فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
هزینه زندگی در آلمان
امتیاز 5 از 5 از بین 350 امتیاز دهنده به هزینه زندگی آلمان

هزینه زندگی در آلمان

اگر قصد مهاجرت و زندگی و یا حتی اقامت در مدت مشخصی در آلمان را دارید و ویزا آلمان را تهیه کرده اید، باید از اطلاعاتی مانند هزینه زندگی در آلمان آگاهی داشته باشید. دانستن این مسئله می تواند در انتخاب مکان زندگی، کار و نوع استفاده از حمل و نقل در این کشور کمک کند. هزینه زندگی در آلمان دغدغه همیشگی مهاجران به این کشور می باشد.

یکی از هزینه های مهم زندگی در آلمان خورد و خوراک است که با متوسط هزینه ها در اروپا مطابقت دارد. هزینه ای که یک فرد برای غذا در یک رستوران معمولی پرداخت می کند برابر با حدودا 8 یورو می باشد. این هزینه برای دو نفر و در یک رستوران متوسط برابر با 40 یورو است. برای نوشیدنی های گرم نیز باید هزینه ای بین 1.5 تا 3 یورو پرداخت کنید.

می توان گفت که هزینه زندگی در آلمان در مناطق مختلف متفاوت می باشد و می توان برای پایین آوردن آن در مناطقی که هزینه ها پایین تر است زندگی کرد. شهر فرانکفورت در در رتبه بندی مرسر در سال 2012 گران ترین شهر آلمان بوده است که در رتبه 88 در دنیا قرار گرفت. پس از آن نیز می توان به شهرهای مونیخ، برلین و هامبورگ اشاره کرد. شهرهایی که به نسبت ارزان تر می باشند نیز اشتوتگارت، لایپزیگ و نورنبرگ است. در کل میزان هزینه زندگی در آلمان، در غرب بیشتر می باشد.

از دیگر هزینه زندگی در آلمان مسکن و اجاره خانه است. اجاره یک آپارتمان دو خوابه در آلمان برابر با 300 یورو در ماه می باشد. البته این هزینه در مناطق محبوب و شهرهای بزرگ بیشتر خواهد بود. مثلا یک آپارتمان دو خوابه در حومه برلین ماهانه 400 یورو اجاره دارد. که در مناطق مرکزی شهر دو تا سه برابر می شود.

حمل و نقل عمومی نیز در این کشور به راحتی در دسترس است که می توانید با تهیه کارت های Bahn-Card سالانه از تخفیفهای 25، 50 و صد در صدی استفاده کنید. 

همچنین خرید از مراکز خرید آلمان را می توانید به زمان هایی موکول کنید، که فروشگاه های آن در تخفیف هستند تا از هزینه زندگی در آلمان کاهش دهید.

درج نظر