فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
شرایط مهاجرت به بلژیک
امتیاز 5 از 5 از بین 117 امتیاز دهنده به شرایط مهاجرت به بلژیک

شرایط مهاجرت به بلژیک

کشور بلژیک در اروپای شمالی واقع شده است و کشوری سلطنتی می باشد که یکی از بنیانگذاران اتحادیه اروپا می باشد. با توجه به روش های مختلفی که برای مهاجرت به این کشور پیش رو است، باید از شرایط مهاجرت به بلژیک نیز آگاهی کافی داشته باشید. با توجه به اینکه برای مهاجرت به این کشور ابتدا باید ویزا بلژیک را تهیه کنید، از این رو شاید شرایط مهاجرت به بلژیک تا حدودی با کشورهای اطراف ایران عزیزمان متفاوت باشد.

در این مطلب قصد داریم شرایط مهاجرت به بلژیک را در روش های مختلف زندگی و اقامت در بلژیک بیان کنیم تا با توجه به موقعیت خود بتوانید بهترین روش را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنید.

یکی از شرایط مهاجرت به بلژیک اقامت به صورت قانونی به مدت 3 سال در این کشور می باشد. توجه داشته باشید که این مدت برای پناهندگان سیاسی و افراد بدون تابعیت دو سال می باشد. این افراد حتما باید سن بالای 18 سال داشته باشند. افراد زیر 18 سال برای تابعیت باید از طریق تابعیت والدین خود اقدام نمایند.

در صورتی که با فردی تابع بلژیک ازدواج می کنید باید به مدت 3 سال در این کشور اقامت داشته باشید تا بتوانید تابعیت این کشور را اخذ نمایید. این مدت زمان ممکن است با صلاح دید دولت بلژیک به شش ماه تقلیل یابد.

از دیگر شرایط مهاجرت به بلژیک درخواست تابعیت این کشور در سن 18 سالگی و بیشتر با ارائه تقاضا نامه به دولت بلژیک می باشد. در این صورت فرد باید متولد بلژیک بوده و محل سکونت خود را بلژیک انتخاب کند. محل اقامت دائمی فرد در مدت زمان هفت سال بلژیک بوده و از دولت بلژیک اجازه اقامت دائم داشته باشد. همچنین اگر کودکی از والدینی بلژیکی در خارج به دنیا آمده باشد، می تواند درخواست اقامت این کشور را بدهد. لازم به ذکر است که تقاضای تابعیت بلژیک حتما باید در اداره ثبت مستقر در بلژیک توسط متقاضی امضا شود. سایر درخواست هایی که در کشورهای دیگر در کنسولگری و یا سفارت برای ویزا بلژیک تایید می گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

درج نظر