فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
دانشگاه های ایتالیا
امتیاز 5 از 5 از بین 470 امتیاز دهنده به دانشگاه ها ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا از رتبه های جهانی بسیار خوبی برخوردار می باشند و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در برخی از رشته ها بسیار مورد درخواست متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی می باشد. تحصیل در ایتالیا می تواند از طریق بورسیه تحصیلی به صورت رایگان باشد، همچنین در سایر موارد هزینه های تحصیل در این کشور تا حدودی نسبت به سایر کشورهای اروپایی مناسب است.

در ایتالیا حدودا  90 موسسه آموزش عالی، 50 دانشگاه دولتی و 17 دانشگاه و یا موسسه خصوصی وجود دارد. 

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا نیاز به تهیه ویزا ایتالیا دارد و همچنین برای اقامت در ایتالیا می توانید برای دریافت خوابگاه دانشجویی اقدام کنید.

انواع موسسات آموزشی در مقطع کارشناسی در ایتالیا شامل:

• دانشگاه دولتی

• دانشگاه فنی

• دانشگاه های ارتباطات و فن آوری

• دانشگاه های دانشجویان بین المللی

برای ورود به دانشگاه های ایتالیا نیازمند به مکاتبه، ارسال رزومه تحصیلی و دریافت پذیرش از این دانشگاه ها هستید. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا بپردازیم.

• دانشگاه سانتانا یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا می باشد که دولتی است. این دانشگاه دولتی رشته هایی را در زمینه علوم کاربردی (علوم اقتصادی، کسب و کار، حقوق، پزشکی و صنعتی و مهندسی IT) در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این دانشگاه دارای آزمون ورودی می باشد و اگر دانشجویان در این آزمون بتوانند نمرات خوبی کسب کنند و همچنین به دو زبان تسلط داشته باشند، می توانند بدون پرداخت شهریه تحصیل کنند.

• دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تاسیس شده است و به عنوان اولین دانشگاه دنیا از آن یاد می شود. دانشگاه بولونیا مدیریت فرآیند بولونیا را نیز که نوعی توافق برای همکاری میان دانشگاه های اروپا است را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که نخبگان زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

• دانشگاه سان رافل نیز از دیگر دانشگاه های ایتالیا می باشد که در سال 1996 بنا شده است و دارای دپارتمان هایی در زمینه فلسفه، روانشناسی و پزشکی می باشد. این دانشگاه در شهر میلان واقع شده است و به گروه بیمارستان های سان دوناتوی ایتالیا نیز پیوسته است.

• دانشگاه ترنتو نیز یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا می باشد که در سال 1962 شروع به فعالیت کرده است. دانشکده های این دانشگاه در نقاط مختلف شهر ترنتو واقع شده است. دانشگاه ترنتو همچنین با 240 دانشگاه در دنیا توافق همکاری و تبادلات علمی دارد.

 

درج نظر