فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
کانادا
امتیاز 5 از 5 از بین 323 امتیاز دهنده به اطلاعات کشور ها کانادا

کانادا

کشور کانادا در شمالی ترین نقطه قاره آمریکا واقع شده است و دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه به شمار می رود. در اطلاعات کشور کانادا و جغرافیای این کشور، از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به کشور آمریکا منتهی می شود. پایتخت این کشور اوتاوا می باشد.

اطلاعات کشور کانادا در مورد مساحت کلی این کشور 9.984.640 کیلومتر مربع اعلام شده است. جالب است بدانید که کانادا شش برابر ایران و 40 برابر کشور انگلستان می باشد. کانادا به 10 استان و سه قلمرو تقسیم می شود.

یکی از موارد مهم در اطلاعات کشور کانادا، ثروتمند بودن این کشور می باشد به این خاطر که، شرایط اقتصادی کانادا از تنوع بالایی برخوردار می باشد. این کشور دارای منابع معدنی غنی، صنایع پیشرفته (همچون خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات) و محصولات فراوان کشاورزی (از جمله گندم، دانه ‌های روغنی، میوه، سبزیجات و توتون) می باشد. کانادا با تولید ناخالص داخلی در حدود 79.1 تریلیون دلار در رده یازدهم بزرگ‌ ترین اقتصادهای جهان در سال 2015 قرار گرفت.

نزدیکی جغرافیایی کانادا و آمریکا سبب شده است تا روابط اقتصادی کانادا و آمریکا گسترده تر شود. به طوری که کانادا و آمریکا بزرگترین روابط اقتصادی دنیا را دارند و حجم معاملات این دو کشور از سایر کشور های دنیا بیشتر می باشد. حکومت کانادا دموکراتیک فدرال است و توسط دو بخش حکومتی استانی و کشوری اداره می شود و مسئولیت ها و قدرت در بین دولت های استانی و دولت مرکزی (کشوری) تقسیم شده است.

اطلاعات کشور کانادا در زمینه آب و هوا کانادا، تابستان های معتدل و زمستان های سرد و طولانی مدت را بیان می کند. آب و هوای شمال دور قطبی می باشد. در مجاورت اقیانوس آرام نیز در زمستان میانگین دما تنها کمی از دمای یخ زدگی بالاتر است.

زبان فرانسوی در کانادا زبان مادری بیش از 6 میلیون نفر می باشد و بیشتر فرانسوی زبانان در شهر کبک زندگی می کنند. زبان فرانسوی به همراه زبان انگلیسی دو زبان رسمی کانادا به حساب می آید.

در اطلاعات کشور کانادا اشاره ای هم به جاذبه های گردشگری کانادا خواهیم داشت. از جمله جاذبه های گردشگری کانادا می توان به آبشار نیاگارا، پارک ملی بنف و کوه های راکی، برج سی ان در شهر تورنتو، کبک قدیم، ویسلر، ساختمان پارلمان در اوتاوا، سنت جان سیگنال هیل، مونترال قدیمی، مهاجرت خرس قطبی در منیتوبا، خلیج کوچک فاندی، پارک ملی گروس مورن و کلگری استمپید اشاره کرد.

درج نظر