فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
دانشگاه های اتریش
امتیاز 5 از 5 از بین 440 امتیاز دهنده به دانشگاه ها اتریش

دانشگاه های اتریش

قرار گرفتن دانشگاه های اتریش در لیست بهترین دانشگاه های دنیا هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در اروپا را به این کشور جذب می کند. اتریش کشوری کوچک با تعداد بالای دانشگاه های مطرح در سطح جهان می باشد، که در تمام زمینه ها و مقاطع دانشجو جذب می کند. در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین دانشگاه های اتریش که در سطح دنیا مطرح می باشد، می پردازیم.

• دانشگاه وین (University of Vienna) در شهر وین واقع شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اتریش می باشد. دانشگاه وین برترین دانشگاه اتریش و در رتبه بندی دانشگاه های جهان (QS) در رتبه 154 قرار دارد. دانشگاه وین دارای 15 دانشکده شامل دانشکده الهیات کاتولیک، الهیات پروتستان، حقوق، کسب و کار، اقتصاد و آمار، علوم کامپیوتر، فلسفه و آموزش و پرورش، دانشکده مطالعات تاریخی و فرهنگی، مطالعات زبان شناسانه و فرهنگی، روانشناسی، علوم اجتماعی، ریاضی، فیزیک، شیمی، دانشکده علوم زمین، جغرافیا و نجوم و علوم زندگی می شود. مقطع کارشناسی به زبان آلمانی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود.

• دانشگاه تکنیک وین ( Technische Universität Wien) یا دانشگاه فنی وین (TU) در شهر وین واقع شده است. این دانشگاه دارای هشت دانشکده از جمله دانشکده شهرسازی و معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و فن آوری اطلاعات، دانشکده ریاضی، فیزیک ، مهندسی شیمی و علوم رایانه می باشد. هر سه مقطع در این دانشگاه، در رشته های گوناگون به ارائه دروس می پردازد. شرکت های ایده پرداز علاقه بسیاری به همکاری با دانشگاه تکنیک وین، به دلیل فناوری بالا و کیفیت بالای پژوهش و توجه آن به درخواست های همکاری اقتصادی دارند.

• دانشگاه کارل فرانانسز گراتس (University of Graz) در شهر گراتس واقع شده است که دومین دانشگاه اتریش و از بزرگترین دانشگاه های دنیا می باشد. این دانشگاه در بین 480 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. دانشگاه گراتس دارای دانشکده الهیات کاتولیک، حقوق، کسب و کار، هنر و علوم انسانی، علوم طبیعی و علوم محیط زیستی می باشد.

• دانشگاه سالزبورگ (University of Salzburg) از دیگر دانشگاه های اتریش است که در شهر سالزبورگ واقع شده است. این دانشگاه متشکل از چهار دانشکده الهیات، حقوق، علوم فرهنگی و اجتماعی و علوم طبیعی می باشد. این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در 115 رشته فعالیت دارد.

• دانشگاه پزشکی وین (Medical University of Vienna) در وین قدمتی 650 ساله دارد و بزرگترین موسسه تحقیقاتی پزشکی در اتریش می باشد. این دانشگاه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و سایر رشته های مرتبط فعالیت دارد.

• دانشگاه اینسبورگ (University of Innsbruck) در غرب اتریش و در شهر اینسبورگ تاسیس شده است. این دانشگاه بزرگترین و مهم ترین موسسه پژوهشی و آموزشی در غرب اتریش می باشد. دانشگاه جهانی اینسبورگ در رتبه 286 در کل جهان قرار دارد و به لحاظ دانشجویان بین المللی، از دانشگاه وین نیز برتری دارد. این دانشگاه دارای 16 دانشکده در زمینه های معماری، زیست شناسی، شیمی و داروسازی، اقتصاد و آمار، آموزش و پرورش، علوم و مهندسی، علوم جوی و جغرافیا، علوم انسانی و فلسفه و تاریخ، علوم انسانی و زبان و ادبیات، حقوق، ریاضی و علوم کامپیوتر و فیزیک، روان شناسی و علوم ورزشی، مدیریت، الهیات کاتولیک، مدرسه آموزش و پرورش و مدرسه علوم سیاسی و جامعه شناسی است که در هر سه مقطع تحصیلی ارائه می شود. 

• دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین (University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna) که به اختصار به آن دانشگاه بکو نیز گفته می شود، در شهر وین واقع شده است. این دانشگاه در همه مقاطع تحصیلی در رشته های مختلف به آموزش می پردازد.

• دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی اتریش یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های موسیقی و هنرهای دراماتیک در جهان است. این دانشگاه دارای 24 دپارتمان که در 20 ساختمان تقسیم شده است تشکیل شده، که از لحاظ معماری و تاریخی بسیار معروف می باشد. این دانشگاه در زمینه های مختلفی از جمله موسیقی، آموزش موسیقی، هنرهای دراماتیک، فیلم و موضوعات علمی مانند جامعه شناسی موسیقی، قوم شناسی و مدیریت فعالیت دارد. 

• آکادمی هنرهای زیبای وین از دانشگاه های دولتی اتریش است، که در زمینه های تحصیل و تحقیقات هنری و علمی فعالیت دارد. جالب است بدانید که بیش از چهل درصد از دانشجویان این دانشگاه که دارای اقامت در اتریش هستند، بین المللی بوده از 50 ملیت مختلف در آکادمی هنرهای زیبای وین به تحصیل مشغول می باشند.

• دانشگاه آلپن آدریا کلاگن فورت از خلاق ترین و فعال ترین دانشگاه های اتریش می باشد، که دانشکده های آن در دو شهر بزرگ گراتس و وین واقع شده است. این دانشگاه برترین مرکز تحقیقاتی در ایالت کرنتن اتریش است. 

• دانشگاه موتسارتئوم سالزبورگ یکی از تخصصی ترین دانشگاه های اتریش در زمینه موسیقی است و بیش از 40 رشته مرتبط با موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایش به دانشجویان ارائه می دهد. اساتید این دانشگاه همگی هنرمندان و معماران بین المللی می باشند. پذیرش تحصیلی اتریش در این دانشگاه به صورت امتحان ورودی می باشد.

درج نظر