فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اقامت کانادا
امتیاز 5 از 5 از بین 256 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید کانادا

اقامت کانادا

در حال حاضر کانادا یکی از بهترین کشور ها برای زندگی به شمار می آید و به همین جهت نیز ایرانیان بسیاری در پی اخذ اقامت کانادا هستند، از این رو تصمیم گرفتیم مقاله ای را به بررسی اقامت کانادا، راه های دریافت آن و سایر مسائل مرتبط اختصاص دهیم، چنانچه از متقاضیان و علاقمندان دریافت اقامت کانادا هستید مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد، پس با ایران ویزا همراه باشید.
اقامت کانادا
کانادا کشوری وسیع می باشد که از نظر میزان رضایت از زندگی دارای رتبه 10 ام جهان است، طبیعی است که بسیاری از افراد متقاضی دریافت اقامت کانادا باشند.
چنانچه شما نیز قصد دریافت اقامت کانادا را دارید، باید بدانید که کانادا کشوری مهاجر پذیری است و دولت این کشور برای کنترل جمعیت مهاجران از سیستم امتیاز دهی به منظور صدور اقامت استفاده می کند، که در بخش های بعدی به بررسی این سیستم خواهیم پرداخت.
راه های اخذ اقامت کانادا
روش اخذ اقامت کانادا به نسبت شرایط متقضی باید انتخاب شود و راه های مختلفی به منظور اخذ اقامت این کشور وجود دارد، از این روش می توان به اخذ اقامت از طریق حمایت خانواده مقیم کانادا، از طریق کار، از طریق سرمایه گذاری و از طریق تحصیل است که در ادامه این بخش به توضیح هر یک از روش های مذکور می پردازیم.
1. اخذ اقامت کاناد از طریق حمایت خانواده (مقیم کانادا)
یکی از رایج ترین راه ها اخذ اقامت کانادا اقدام از طریق حمایت خانواده می باشد، چنانچه از متقاضیان دریافت اقامت کانادا هستید و یکی از بستگان شما مقیم این کشور است می توانید تحت حمایت خانواده خود به کشور کانادا رفته و مشغول کار یا تحصیل شوید، این کار در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم کانادا خواهد شد.
توجه داشته باشید که اداره مهاجرت و شهروندی کشور کانادا درخواست های همسران و فرزندان را در الویت قرار می دهد، در این روش فردی که اقامت دائم کانادا را دارد هزینه های زندگی 3 سال اول دریافت اقامت شخص متقاضی را به عهده می گیرد.
شخص حامی باید دارید مشخصات زیر باشد:
- شرایط سنی بالای 18 سال 
- توانایی تأمین هزینه های اولیه شخص مورد حمایت به مدت سه سال 
برای اخذ اقامت کانادا از طریق حمایت خانواده باید درخواست خود را به اداره مهاجرت و شهروندی ارائه دهید، هزینه ارائه این درخواست برای افراد زیر 22 سال 150 دلار کانادا و برای افراد 22 سال و بالاتر 1040 دلار کانادا می باشد، همچنین لازم به ذکر است افرادی که از این طریق اقدام به اخذ اقامت کانادا می کنند، تا 5 سال اجازه حمایت از شخص دیگری را ندارند.
2. اخذ اقامت کانادا از طریق کار 
کشور کانادا همواره در پی جذب نیرو های متخصص در زمینه های مختلف می باشد بنابراین مهاجرت کاری کانادا در صورتی که واجد شرایط باشید یکی از آسان ترین راه های اخذ اقامت کانادا می باشد، افرادی که موفق به دریافت اقامت کانادا از طریق کاری می شوند، می توانند همراه خانواده خود به کشور کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند، برای کار در کشور کانادا بسته به شهر مورد نظر گزینه های مختلفی پیش رویتان است که در ادامه لیستی از آن ها را مشاهده می کنید.
الف) نیروی متخصص فدرال
ب) مشاغل فنی حرفه ای فدرال
ج) نیروی متخصص استان کبک
د) برنامه های استانی PNP 
به زودی مقاله ای تکمیلی در رابطه با راه های مهاجرت کاری کانادا منتشر خواهیم کرد و در آن به بررسی و معرفی تمامی روش های مذکور خواهیم پرداخت.
2. اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری
کشور کانادا به منظور تقویت اقتصاد خود اقدام به پذیرش سرمایه گذار از سراسر جهان کرده است و تمامی افراد با استفاده از سرمایه گذاری می توانند نسبت به اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند.
افرادی که از طریق سرمایه گذاری اقدام می کنند می توانند به همراه خانواده به کشور کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
از روش ها و راه های سرمایه گذاری در کانادا می توان به سرمایه گذاری غیر فعال در کبک، راه اندازی استارتاپ، کارآفرینی در کبک، خود اشتغالی در کل کشور کانادا اشاره کرد، به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری مراجعه نمایید.
3. اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل
تحصیل در کانادا منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود، یعنی شما به صرف اشتغال به تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا به عنوان شهروند و مقیم این کشور شناخته نمی شوید، اما در نظر داشته باشید که تحصیل زمینه ساز اخذ اقامت کانادا می باشد و شما پس از پایان تحصیل می توانید در این کشور مشغول به کار شده و نسبت به دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نمایید.
4. اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج 
کسانی که با فردی مقیم کانادا و یا یک شهروند کانادایی ازدواج می کنند، موفق به اخذ اقامت دائم این کشور خواهند شد، توجه داشته باشید که برخی از افراد تنها با هدف اخذ اقامت کانادا اقدام به ازدواج صوری می کنند، این روش به سبب پیچیدگی هایی که دارد بسیار سختگیرانه بررسی می شود به همین جهت اگر قصد انجام ازدواج صوری را دارید پیشنهاد ما به شما عدم انجام این کار می باشد، چرا که در نهایت موفق به اخذ اقامت کانادا نخواهید شد.
5. اخذ اقامت کانادا از طریق تولد
یکی دیگر از راه های دریافت اقامت کانادا تولد می باشد، کشور ها برای اعطای اقامت و تابعیت به نوزادان از دو اصل خاک و خون تبعیت می کنند، دولت کانادا بدین منظور از اصل خاک استفاده می کند، بدین معنی که هر نوزادی در خاک کانادا متولد شود به همراه پدر و مادر خود موفق به اخذ اقامت کانادا می شوند.
6. اخذ اقامت کانادا از طریق پناهندگی
پناهندگی یکی از راه های نه چندان درست و کاربردی برای اخذ اقامت کانادا می باشد و ایران ویزا به هیچ عنوان اقدام از طریق پناهندگی را به شما توصیه نمی کند، اغلب درخواست های پناهندگی بی سرانجام هستند و در نهایت شانس اخذ اقامت شما از سایر روش ها را نیز پایین می آورد، لازم به ذکر است که تیم ایران ویزا هیچ خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی دهد اما در صورت تمایل به اخذ اقامت کانادا می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا یک مسیر بهینه و در عین حال قانونی را پیش روی شما قرار دهند.
7. اخذ اقامت کانادا برای هنرمندان و افراد موفق
هنرمندان، ورزشکاران و افرادی که موفق به اخذ جوایز معتبر بین المللی شده اند می توانند نسبت به دریافت اقامت کانادا اقدام نمایند، البته لازم به ذکر است که این روش در واقع همان روش خود اشتغالی می باشد.
خدمات ایران ویزا در زمینه اخذ اقامت کانادا
در این مقاله سعی داشتیم اطلاعات جامعی در رابطه با اخذ اقامت کانادا در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم، در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی و همچنین پرسش پاسخ های خود می توانید به سایر مقالات سایت مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما مشورت نمایید.
تیم ایران ویزا آماده ارائه خدمات خود در زمینه اخذ اقامت کانادا می باشد، از خدماتی که ما در این زمینه ارائه می دهیم می توان به موارد زیر اشاره کرد.
1. مشاوره رایگان و تکمیل پرونده مهاجرتی
2. جمع آوری تمامی مدارک مورد نیاز و ترجمه آن ها 
3. ارائه مدارک به سفارت کشور کانادا 
4. تهیه تور انگشت نگاری 
5. دریافت نتیجه درخواست ویزا از سفارت 
6. پیکاپ ویزای کانادا
در صورت نیاز به هر یک از موارد بالا می توانید با کارشناسان ما ارتباط بر قرار نمایید، توجه داشته باشید که فرآیند اخذ ویزای کانادا و همچنین اخذ اقامت دائم این کشور بسیار پیچیده و بسته به شرایط هر متقضی متفاوت است بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از نظرات کارشناسان خبره در زمینه مربوطه می باشد.
با تشکر از همراهی شما، امیدواریم مطالب موجود در این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با اقامت کانادا در اختیارتان قرار داده باشد و این اطلاعات برایتان مفید واقع شود.

نظرات کاربران


Avatar
پاسخ
شیدا - ارسال شده در 24 آذر 1398

سلام من از طرف یه شرکت تو استان کبک کانادا جاب آفر دارم، می خواستم ببینم اگه برم می تونم بعدش اقامت کانادا رو بگیرم؟ و اینکه امکانش هست پدر مادرم هم بیان باهام؟

Avatar
admin - ارسال شده در 24 آذر 1398

با سلام، بله شما پس از سه سال کار کردن و پرداخت مالیات در کشور کانادا می توانید نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایید خیر، شما نمی توانید با ویزای کار کانادا، اقامت والدین خود را اخذ نمایید مگر در شرایط خاص

Avatar
پاسخ
محمدرضا - ارسال شده در 24 آذر 1398

چقد باید سرمایه داشته باشیم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؟

Avatar
admin - ارسال شده در 24 آذر 1398

با سلام، مقدار سرمایه بسته به شهر و استان مورد نظر شما می تواند متفاوت باشد به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ایران ویزا تماس حاصل نمایید.

درج نظر