فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
راه های مهاجرت به فرانسه
امتیاز 5 از 5 از بین 227 امتیاز دهنده به راه های مهاجرت فرانسه

راه های مهاجرت به فرانسه

از آنجایی که مهاجرت به فرانسه مزیت های فراوانی دارد و اخذ پاسپورت این کشور رفت و آمد را در اروپا و حوزه شنگن به همراه دارد، مقصد بسیاری از مهاجران می باشد. روش های مهاجرت به فرانسه با توجه به شرایط متقاضیان متفاوت می باشد. توصیه می کنیم با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید، یکی از مسیرهای مناسب مهاجرت به فرانسه را انتخاب کنید، تا موفقیت حاصل شود.

روش های مهاجرت به فرانسه عبارت است از:

• مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

• مهاجرت به فرانسه از طریق کار و دریافت کارت آبی فرانسه (Blue card)

• مهاجرت به فرانسه از طریق تولد

• مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

• مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

• مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی

برای مهاجرت از طریق تحصیل در فرانسه، ابتدا باید پذیرش تحصیلی فرانسه را کسب کرده، تا ویزا فرانسه صادر شود. دانشجویانی که برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های فرانسه اقدام کرده اند، اجازه کار نیمه وقت دارند، که می تواند بخشی از هزینه های تحصیل آن ها را فراهم کند.

از دیگر روش های مهاجرت به فرانسه سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد. این سرمایه گذاری می تواند برای استارت آپ های در حال اجرا و یا مورد نیاز در فرانسه و همچنین ایجاد کسب و کارهای خلاقانه و یا ثبت شرکت باشد. میزان حداقل سرمایه گذاری باید 300 هزار یورو (این مبلغ ممکن است هر سال تغییر کند) باشد. پس از گذشت 5 سال سرمایه گذاری و کسب درآمد و اقامت در فرانسه می توانید برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که پس از یک سال از اقامت دائم فرانسه، در صورتی که دارای مدرک زبان فرانسه باشید، می توانید برای تابعیت فرانسه درخواست دهید. افراد خانواده شما نیز اعم از همسر و فرزندان اجازه کار و تحصیل و اقامت در این کشور را خواهند داشت.

ازدواج با فردی که تبعه فرانسه باشد، می تواند از دیگر روش های مهاجرت به فرانسه باشد. بدین معنی که اگر فرد تبعه فرانسه نباشد، اما با یک شهروند فرانسوی ازدواج کند، می تواند برای اقامت این کشور اقدام کند. در اثبات زندگی مشترک، زوجین باید به مدت 4 سال زندگی مشترک داشته باشند، پس از آن فرد غیر فرانسوی می تواند برای اقامت دائم و پس از آن، برای تابعیت این کشور درخواست دهد.

در خصوص مهاجرت از طریق تولد نیز می توان گفت که فرانسه تنها تابعیت خونی را می پذیرد. به این صورت که باید یکی از والدین کودک تابع فرانسه باشد. اگر برای شما سوال پیش آمده است، که تولد فرزند در فرانسه از پدر و مادر غیر فرانسوی می تواند برای وی تابعیت به همراه داشته باشد؟ باید بگوییم که خیر، کشور فرانسه برای این کودکان تابعیت از طریق خاک و محل تولد آن ها قائل نمی شود.

مهاجرت از طریق پناهندگی نیز بیشتر برای افرادی است که در کشور خود از نظر امنیت جانی، سیاسی، مذهبی و ... مشکل پیدا کرده باشند. متاسفانه شرایط پناهندگان در فرانسه از کیفیت مناسبی برخوردار نمی باشد. همچنین درصد پذیرفته شدن درخواست شما بسیار پایین می باشد. جالب است بدانید که 80 درصد افرادی که از این طریق اقدام به مهاجرت کرده اند، امکان انتخاب مسیر درست و قانونی را برای مهاجرت داشته اند.

مهاجرت کاری به فرانسه مستلزم شرایطی از جمله سوابق تحصیلی، سوابق کاری معتبر، مدرک زبان، سن متقاضی و سایر موارد می باشند. تسلط به زبان فرانسوی شانس استخدام را افزایش می دهد. برای اخذ ویزای کاری فرانسه باید از طرف یک کارفرما اجازه کار و یا پیشنهاد کار داشته باشید. ویزای کاری شما ابتدا کوتاه مدت بوده و 90 ورزه می باشد. پس از رفتن به فرانسه و شروع به کار به ویزای یک ساله تبدیل می شود. در صورتی که در طول این یک سال ضوابط لازم از جمله عدم ارتکاب به جرم، رعایت قوانین و جلب رضایت کارفرما و رضایت فرد متقاضی وجود داشته باشد، این ویزا قابل تمدید می باشد.

برای دریافت کارت آبی در فرانسه کافی است که مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر باشید، تا قادر به دریافت مشاغل حرفه ای باشید. از دیگر شرایط دریافت کارت آبی فرانسه رسیدن به حداقل حقوق یک فرد حرفه ای یعنی 53000 یورو سالانه می باشد. توجه داشته باشید، که در آمد ماهانه در فرانسه بر اساس تحصیلات و شغل متفاوت است.

درج نظر