فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
ویژگی های ترکیه
امتیاز 5 از 5 از بین 314 امتیاز دهنده به ویژگی های ترکیه

ویژگی های ترکیه

در این مقاله به بررسی ویژگی های ترکیه می پردازیم و به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد. یکی از ویژگی های ترکیه بازار بزرگ استانبول و یا همان بازار کپلی می باشد، که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارها در دنیا شناخته شده است. این بازار که در سال 1455 پس از فتح قسطنطنیه عثمانی افتتاح شد، دارای 61 خیابان و 30 هزار مغازه می باشد. ترکیه در زمینه های مختلف ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. 

از دیگر ویژگی های ترکیه در آداب و رسوم این کشور می باشد که بسیار مشاهده می کنید شما را با وجود شناخت کم، به منزل هایشان دعوت کنند. در این صورت با میزی پر از غذاهای خوشمزه از شما پذیرایی خواهند کرد.

علاقه به قهوه یکی دیگر از ویژگی های ترکیه می باشد. مردم ترکیه قهوه را به شیوه خاص خود که همان قهوه ترک نامیده می شود سرو می کنند. 

شرایط اقتصادی ترکیه و توریست پذیری این کشور از دیگر ویژگی های ترکیه می باشد که این مسئله می تواند به دلیل جاذبه های گردشگری ترکیه باشد که بسیار مورد علاقه مردم دنیاست. در واقع 13 نمونه از آثار تاریخی در ترکیه به ثبت میراث فرهنگی یونسکو در آمده است که معبد گوبکلی در شهر مقدس افسس یکی از پرطرفدار ترین مراکز گردشگری ترکیه محسوب می شود.

جالب است بدانید که ترکیه دارای 10 هزار گونه گیاهی و 8 هزار گونه جانوری مختلف می باشد که 5 درصد از پرندگان دنیا در این کشور زندگی می کنند.

از دیگر ویژگی های ترکیه سفر از قاره ای به قاره دیگر می باشد. با استفاده از خطوط راه آهن مارمارای در ترکیه می توانید از قسمت آسیایی آن به قسمت اروپایی سفر کنید.

ترکیه در ایجاد تفریحات متنوع و هیجان انگیز بسیار مطرح است و همه ساله ایرانیان زیادی با توجه به اینکه نیازی به دریافت ویزا ترکیه ندارند از این کشور دیدن می کنند.

 

درج نظر