فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
شرایط زندگی در سوئد
امتیاز 5 از 5 از بین 183 امتیاز دهنده به زندگی در سوئد

شرایط زندگی در سوئد

زندگی در سوئد برای ایرانیان دارای معایب و مزایای زیادی می باشد. همچنین برای زندگی در سوئد باید اطلاعاتی از هزینه های زندگی، آموزش و تحصیلات عالی، خورد و خوراک، هزینه های مسکن، اشتغال و... داشته باشید. در سوئد هم می توانید از بیمه درمانی مناسب، کیفیت بالای زندگی، آموزش های با کیفیت و آرامش اجتماعی مناسبی برخوردار باشید.

شمار ایرانیانی که هر ساله به این کشور مهاجرت می کنند بالا است و این نشان از رفاه نسبی این کشور برای مهاجران می باشد.

برای زندگی در سوئد و تحصیل در این کشور، فرصت های زیادی وجود دارد. بسیاری از دانشگاه های سوئد از کیفیت بالایی در آموزش برخوردار هستند. برای این منظور پس از کسب اطلاعاتی کافی در خصوص دانشگاه مورد نظر خود و ارائه رزومه تحصیلی می توانید، پذیرش تحصیلی دریافت کنید. مقاطع تحصیلات عالی در این کشور برای دانشجویان امکان کار به مدت 20 تا 30 ساعت در هفته را در نظر گرفته است، که با توجه به آن می توانید بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنید.

برای کار در این کشور نیز، پس از اعلام نیاز به کارفرما و انجام مراحل اداری و بررسی اداره مهاجرت، در صورت موافقت آن ها اقامت دو ساله دریافت می کنید. پیدا کردن کار برای مهاجران به این کشور تا حدودی مشکل می باشد. اما داشتن مهارت های شغلی سوئد، دانستن زبان این کشور و یا تسلط به زبان انگلیسی، رزومه تحصیلی و شغلی مناسب می توانید از امتیازاتی باشد که با سرعت بیشتری شما را به کار مورد نظر خود برساند.

بیمه و خدمات اجتماعی و درمانی نیز در این کشور خصوصاً برای سالمندان و کودکان بسیار مناسب می باشد و بعد از کشور ایالات متحده آمریکا در بهترین شرایط قرار دارد.

از جمله معایبی که برای زندگی در سوئد می توان به آن اشاره کرد نیز مالیات های سنگین دولت است. البته این کشور با دریافت مالیات های سنگین از شهروندان، در ارائه رفاه و خدمات پزشکی و درمانی کوتاهی نکرده و آن را به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می دهد.

از دیگر معایب آن نیز کمبود آپارتمان های مسکونی در شهر استکهلم می باشد، که این مسئله ناخود آگاه باعث رشد قیمت آن ها می شود.

درج نظر