فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
درباره کشور سوئد
امتیاز 5 از 5 از بین 468 امتیاز دهنده به درباره سوئد

درباره کشور سوئد

کشور سوئد با نام رسمی پادشاهی سوئد در شمال اروپا و شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. درباره سوئد می توان گفت که از نظر مساحت کمابیش هم اندازه کشور عراق و چهارمین کشور بزرگ اروپا است، که جمعیتی برابر با 10 میلیون نفر دارد. سوئد تراکم جمعیت پایینی دارد و در هر متر مربع 21 نفر در حال زندگی هستند، که بیشتر این جمعیت نیز در جنوب سوئد مستقر می باشد.

مردم سوئد از شاخه ژرمنی اقوام هندواروپایی است و تبارشان به وایکینگ ها می رسد، البته سه کشور نروژ، ایسلند و دانمارک نیز از این شاخه می باشند. کیفیت زندگی در سوئد بسیار بالا است و نرخ بیکاری در آن پایین می باشد.

از جمله اطلاعات که باید درباره سوئد باید بدانید، مساحت این کشور می باشد که 499.964 کیلومتر مربع بوده و  تقریبا 10 درصد از منطقه سوئد را دریاچه ها و رودخانه ها فرا گرفته است، بزرگترین دریاچه ونرن است، این دریاچه به طول 5650 کیلومتر مربع بوده و بزرگترین دریاچه در اتحادیه اروپا می باشد. بیش از نیمی از سوئد را پوشش جنگلی در بر گرفته است و کوه ها از سمت غرب این کشور را احاطه کرده اند. رود تورنه بیشترین مرز سوئد با فنلاند را در شرق تشکیل می دهد. این کشور دارای مرزهای دریایی با دانمارک، آلمان، لهستان، روسیه، لیتوانی، لتونی و استونی است.

پایتخت سوئد شهر استکهلم می باشد. این کشور دارای شهرهای زیبا با جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد، که نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. پنج شهر اصلی و پر بازدید در این کشور استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، اوپسالا و سیگتونا می باشد. تاریخ، فرهنگ، مناظر طبیعی، جاذبه های گردشگری سوئد، اماکن تاریخی و شهرهای زیبای سوئد درخواست دریافت ویزا سوئد را برای بازدید از این کشور بالا برده است. از پربازدید ترین مناطق سوئد می توان به مجمع الجزایر استکهلم، اسکانه، پارک ملی زیر دریایی کوسترهیوت، پارک ملی آبیسکو، کلیسای جامع لاند، موزه وازا و باغ وحش بوراس اشاره کرد.

شرایط اقتصادی درباره سوئد یکی از توسعه یافته ترین اقتصادهای جهان را معرفی می کند و به عنوان کشوری با ثبات در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری و سیاست می باشد. اقتصاد در این کشور با مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها استوار است.

یکی از نکاتی که درباره سوئد بسیار اهمیت دارد، این است که هزینه زندگی در سوئد بسیار بالا می باشد. البته توان اقتصادی مردم سوئد نیز بالا است. با این وجود هزینه های زندگی در شهرهای مختلف سوئد متفاوت می باشد. در کل هزینه یک زندگی معمولی در سوئد ماهانه، حدود 2000 تا 2500 دلار در استکهلم می باشد. البته باید این را در نظر بگیرید که شیوه زندگی شما با هزینه هایتان رابطه مستقیم دارد.

درباره آب و هوا سوئد می توان گفت که معتدل است، برخلاف باورهای اشتباه برخی از گردشگران که تصور سرمای فراوان و هوای مه آلودی را از این منطقه دارند. این آب و هوای معتدل به خاطر جریانات گرم خلیجی می باشد. بیشتر مناطق سردسیر در این کشور در نقاط شمالی سوئد می باشد، به همین دلیل بیشتر جمعیت آن در جنوب کشور واقع شده است.

از دیگر مطالبی که درباره سوئد می توان گفت مهاجر پذیر بودن این کشور می باشد. اغلب مهاجران به این منطقه، فنلاندی می باشند، به همین دلیل جمعیت این کشور رو به افزایش است. همچنین از ویژگی های سوئد فرهنگ این کشور می باشد که به طرفداری از حقوق برابر بین انسان ها فارغ از قومیت، دین، نژاد، فرهنگ و... می باشد. به همین دلیل به رقابت اهمیت نداده و کودکان خود را به گونه ای تربیت می کنند که خود را برتر از دیگران ندانند.

درج نظر