده درخواست ویزا روسیه

• رزرو قطعی یکی از هتل های روسیه و یا محل اقامت برای کل مدت حضور در این کشور

• فرم کامل شده تعهد بازگشت از این کشور

• بیمه مسافرتی با پوشش 30 هزار یورو برای هر فرد

• گواهی اشتغال به کار که برای کارمندان و کارگران شامل نامه ای مبنی بر سمت، مدت زمان مرخصی، میزان حقوق، به همراه فیش حقوقی می باشد

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• ارائه گواهی بازنشستگی

• ارائه گواهی تمکن مالی که شامل سه گردش آخر حساب بانکی متقاضی می شود

 
 

 

درج نظر