فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
شرایط زندگی یر آلمان
امتیاز 5 از 5 از بین 483 امتیاز دهنده به شرایط زندگی یر آلمان

اقامت در آلمان به معنی حضور شخص در قسمتی از خاک این کشور است که بسته به نوع آن متفاوت است. اقامت در آلمان به دو نوع دائم و موقت تقسیم می شود. اخذ اقامت آلمان می تواند به روش های مختلفی انجام شود. متقاضیان غیر اروپایی برای اخذ اقامت در آلمان و همچنین ویزا آلمان، می توانند از طریق ثبت شرکت در این کشور اقدام کنند. در این صورت سهامداران و مدایران عامل این شرکت می تواند اقامت آلمان را اخذ کنند.

بر اساس قوانین جدید مهاجرتی آلمان 3 نوع اقامت برای اهداف کاری مشخص شده است:

1. اشتغال عمومی

2. تخصص حرفه ای

3. خود اشتغالی

همچنین اقامت در آلمان از طریق پناهندگی برای پناهجویان امکان پذیر می باشد. البته اخذ پناهندگی آلمان نیز طبق قوانین و مقررات آلمان برای پناهجویان مراحل خاصی دارد که حتما باید طی شود.

افرادی که تا قبل از سن 21 سالگی به مدت 8 سال در این کشور زندگی داشته باشد، می تواند اقامت دائم داشته باشد. همچنین اگر فرد به مدت 6 سال در مدارس آلمان تحصیل کرده باشد و یا از یکی از مدارس آلمان فارغ التحصیل شده باشد نیز می تواند برای اقامت آلمان اقدام کند. 

افرادی که در آلمان آموزش های حرفه ای دیده باشند و بتوانند موفقیت هایی را برای این کشور کسب کنند نیز می تواند در آلمان اقامت داشته باشد. لازم به ذکر است، افرادی که پدر و مادر آن ها اقامت دائم آلمان را داشته باشند نیز می توانند اقامت آلمان را داشته باشند.

دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های آلمان مشغول به تحصیل هستند نیز می توانند پس از اتمام تحصیل به دنبال کار بگردند و با مدرک فنی خود در یکی از شرکت های آلمانی مشغول به کار شوند، در این صورت می توانند اقامت آلمان را کسب کنند. بیشتر فارغ التحصیلان خارجی و یا کارمندانی که موفق می شوند در این کشور به کار مشغول شوند نیز می توانند اقامت آلمان را اخذ کنند.

درج نظر