فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
هزینه زندگی در فرانسه
امتیاز 5 از 5 از بین 172 امتیاز دهنده به هزینه زندگی فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی فرانسه به شیوه زندگی شما و کیفیت مورد نظرتان بستگی دارد. هزینه ها در شهرهای مختلف متفاوت می باشد و همیشه در پایتخت، بیشتر از سایر شهرها است. همان طور که انتظار می رود پاریس گرانترین شهر است اما باز هم به روش های مختلفی می توان هزینه زندگی فرانسه را کاهش داد. در کل می توان گفت برای متوسط هزینه ها در شهرهای پاریس به 1050تا 1200 یورو ماهیانه، شهر نیس بین 700 تا 920 یورو، لیون، نانت، بوردو و یا تولوز بین 650 تا 900 یورو در آمد ماهیانه نیازمندید.

مانند سایر کشورها بیشتر هزینه زندگی فرانسه نیز به اجاره مسکن مربوط می شود. اجاره ها به منطقه ای که می خواهید سکونت داشته باشید، نوع و متراژ آن بستگی دارد. به طور کلی هزینه اجاره آپارتمان معمولی با یک اتاق خواب در ماه بین 350 تا 650 یورو می باشد که بسته به شرایط مختلف، متفاوت است.

از دیگر هزینه زندگی فرانسه مسئله خورد و خوراک است که آن هم به نحوه و عادات غذایی و همچنین به محلی که از آنجا خورد و خوراک خود را تهیه می کنید، بستگی دارد. برخی از مراکز خرید فرانسه و یا سوپر مارکت ها و پروتئینی ها، در زمان هایی خاص محصولات خود را با تخفیف های بسیار خوبی ارائه می دهند. در کل برای این مورد نیز، فردی که خورد و خوراک مناسبی داشته باشد، باید در ماه 200 تا 250 یورو را در نظر داشته باشد.

هزینه حمل و نقل های شهری نیز از دیگر مواردی است که باید در هزینه زندگی فرانسه در نظر گرفته شود. اما میزان آن از سایر موارد گفته شده پایین تر می باشد. به طوری که حمل و نقل عمومی در این کشور ماهانه 17 تا 33 یورو هزینه دارد.

در مورد سایر هزینه زندگی در فرانسه نیز می توان به آموزش در این کشور اشاره کرد، که آن هم بستگی به نوع دانشگاه دارد و متغیر می باشد. تحصیل در دانشگاه های فرانسه که به دانشجویان خارجی ویزا فرانسه ارائه داده اند و آن ها را بورسیه تحصیلی کرده اند، تقریبا رایگان می باشد. اما در دانشگاه های خصوصی شامل هزینه هایی می شود که باید پرداخت شود.

درج نظر