فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
ویزای تحصیلی شینگن
امتیاز 5 از 5 از بین 160 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید شینگن

ویزای تحصیلی شینگن

ویزای تحصیلی شینگن از طرف سفارت کشور های حوزه شینگن برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور ها را دارند صادر می شود و یکی از پر تقاضا ترین ویزا های شینگن می باشد، چنانچه قصد ادامه تحصیل در کشور های شینگن و دریافت ویزای تحصیلی را دارید مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد.

ویزای تحصیلی شینگن چیست؟

ویزای تحصیلی شینگن در واقع ویزای ملی شینگن می باشد که به صورت چند بار ورود (مالتیپل) صادر می شود و دارندگان آن می توانند مدت زمان بلندتری را در کشور مقصد بمانند، همچنین لازم به ذکر است که به موجب این ویزا می توانید بارها از حوزه شینگن خارج شده و مجدداً وارد شوند، از دیگر ویژگی ها و مزایای ویزای شینگن می توان به این مورد که دارندگان ویزای تحصیلی شینگن می توانند به سادگی به تمامی کشور های حوزه شینگن سفر کنند و نیازی به دریافت ویزای کشور مقصد به صورت مستقل ندارند اشاره کرد، توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی در ابتدا به صورت 3 تا 6 ماهه صادر می شود، اما قابل تمدید می باشد.

شرایط دریافت ویزای شینگن تحصیلی 

متقاضیان دریافت این نوع از ویزای شینگن باید دارای شرایط ویژه ای باشند که در ادامه به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد.

- دریافت پذیرش از موسسه های آموزشی معتبر در کشور مقصد

- توانایی تأمین هزینه های تحصیل در خارج از کشور

افرادی که شرایط مذکور را داشته باشند با ارائه مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی شینگن می توانند به سادگی ویزای خود را دریافت کنند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی شینگن

متقاضیان ویزای تحصیلی شینگن علاوه بر مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن نظیر فرم درخواست ویزا، عکس پرسنلی، گذرنامه، رزرو بلیط هواپیما، بیمه مسافرتی، مدارک تمکن مالی، شناسنامه باید مدارک مخصوص این ویزا را به سفارت ارائه دهند، در ادامه لیستی از مدارک مذکور را مشاهده می کنید.

- مدارک مربوط به محل اسکان در کشور مقصد | این مدارک می تواند در قالب قرارداد خوابگاه، اجاره نامه و یا دعوتنامه از سوی یکی از ساکنان کشور مقصد.

- مدارک دانشگاهی | این مدارک باشد شامل دیپلم، مدارک دانشگاهی، سوابق تحصیلی، نامه درخواست همسان سازی و غیره می باشد.

- نامه پذیرش از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی معتبر واقع در کشور مقصد | این نامه باید رسمی بوده و دارای مهر دانشگاه و امضای رئیس دانشگاه باشد همچنین باید شامل اطلاعاتی نظیر مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، مدت زمان تحصیلی و برنامه تحصیلی باشد.

- فرم اپلیکیشن | این فرم شامل اطلاعاتی نظیر هدف از ادامه تحصیل در کشور مقصد، نام دانشگاه مورد نظر و غیر می باشد.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی 

همانطور که می دانید سفارت کشور های عضو پیمان شینگن در ازای انجام امور مربوط به صدور ویزا هزینه ای را در قالب وقت سفارت از مراجعین خود دریافت می کنند، این هزینه برای ویزای تحصیلی که نوعی ویزای بلند مدت به شمار می آید برابر 90 یورو می باشد، البته در نظر داشته باشید که این مبلغ بدون احتساب مالیات و هزینه خدمات کارگزاری های مختلف نظیر VFS می باشد، همچنین لازم به ذکر است که این مبلغ پس از پرداخت به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.

نکاتی در رابطه با ویزای تحصیلی شینگن

دریافت ویزای تحصیلی شینگن فرآیندی پیچیده می باشد که طی کردن آن نیازمند تخصص، علم و تجربه می باشد از این رو بهتر است پیش از هر نوع اقدامی به نکات زیر توجه کنید.

- افسر سفارت را قانع کنید که پس از تحصیل به کشور مبدأ باز خواهید گشت

- شرایط سنی متقضی می تواند تأثیر به سزایی در نتیجه درخواست ویزای تحصیلی شینگن دارد.

- داشتن سابقه سفر غنی می تواند نقش مهمی در زمینه اخذ ویزای شینگن تحصیلی ایفا کند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در رابطه با ویزای تحصیلی شینگن کسب کرده باشید و این اطلاعات برایتان مفید واقع شود، چنانچه قصد دریافت ویزای تحصیلی شینگن را دارید باید بدانید که تیم ایران ویزا آماده ارائه خدمات خود به شما کاربر گرامی می باشد در صورت نیاز می توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما، از خدمات مشاوره رایگان ایران ویزا استفاده نمایید.

            

درج نظر