فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه فرانسه
امتیاز 5 از 5 از بین 108 امتیاز دهنده به نقشه فرانسه

نقشه فرانسه

فرانسه کشوری  است که در اروپای غربی واقع شده است و برای سفر به آن نیاز به ویزا فرانسه می باشد. این کشور بر روی نقشه فرانسه بخش هایی در خارج دارد. بر روی نقشه فرانسه می توانید مترو پولیتن فرانسه را مشاهده کنید که از دریای مدیترانه تا کانال مانش و دریای شمال و رود راین به اقیانوس اطلس گسترده شده است. جالب است بدانید که بر روی نقشه فرانسه شکل آن همچون شش ضلعی می باشد که سه ضلع آن به آب منتهی می شود و در فرانسه بیشتر به L'Hexagone نامیده می شود.

بر روی نقشه فرانسه بزرگترین کشور در اروپای غربی می باشد و همچنین دومین کشور بزرگ بعد از اوکراین در قاره اروپا است. مساحت فرانسه بر روی نقسه فرانسه 674.843 کیلومتر مربع می باشد. این کشور دارای 4.668 کیلومتر مربع خط ساحلی می باشد. موقعیت تعدادی از شهرهای فرانسه خاص می باشد، مانند دونکرک که در شمال فرانسه و دریای شمال قرار دارد، شهر پرپینان که در جنوب فرانسه و در مرز اسپانیا واقع شده است، شهر اگنو در شرق فرانسه و در مرز آلمان، شهر برست نیز در غرب فرانسه قرار دارد که با زمین های انگلستان در جنوب دارای مرز می باشد. همچنین بر روی نقشه فرانسه در شمال شرقی، شرق و جنوب غربی با کشورهایی از جمله بلژیک، آلمان، سوئیس، ایتالیا، لوکزامبورگ، موناکو، اسپانیا و آندورا هم مرز می باشد.

فرانسه بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای 22 ناحیه و یا بخش می باشد. این کشور دارای 96 شهر می باشد که زیر نظر دولت فرانسه می باشند. آب و هوا فرانسه بسیار متعادل می باشد.

لازم به ذکر است که علاوه بر شهرهایی که درباره فرانسه وجود دارد بخش های دیگری از این کشور نیز که عمدتا به صورت جزیره می باشد، در سرزمین های دیگر تحت سلطه و حکومت فرانسه است. از این جمله می‌توان به کالدونیای جدید و والیس و فوتونا در شرق استرالیا، جزایر سنت مارتین در محدوده بین دو آمریکای شمالی و جنوبی، و همچنین جزایری مانند مایوت در جنوب آفریقا اشاره کرد. و از بزرگترین آن ها می توان به گویان فرانسه اشاره کرد که با برزیل مرز مشترک دارد و مساحت آن حدود 83 هزار متر مربع می باشد.

 

درج نظر