فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
مهاجرت تحصیلی به آلمان
امتیاز 5 از 5 از بین 200 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

سیستم آموزشی کشور آلمان یکی از بهترین سیستم های آموزشی موجود در سراسر دنیا است و به همین جهت نیز سالانه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند، در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به آلمان مورد توجه بسیاری از محصلان ایرانی قرار گرفته است به همین جهت نیز تصمیم گرفتیم در این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با مهاجرت تحصیلی به آلمان در اختیارتان قرار دهیم، با مطالعه این مقاله می توانید از شرایط تحصیل، دوره های تحصیلی، شرایط اخذ پذیرش و همچنین نحوه اخذ ویزای دانشجویی آلمان مطلع شوید.

شرایط عمومی مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور آلمان کاملاً رایگان است و به همین جهت نیز افراد بسیاری متقاضی مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشند، اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید باید توجه داشته باشید که برای تحصیل رایگان در آلمان باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید در غیر این صورت می توانید با مدرک زبان انگلیسی از دانشگاه های خصوصی و غیر رایگان پذیرش بگیرید.

لازم به ذکر است افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل شوند، در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل در مقطع ابتدایی در آلمان

تحصیلات مقطع ابتدایی در آلمان از 6 سالگی آغاز می شود و تا 4 سال تمامی دانش آموزان در Grundschul ها به صورت یکسان مشغول به تحصیل می شوند و پس از پایان این دوره 4 ساله، یک آزمون استعداد سنجی برگزار می شود و دانش آموزان بر اساس نمره ای که کسب کرده اند در یکی از دوره های زیر ادامه تحصیل می دهند.

Hauptschule: این دوره ویژه دانش آموزانی است که نمره زیر 5 کسب کرده اند و از لحاظ درسی دارای توانایی کمتری می باشند، این دسته از دانش آموزان به همراه تحصیل در دوره های کاراموزی نیز شرکت می کنند.

Realschule: دانش آموزانی که در آزمون استعداد سنجی موفق به کسب نمره 5 تا 9 می شوند اجازه ادامه تحصیل در این دوره را پیدا می کنند، این افراد پس از اتمام دوره مذکور می توانند پس از ادامه تحصیل در سایر مدارس آلمان، وارد دانشگاه های این کشور شوند.

Gymnasium: این دوره ویژه دانش آموزان بسیار با استعدادی است که در آزمون استعداد سنجی نمره ای بین 9 تا 13 کسب کرده اند، این دانش آموزان می توانند پس از اتمام دوره Gymnasium در یک آزمون سراسری شرکت کرده و در صورت پذیرفته شدن وارد دانشگاه های دولتی آلمان بشوند.

لازم به ذکر است که افراد زیر 18 سال برای تحصیل در کشور آلمان نیازی به دریافت مدرک زبان آلمانی ندارند چرا که در مقطع ابتدایی زبان آلمانی نیز تدریس می شود، 

این مقاله در حال به روز رسانی می باشد!

درج نظر