فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
Alternate Text
اطلاعات ویزا پورتوریکو
امتیاز 5 از 5 از بین 153 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا پورتوریکو

اطلاعات ویزا پورتوریکو

پورتوریکو مجمع الجزایری است که در شمال شرقی منطقه کارائیب واقع شده و تحت حاکمیت سیاسی آمریکا می باشد. این کشور دارای طبیعتی جذاب و دلپذیر از جمله سواحل زیبا، جنگل و آب و هوای مطلوب می باشد، همچنین زمین های گلف در پورتوریکو، یکی از تفریحات جذاب است، که برای گردشگران بسیار دیدنی می باشد. جمعیت در این کشور حدود سه و نیم میلیون نفر است و زبان های رسمی این کشور اسپانیایی و انگلیسی می باشد. این کشور در حال توسعه بوده و بیشتر تلاش خود را در زمینه توسعه گردشگری و صنعت توریسم انجام می دهد.

در اطلاعات کشور پورتوریکو می توان گفت که برای ورود به خاک این کشور حتما باید ویزا پورتوریکو را تهیه کنید. اما این کشور در ایران سفارت خانه ندارد، به همین دلیل ناگزیر باید به کشورهای دیگر که سفارت این کشور را در خود جای داده اند، سفر کنید. این کشور برای تمامی متقاضیان ویزا پورتوریکو که واجد شرایط باشند، ویزا صادر می کند.

کشورهایی که دارای سفارت خانه پورتوریکو می باشند و می توانید برای دریافت ویزا پورتوریکو به آن ها مراجعه کنید عبارت است از:

1. کاستاریکا

2. جمهوری دومینیکن

3. شیلی

4. پاناما

5. اسپانیا

6. پرتغال

ویزا پورتوریکو بر اساس هدف از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا پورتوریکو عبارت است از:

• ویزای توریستی پورتوریکو

• ویزای تجاری پورتوریکو

• ویزای تحصیلی پورتوریکو

• ویزای کار پورتوریکو

ویزای توریستی پورتوریکو

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری پورتوریکو را داشته باشند. این افراد در طول اقامت خود اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را ندارند. ویزای توریستی پورتوریکو برای مدت اقامت 90 روز، بسته به درخواست متقاضی با اعتبار 6 ماهه صادر می شود. توجه داشته باشید که پس از اتمام اعتبار ویزا پورتوریکو امکان تمدید وجود ندارد.

ویزای تجاری پورتوریکو

ویزای تجاری پورتوریکو برای افرادی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند. همچنین تاجران و بازرگانانی که قصد دارند با این کشور مراودات تجاری داشته و واردات و صادرات داشته باشند، نیز می توانند برای دریافت ویزا تجاری پورتوریکو اقدام کنند. این نوع ویزا شرایطی را در اختیار این افراد قرار می دهد که بتوانند برای انجام امور خود بارها به این کشور سفر کرده و از آن خارج شوند.

ویزای تحصیلی پورتوریکو

این نوع ویزا پورتوریکو برای افرادی صادر می شود، که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. متقاضیان ابتدا باید پذیرش تحصیلی این کشور را از یکی از دانشگاه های پورتوریکو دریافت کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی پورتوریکو را اخذ کنند. برای پذیرش تحصیلی ابتدا باید با یکی از دانشگاه های این کشور مکاتبه کرده و مدارک و رزومه تحصیلی خود را برای آن ها ارسال کنید. در صورت تایید نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در دانشگاه مورد نظر ارسال می شود که باید به همراه سایر مدارک ویزا پورتوریکو به سفارت این کشور ارائه دهید.

دانشجویان آمریکا برای تحصیل در پورتوریکو، نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارند. بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی تعلق نمی گیرد و همچنین شایان ذکر است، که دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در پورتوریکو مورد تایید وزارت امور خارجه ایران نمی باشد. شرایط دریافت ویزای تحصیلی پورتوریکو همانند کشور آمریکا است. مدت زمان صدور ویزا تحصیلی پورتوریکو 3 تا چهار هفته به طول می انجامد.

ویزای کار پورتوریکو

ویزای کاری پورتوریکو برای افرادی صادر می شود که قصد کار در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید بتوانند در یکی از شرکت های پورتوریکو توسط کارفرما حمایت شده و استخدام شوند. گاهی کارفرما محل اقامت کارمندان را نیز ضمانت می کنند، که در این صورت باید مدارک آن را خطاب به سفارت ایران و برای متقاضی ارسال کنند.

 

مراحل دریافت ویزا پورتوریکو

دریافت ویزا پورتوریکو به دلیل نبود سفارت خانه این کشور در ایران تا حدودی سخت است. خصوصا در شرایطی که دسترسی به این کشورها تا حدودی دشوار است. با این وجود، پس از مشخص نمودن ویزای مورد نظر خود، باید فرم درخواست آن را به صورت آنلاین و از سایت سفارت مورد نظر دریافت کرده و به دقت پر کنید. پس از آن باید تمامی مدارک مرتبط با ویزای خود را به دقت جمع آوری کرده و خود را برای مصاحبه حضوری آماده کنید. بخشی از اطلاعات متقاضی نیز به صورت حضوری مانند انگشت نگاری، ارائه گذرنامه، عکس گذرنامه و ارائه گواهی در خصوص اثبات تمکین مالی انجام خواهد شد.

برای دریافت ویزا پورتوریکو می توانید از طریق وکلای مجرب و آژانس های مسافرتی و یا موسسات مهاجرتی معتبر اقدام کنید، تا مراحل دریافت آن را به راحتی سپری کنید. همچنین به دلیل نبود سفارت این کشور در ایران می توانید از خدمات پیکاپ ویزا پورتوریکو که موسسات نام برده در اختیار شما قرار می دهند نیز استفاده کنید.

هزینه ویزا پورتوریکو حدود 100 دلار می باشد و در صورت رجکت ویزا پورتوریکو این مبلغ قابل استرداد نمی باشد.

 

مدارک مورد نیاز ویزا پورتوریکو عبارت است از:

• اصل گذرنامه که دارای حداقل شش ماه اعتبار است، همراه با کپی صفحه اول آن و همچنین کپی تمام گذرنامه های قبلی

• اصل گذرنامه باطل شده (در صورت وجود)

• ارائه فرم درخواست ویزا که به امضاء مسافر رسیده باشد

• تکمیل فرم مشخصات فردی توسط شخص متقاضی

• ترجمه انگلیسی شناسنامه

• ترجمه انگلیسی مدارک گواهی اشتغال به کار، گواهی اشتغال به تحصیل و ترجمه سه فیش اخیر حقوق ماهیانه

• پرینت انگلیسی حساب جاری شش ماه گذشته همراه با مهر و امضای بانک

• ترجمه رسمی اسناد ملکی به نام مسافر با مهر و تایید وزارت امور خارجه ایران

• در صورت الزام، سفارت خانه کشور مورد نظر، این حق را دارد که از شما مدارک بیشتری، از موارد اعلام شده درخواست کند

• در نهایت باید ضمانت بازگشت خود را برای ویزا پورتوریکو به سفارت ارائه دهید

دعوتنامه پورتوریکو (در صورت وجود)

درج نظر


بخش های اصلی مقاله

اطلاعات ویزا پورتوریکو

فرم ارز یابی مهاجرت