فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه هلند
امتیاز 5 از 5 از بین 507 امتیاز دهنده به نقشه هلند

نقشه هلند

کشور هلند یکی از زیباترین و توریست پذیرترین کشورهای دنیا می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با نقشه هلند آشنا کنیم. در روی نقشه هلند، در شمال غربی اروپا واقع شده است، این کشور پادشاهی دارای 12 استان می باشد. بر روی نقشه هلند از شرق با آلمان همسایه است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا همسایه است.  دومین شهر بزرگ هلند بندر روتردام می باشد که این بندر از نظر تعداد اسکله و مساحت نیز بزرگترین بندر اروپا به شمار می رود.

اگر بر روی نقشه هلند دقت کنید، مشاهده خواهید کرد که 25 درصد زمین های کشور هلند پایین تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و 21 درصد از جمعیت آن در این نقطه زندگی می کنند. نام کشور هلند Nederland به معنی زمین پست می باشد که این نام گذاری به دلیل قرار گرفتن حدود 50 درصد از زمین های هلند در یک متری از ارتفاع سطح دریا می باشد.

مساحت بخش اروپایی هلند حدودا 41.528 کیلومتر مربع می باشد. در نقشه هلند بین 50 درجه و 54 درجه شمالی و طول‌ های 3 و 8 درجه شرقی قرار گرفته ‌است. هلند در گذشته به دلیل زمستان های سرد میزبان بازی های اسکی روی یخ بوده است اما به تازگی آب وهوا هلند در زمستان یخ قطور روی دریاچه ها را به وجود نمی آورد.

استان های هلند عبارتند از استان هلند جنوبی (Zuid Holland)، استان هلند شمالی (Noord Holland)، استان نورد بارابانت، استان خلدرلاند، اوترخت، اوورآیسل، لیمبورخ، فریزلاند، خرونینگن، درنته، فلیفولاند و زیلاند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و جاذبه های گردشگری می باشند. باغ گل های معروف کوکنهوف در شهر کوچک لیسه واقع در استان جنوبی هلند می باشد. پایتخت هلند، آمستردام در استان هلند شمالی واقع شده است.

 

بیشتر مرز جنوبی کشور هلند با بلژیک در استان بزرگ بارابانت شمالی واقع شده است. تنها ارتفاعات بالاتر از سطح دریا در هلند در استان لیمبورخ و در منطقه فالکن برخ قرار دارد. جالب است بدانید که استان فلیفولاند را هلندی ها با خشک کردن آب دریا درست کرده اند و توسعه آن همچنان ادامه دارد.

 

درج نظر