فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اقتصاد ایتالیا
امتیاز 5 از 5 از بین 234 امتیاز دهنده به شرایط اقتصادی ایتالیا

اقتصاد ایتالیا

شرایط اقتصادی ایتالیا و پیشرفت آن در دهه هشتاد میلادی با اقتصادی شدن این کشور و گسترش خدمات بانکی، خدمات بیمه و تجارت مالی و تبلیغات شروع شد. شرایط اقتصادی ایتالیا هفتمین اقتصاد دنیا را دارد و در اتحادیه اروپا در سومین کشور می باشد. اقتصاد ایتالیا به دو بخش خدمات و صنعت متکی می باشد. بخش صنعت یک سوم تولید ناخالص ایتالیا را تشکیل می دهد و 30 درصد جمعیت ایتالیا نیز در این بخش فعالیت دارند.

از جمله مهم ترین صنایع ایتالیا می توان به صنعت مکانیک (اتومبیل، موتور، لوازم خانگی و غیره)، صنعت دفاع (هلیکوپتر، سیستم دفاعی، سلاح های سبک و خودروهای زرهی)، صنعت شیمیایی (دارو، لاستیک)، صنعت مد و پوشاک و منسوجات و چرم، مبلمان و کشتی سازی اشاره کرد.

به طور سنتی شمال ایتالیا و به خصوص شمال شرقی این کشور مرکز صنعت ایتالیا بوده است و بسیاری از شرکت هایی که کالا به ایران صادر می کنند نیز در این ناحیه حضور دارند.

بخش خدمات نیز نقش مهمی را در اقتصاد این کشور ایفا می کند که تقریبا سه چهارم تولید ناخالص این کشور را تشکیل می دهد و 65 درصد از جمعیت ایتالیا در این بخش مشغول به فعالیت می باشند. ضمن اینکه این بخش 71 درصد از کل اقتصاد ایتالیا را تهیه می کند و می توان گفت بیش از 5 میلیون شرکت بزرگ و کوچک در این بخش مشغول به فعالیت می باشند. سه مورد از مهم ترین فعالیت های اقتصادی در ایتالیا توریست، تجارت و خدمات به اشخاص و شرکت ها می باشد.

در ایتالیا شرکت های کوچک عموما توسط خانواده ها اداره می شود، البته به طور استثنا، برخی از شرکت های بزرگ نیز همچنان به صورت خانوادگی اداره می شود. این شرکت های کوچک نیز نقش بسیار مهمی در اقتصاد این کشور دارند و می توان گفت که 68 درصد تولید ناخالص داخلی ایتالیا را تامین می کنند.

با توجه به قوانین و مقررات ایتالیا برای افرادی که قصد تجارت و یا کار در این کشور را دارند، ویزا ایتالیا صادر می شود.

 

درج نظر