فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن
امتیاز 5 از 5 از بین 228 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید شینگن

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن

متقاضیان دریافت ویزای شینگن بدین منظور باید مدارکی را به سفارت کشور مورد نظر خود ارائه دهند، به همین جهت قصد داریم در این مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز برای دریافت انواع ویزای شینگن بپردازیم، بنابراین چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن را دارید در ادامه با ایران ویزا همراه باشید تا اطلاعاتی تکمیلی در این رابطه کسب نمایید.

ویزای شینگن و انواع آن

ویزای شینگن مجوز ورود و اقامت در حوزه شینگن می باشد و در انواع مختلفی نظیر توریستی، تجاری، پزشکی و غیره صادر می شود، که هر یک از انواع آن ویژگی ها و مدارک مورد نیاز مخصوص به خود را دارند که در ادامه به هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، مدارک مورد نیاز برای اخذ هر نوع از ویزای شینگن متفاوت است، اما یک سری از این مدارک برای تمامی ویزای های شینگن یکسان است که در ادامه لیستی از آن ها را مشاهده می کنید.

1. اصل و ترجمه تمامی صفحات شناسنامه:

متقاضیان ویزای شینگن باید ترجمه تمامی صفحات شناسنامه خود به همراه اصل آن را به سفارت کشور مربوطه تحویل دهند.

2. فرم درخواست ویزای شینگن:

تمامی افراد باید فرم درخواست ویزای شینگن را پر کرده و به سفارت ارائه کنند، توجه داشته باشید که اطلاعات موجود در این فرم بسیار حائز اهمیت هستند و تأثیر مستقیم در نتیجه دریافت ویزای شما دارد، بنابراین بهتر است به هنگام تکمیل این فرم با کارشناسان مجرب و فعال در این زمینه مشورت نمایید.

3. عکس پرسنلی:

متقاضیان ویزای شینگن باید دو قطعه عکس پرسنلی با شرایط مخصوص (زمینه سفید، سایز 3.5 در 4.5، جدید) را به سفارت کشور مورد نظر ارائه دهند.

4. گذرنامه:

گذرنامه یکی دیگر از مدارک ضروری جهت خروج از کشور و اخذ ویزای شینگن می باشد، گذرنامه شخص متقضی باید معتبر (حداقل 6 ماه)، سالم و دارای دو صفحه خالی باشد، همچنین لازم به ذکر است که باید از تمامی گذرنامه های پیشین و منقضی خود نیز کپی رنگی تهیه کرده و به سفارت تحویل دهید.

5. بیمه مسافرتی:

افراد برای دریافت ویزای شینگن باید مدارک مربوط به بیمه مسافرتی با شرایط زیر را به سفارت تحویل دهند

- پوشش حوادث ( حداقل 50000 یورو) 

- پوشش کل زمان سفر 

- کارگزار بیمه معتبر و مورد تأیید سفارتخانه

6. مدارک شغلی:

مدارک شغلی یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز ویزای شینگن می باشد که برای اقشار مختلف جامعه متفاوت و به شرح زیر می باشد: 

- مشاغل آزاد: این دسته از افراد باید اصل و ترجمه جواز کسب خود را به همراه مدارک پرداخت مالیات به سفارت ارائه دهند.

- کارمندان: کارمندان به منظور دریافت ویزای شینگن باید از محل کار خود یک گواهی اشتغال به کار به سفارت تحویل دهند، گواهی باید شامل اطلاعاتی نظیر میزان حقوق، سمت شغلی، تاریخ شروع به کار، مدت زمان مرخصی و اطلاعات کارفا باشد همچنین توجه داشته باشید که کارمندان ادارات دولتی باید فیش حقوقی دو ماه آخر خود را به همراه اصل و ترجمه حکم کارگزینی خود به سفارت کشور مورد نظر ارائه کنند.

- دانش آموزان: تمامی افرادی که مشغول به تحصیل در دانشگاه و یا مدرسه هستند باید گواهی اشتغال به تحصیل که شامل اطلاعاتی نظیر مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، نامه موافقت با مرخصی تحصیلی و غیره است را از محل تحصیل خود دریافت و به سفارت تحویل دهند.

- افراد بی کار و یا خانه دار: این افراد تنها تحت تکفل افرادی که واجد شرایط اخذ ویزای شینگن هستند، قادر به دریافت ویزا می باشند، بنابراین ارائه سند ازدواج و گواهی اشتغال به کار همسر برای این دسته از متقاضیان الزامی می باشد.

- افراد بازنشسته: بازشتگان باید نامه ای از سازمان بازنشستگی به همراه فیش حقوقی دو ماه اخیر خود را به سفارت ارائه دهند.

7. مدارک مربوط به محل اقامت:

محل اقامت متقاضیان ویزای شینگن باید از پیش تعیین شده باشد و مدارک مربوط به آن به سفارت تحویل داده شود. 

این مورد می تواند واچر هتل، اجاره نامه یک منزل واقع در کشور مقصد، مدارک اقامت در خوابگاه و یا مدارک مربوط به محل اقامت میزبان (در صورت وجود دعوتنامه) باشد! 

8. مدارک تمکن مالی:

تمکن مالی ویزای شینگن، باید به یورو و توسط مدیر شعبه بانک مورد نظر صادر شود، این مدرک در قالب گردش حساب سه تا شش ماهه حساب بانکی به سفارت کشور های عضو پیمان شینگن تحویل داده می شود، توجه داشته باشید که این گواهی باید دارای امضای رئیس شعبه و مهر بانک باشد همچنین لازم به ذکر است که مدت زمان گردش حساب بسته به کشور مورد نظر بین سه تا شش ماه متغییر می باشد.

9. رسید پرداخت هزینه های مربوط به اخد ویزای شینگن:

همانطور که می دانید متقاضیان ویزای شینگن باید مبلغی حدود 60 یورو بابت وقت سفارت کشور های عضو شینگن (تحت عنوان قیمت ویزای شینگن) به سفارت پرداخت کنند، فیش پرداخت این مبلغ یکی از مدارک ضروری برای دریافت ویزای شینگن می باشد.

10. رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما:

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن، رزرو بلیط هواپیما می باشد، در صورتی که قصد دریافت ویزای شینگن کوتاه مدت را دارید باید رزرو بلیط رفت و برگشت را به سفارت ارائه دهید، در غیر این صورت تنها رزرو بلیط رفت کفایت می کند.

11. مدارک اثبات وجود انگیزه برای بازگشت به کشور مبداء:

متقاضیان ویزای شینگن باید افسر سفارت را مجاب کنند که قصد بازگشت به کشور مبدأ را دارند، در غیر این صورت درخواست ویزا رد خواهد شد، حال بسته به شرایط هر شخص باید مدارکی که مبنی بر اثبات قطعیت بازگشت به کشور می باشند را به سفارت ارائه دهند برخی از مدارکی که می توانید در راستای مورد مذکور به سفارت ارائه دهید عبارتند از سابقه بیمه تأمین اجتماعی، گواهی اشتغال به کار، گواهی اشتغال به تحصیل و غیره، همانطور که می دانید دریافت ویزا به خصوص ویزای شینگن نیاز به تخصص، علم و تجربه دارد بنابراین می توانید در مرحله جمع آوری و تکمیل مدارک مورد نیاز ویزای شینگن از خدمات تیم ایران ویزا استفاده نمایید.

12. دعوتنامه:

دعوتنامه از مدارک ضروری به منظور اخذ ویزای شینگن نمی باشد، البته توجه داشته باشید که ممکن است در مقررات برخی از کشور ها دعوتنامه از مدارک ضروری اخذ ویزای به شمار بیاید، اما در اغلب کشور های عضو پیمان شینگن ارائه دعوتنامه ضروری نمی باشد اما متقاضیانی که دعوتنامه دارند شانس بیشتری در زمینه قبول درخواست ویزای خود دارند. این دعوتنامه می تواند از طرف موسسات معتبر، شرکت ها و یا دوستان و خانواده برای افراد متقضی ارسال شود. 

مدارک ضروری برای دریافت انواع مختلف ویزای شینگن

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، ویزای شینگن در انواع مختلف صادر می شود و برای دریافت هر یک از انواع آن متقاضیان ملزم به ارائه مدارک خاصی می باشند که در ادامه به ذکر آن ها به تفکیک نوع ویزای درخواستی خواهیم پرداخت، توجه داشته باشید که این مدارک باید به همراه مدارکی که در بخش قبلی به آن ها اشاره کردیم به سفارت تحویل داده شوند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پزشکی شینگن:

ویزای پزشکی شینگن یکی از انواع ویزای شینگن می باشد که برای بیماران با شرایط خاص صادر می شود برای کسب اطلاعات در این باره می توانید مقاله ویزای پزشکی شینگن را مطالعه نمایید، از مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزای پزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

- تأیید پزشک و یا یک مرکز درمانی معتبر (بیمارستان، درمانگاه و غیره) مبنی بر عدم امکان ادامه درمان در کشور مقصد.

- دعوتنامه از سوی پزشک و یا یک مرکز درمانی معتبر واقع در کشور مقصد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ترانزیت شینگن:

ویزای ترانتزیت شینگن برای افرادی که قصد عبور از کشوری در حوزه شینگن را دارند و یا مقصد میانی پرواز آن ها یکی از کشور های عضو پیمان شینگن می باشد صادر می شود، در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای اخذ این نوع از ویزا را مشاهده می کنید:

- ویزای معتبر کشوری که قصد سفر به آن را دارید (در صورت نیاز به اخذ ویزای کشور مورد نظر)

- بلیط هواپیما و یا کشتی به کشور مقصد

مدارک مورد نیاز برای ویزای تجاری شینگن:

برای دریافت این نوع از ویزای شینگن که دارندگان می توانند به فعالیت تجاری در کشور مقصد بپردازند، علاوه بر مدارکی که در بخش قبلی به آن ها اشاره کردیم باید مدارک زیر را نیز به سفارت کشور مورد نظر ارائه دهید:

- ارائه اسناد مربوط به روابط تجاری شخص متقضی با شرکت ها و یا مجموعه های معتبر در کشور مقصد.

- دعوتنامه از شرکت، موسسه های اعتباری موجود در کشور مقصد

- مشخصات شرکتی که قصد همکاری با آن را دارید.

- انگیزه نامه، که باید در آن به انگیزه و هدف خود از کار کردن، سرمایه گزاری و یا تجارت در کشور مقصد اشاره نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی شینگن:

ویزای تحصیلی برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور مقصد را دارند صادر می شود و برای دریافت آن باید مدارک زیر را به سفارت کشور مربوطه ارائه دهید.

- فرم اپلیکیشن و فرم درخواست ویزای تحصیلی

- نامه پذیرش از واحد آموزشی موجود در کشور مقصد، این نامه باید شامل اطلاعاتی 

 نظیر طول دوره تحصیل و تعداد ساعات تحصیل در هفته باشد.

- تمامی مدارک تحصیلی به همراه گواهینامه یکسان سازی مدارک فعلی با سیستم آموزشی حاکم بر کشور های عضو پیمان شینگن

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی شینگن

این نوع از ویزای برای گردشگران و همچنین افرادی که با هدف دیدار خانواده یا دوستان به این کشور سفر می کنند، صادر می شود و مدارکی که برای آن باید تحویل سفارت بدهید به شرح زیر می باشد:

- دعوتنامه

- مدارک قبول هزینه های سفر توسط میزبان (در صورت تقبل هزینه ها)

- مدارک اثبات روابط دوستانه و یا روابط خانوادگی

ترجمه مدارک نورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن

متقاضیان ویزای شینگن باید بدانند که برای دریافت ویزای شینگن لازم است که مدارک خود را به زبان مورد تأیید سفارت کشور مقصد ترجمه نمایند، حال ممکن است که برایتان سوأل شود که مدارک هر کشور را باید به چه زبانی ترجمه کنید، در ادامه لیستی از کشور های عضو پیمان شینگن را به همراه زبان مورد قبول سفارت و همچنین تأییدیه های الزامی مشاهده می کنید:

 

 

افسر سفارت بر مبنای مدارک ارائه شده تصمیم به صدور ویزا و یا ریجکت درخواست ویزا می گیرد، بنابراین بهتر است که در مرحله جمع آوری و ارائه مدارک دقت لازم را داشته باشید و از کارشناسان مجرب در زمینه اخذ ویزا مشورت بگیرید، تیم ایران ویزا آماده ارائه خدمات خود به شمار کاربر گرامی می باشد، در صورت نیاز به مشاوره رایگان می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

امیدواریم مطالب موجود در این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن در اختیارتان قرار دهد.

 

درج نظر