فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
هزینه زندگی در کانادا
امتیاز 5 از 5 از بین 350 امتیاز دهنده به هزینه زندگی کانادا

هزینه زندگی در کانادا

زندگی در کانادا دارای مزیت ها و همچنین معایبی می باشد که در این مطلب قصد داریم در مورد هزینه زندگی در کانادا اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان سفر به این کشور قرار دهیم. در مقایسه ای اجمالی، می توان گفت هزینه زندگی در کانادا نسبت به آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پایین تر است. البته این در برخی از موارد صدق میکند. مسکن، از جمله مواردی است که برای ساکنین کانادا و کسانی که دارای ویزا کانادا می باشند نیز، پرداخت هزینه های آن مسئله بسیار مهمی می باشد.

البته با توجه به تفاوت قیمت مسکن در مکان ها و شهرهای متفاوت کانادا، به این شیوه نیز می توان هزینه زندگی در کانادا را کاهش داد. به طور کلی هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه در تورنتو البته در محله های ایرانی نشین آن بین 1200 تا 1500 دلار در ماه است. این مبلغ در نقاط مرکزی شهر به 2 هزار تا 2500 دلار و یا بیشتر نیز می رسد.

به غیر از مسکن از دیگر هزینه زندگی در کانادا خورد و خوراک، رفت و آمد و سایر هزینه ها می باشد که ماهانه حدودا 400 تا 600 دلار برای هر نفر را به خود اختصاص می دهد. برای پایین آوردن این هزینه ها نیز می توانید خرید های خود را به تخفیف های آخر هفته موکول کنید تا پول بیشتری را پس انداز کنید.

موارد ارزان در کانادا را می توان در یک دسته بندی کلی به غذا، بنزین، تفریحات کانادا، انرژی و بیمه اتومبیل تقسیم کرد. شهر ونکوور یکی از گران ترین شهرهای کانادا می باشد و پس از آن شهرهای تورنتو، مونترال، کالگری و اوتاوا قرار دارند. باز هم هزینه زندگی در کانادا بستگی بسیار زیادی به کیفیت زندگی دارد که شما انتخاب می کنید. 

همچنین در هزینه های تحصیلی در این کشور می توان گفت که کالج های شبانه روزی برای تحصیل افراد زیر 18 سال 25000 تا 40000 هزار دلار هزینه دارد. همچنین دانشگاه های کانادا به صورت دولتی (رایگان) و خصوصی و با هزینه های بیشتر فعالیت می کنند.

درج نظر