فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
شرایط مهاجرت به ایتالیا
امتیاز 5 از 5 از بین 312 امتیاز دهنده به شرایط مهاجرت به ایتالیا

شرایط مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا روش های گوناکونی دارد، که باید با توجه به شرایط مهاجرت به ایتالیا و اینکه این شرایط در چه حد می تواند شما را در اخذ اقامت این کشور کمک کند، یکی از آن ها را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب به بیان شرایط مهاجرت به ایتالیا می پردازیم تا با توجه به آن افرادی که واجد این شرایط هستند، از این فرصت برای مهاجرت به ایتالیا استفاده کنند.

تولد در ایتالیا و یا از پدر و مادر ایتالیایی یکی از شرایط مهاجرت به ایتالیا می باشد. در صورتی که پدر و مادر کودک ایتالیایی بوده اما در کشوری دیگر زندگی کنند، فرزند آنها می تواند برای درخواست اقامت ایتالیا اقدام کند و او یک ایتالیایی محسوب می شود. همچنین در صورتی که فرزند شما در خاک این کشور از پدر و مادر ایتالیایی و یا پدر (مادر) ایتالیایی و مادر(پدر) غیر ایتالیایی به دنیا آمده باشد، مقیم این کشور است. بر این اساس، کودکان متولد شده از مادر ایتالیایی قبل از سال 1948 نیز ممکن است واجد شرایط تابعیت باشند.

از دیگر شرایط مهاجرت به ایتالیا شرایط از دست دادن تابعیت و یا تابعیت دوگانه می باشد. اخذ شهروندی ایتالیا و یا آمیختگی با سکونت قانونی در ایتالیا تحت این شرایط امکان پذیر می باشد.

• سه سال برای شهروندان سابق ایتالیایی تا درجه دوم و برای خارجی های متولد خاک ایتالیا

• تا چهار سال برای شهروندان اتحادیه اروپا

• 5 سال برای افراد پناهنده، همچنین برای بزرگسالان خارجی بیش از 18 سال که توسط شهروندان ایتالیایی پذیرفته شده اند

• 7 سال برای کودکانی که توسط شهروندان ایتالیایی پذیرفته شده اند (قبل از تایید قانون 1983/184)

• 10 سال برای افراد خارج از اتحادیه اروپا

در مواردی دیگر از شرایط مهاجرت به ایتالیا می توان ازدواج در این کشور با فردی تابع و یا شهروند ایتالیا را نام برد. در این مورد اگر قصد شما ازدواج با فردی ایتالیایی باشد و بخواهید آن را به طور رسمی ثبت کنید، می توانید پس از چندین سال زندگی مشترک و اثبات جعلی نبودن ازدواج برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

در صورتی که شرایط کاری مناسبی در ایتالیا داشته باشید و یا بتوانید بر اساس تخصص های خود و مهارت های شغلی ایتالیا در این کشور استخدام شوید، می توانید برای اقامت در ایتالیا اقدام کنید. در این صورت ابتدا باید کارفرما برای شما ویزا ایتالیا را برای کار در این کشور ارسال کند. برای این منظور کارفرما ابتدا به مدت سه ماه آگهی استخدام خود را در ایتالیا منتشر می کند. در صورتی پس از این سه ماه کارمند مورد نظر خود را پیدا نکند، این آگهی در اروپا منتشر می شود. اگر باز هم موفق به استخدام فرد مورد نظر خود نشوند، اینبار می توانند برای استخدام متخصص مورد نظر خود در هر جای دنیا، ویزای کاری برای استخدام ارسال نمایند. ویزای کاری ایتالیا ابتدا به مدت 3 سال اعتبار دارد، پس از آن به مدت 5 سال تمدید می شود و در نهایت می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

در صورتی که شرایط سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در ایتالیا را دارید، می توانید برای ویزای سرمایه گذاری این کشور اقدام کنید. این روش برای مهاجرت به ایتالیا از شرایط کاری تا حدودی ساده تر می باشد. در صورتی که درآمد سالانه شرکت شما در ایتالیا بتواند به حد درآمد مورد نظر دولت ایتالیا در سال برسد، می توانید پس از گذشت 5 سال برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنید. پس از ثبت شرکت، حتما باید فعالیت داشته و برای این کشور درآمد زایی داشته باشید.

درج نظر