فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
هزینه زندگی در گرجستان
امتیاز 5 از 5 از بین 378 امتیاز دهنده به هزینه زندگی گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان

یکی از مواردی که برای متقاضیان سفر و زندگی در گرجستان مهم می باشد، هزینه زندگی در گرجستان است.  هزینه زندگی در گرجستان نسبت به کشورهای همسایه پایین تر است. البته این مسئله بستگی بسیار زیادی به کیفیت زندگی مورد نظر شما دارد. معمولا در همه کشورها هزینه زندگی در پایتخت بیشتر از سایر شهرها است، که این در مورد گرجستان که پایتخت آن تفلیس می باشد نیز صدق می کند.

 بیشتر هزینه زندگی در گرجستان به اجاره مسکن مربوط می باشد. در این کشور اجاره به صورت ماهانه پرداخت می شود و شما نیازی به پرداخت پول پیش نخواهید داشت. همچنین تمام خانه ها با امکانات اولیه از جمله، مبلمان، یخچال، گاز، آبگرمکن، تخت و... ارائه می شود و خوشبختانه نیازی به صرف هزینه برای این موارد نخواهید داشت. هزینه اجاره مسکن در مرکز شهر از 30 تا 50 متر مربع 300 تا 400 دلار آمریکا می باشد، که این مبلغ در حومه شهر 100 تا 150 دلار کاهش می یابد.

دیگر هزینه زندگی در گرجستان خورد و خوراک است. صرف غذا در یک رستوران ارزان قیمت برای هر نفر بین 10 تا 15 لاری (واحد پول گرجستان) هزینه خواهد داشت و در رستوران های متوسط بین 35 تا 60 لاری خواهد بود. هزینه یک بطری آب معدنی نیز به طور متوسط 0.52 لاری می باشد. 

حمل و نقل نیز از دیگر دغدغه های هزینه زندگی در گرجستان می باشد. هزینه متوسط ماهانه حمل و نقل برای هر فرد 30 لاری است. لازم به ذکر است که هزینه های جابجایی توسط مینی بوس ترانزیت یا اتوبوس شهری در برخی از مسیرها گرانتر خواهد بود. در هر مسیر نیز باید به طور متوسط 3 لاری به تاکسی ها بپردازید. تاکسی ها در تفلیس به صورت دربست افراد را جابجا می کنند.

با توجه به اینکه هر روز تعداد درخواست کنندگان ویزا گرجستان بیشتر می شود، نیاز است که این قیمت ها به روز شود، اما با توجه به تورم پایین در این کشور انتظار نمی رود که هزینه زندگی و اقامت در گرجستان تفاوت چندانی با سال قبل داشته باشد.

درج نظر