فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
هزینه زندگی در ارمنستان
امتیاز 5 از 5 از بین 216 امتیاز دهنده به هزینه زندگی ارمنستان

هزینه زندگی در ارمنستان

در صورتی که زندگی و مهاجرت کردن به ارمنستان را انتخاب کرده اید، باید اطلاعاتی در مورد کیفیت، آموزش، سیاست، اقتصاد، مشاغل و هزینه زندگی در ارمنستان داشته باشید، تا بتوانید تصمیم مناسبی در این رابطه بگیرید. در بین مواردی که گفته شد، هزینه زندگی در ارمنستان بزرگترین دغدغه افرادی است که قرار است باقی زندگی خود را در این کشور زندگی کنند. شاید مطالعه این مقاله بتواند اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد!

برای درآمد زایی و زندگی در این کشور ابتدا باید از کار و شغل خود در زمینه ای مشخص مطمئن شوید. متاسفانه باید بگوییم که ارمنستان به دلیل کوچک بودن، با مشکل کار مواجه است و گاهی پیدا کردن کار بسیار دشوار می شود و این روند با داشتن حتی تخصص و رزومه نیز در این کشور سخت است. در عین حال این کشور برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف بسیار مناسب می باشد. ایرانیان حتی با سرمایه ای کوچک نیز می توانند در ارمنستان برای خود کار کوچکی دست و پا کنند تا بتوانند از پس هزینه های زندگی در ارمنستان بر بیایند.

هزینه های زندگی در ارمنستان بستگی بسیار زیادی به شیوه زندگی افراد در این کشور دارد، میزان تفریحات، سفارش غذا از رستوران، دانشگاه، مسکن و...

هزینه زندگی در ارمنستان برای یک دانشجو معمولی حدودا 100 تا 150 دلار در ماه هزینه دارد. هزینه خوابگاه نیز بستگی به نوع اتاق و شرایط آن دارد، که هزینه یک خوابگاه دو تخته حدودا 150 دلار و در صورتی که می خواهید آپارتمان مستقل برای خود اجاره کنید، باید ماهانه بین 300 تا 400 دلار بپردازید. بسیاری از دانشجویان این کار را به صورت شریکی انجام می دهند و هزینه آن را تقسیم می کنند. برای یک خانواده سه نفره نیز می توان گفت که هزینه مسکن بین 350 تا 600 دلار می باشد.

مورد دیگر هزینه خورد و خوراک در این کشور می باشد، که حدودا یک وعده غذایی کامل در رستوران 6 دلار و تهیه آن در خانه حدود 3 دلار می شود. هزینه خورد و خوراک نیز برای یک خانواده 3 نفره بین 100 تا 200 دلار خواهد بود.

هزینه آب و برق و گاز نیز در این کشور بستگی به مصرف شما دارد، اما می تواند هزینه ای برابر با 70 تا 120 دلار در ماه داشته باشد.

هزینه دیگری که در این کشور می تواند حائز اهمیت باشد، حمل و نقل است، که می توانید به راحتی از این وسایل استفاده کنید و قیمت های بسیار مناسبی نیز دارد. در نهایت هزینه کلی برای یک فرد معمولی در این کشور بین 450 تا 550 دلار داشته می باشد. پس اگر قصد اقامت در ارمنستان را دارید، حتی برای گردشگری و دیدار از جاذبه های گردشگری ارمنستان به مواردی که گفته شد، توجه داشته باشید.

درج نظر