فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
هلند
امتیاز 5 از 5 از بین 169 امتیاز دهنده به اطلاعات کشور ها هلند

هلند

هلند کشور کوچکی است که در شمال غربی اروپا واقع شده است. پایتخت این کشور آمستردام می باشد. در اطلاعات کشور هلند می توان گفت که این کشور از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک، از غرب و از طریق دریا با انگلستان همسایه می باشد. دومین شهر بزرگ هلند بندر روتردام است، که همچنین از نظر مساحت و تعداد اسکله ها بزرگترین بندر در اروپا می باشد.

در اطلاعات کشور هلند جالب است بدانید که هلند به کشور آسیاب های بادی، پنیر، دوچرخه و گل لاله مشهور است. همچنین هنرمندان مشهوری سر از این کشور برآورده اند، افرادی همچون رامبراند و ون گوگ که از نقاشان معروف و صاحب سبک بوده اند.

زبان رسمی در هلند، هلندی می باشد که از زیر شاخه های زبان ژرمن محسوب می شود و شباهت زیادی به زبان آلمانی دارد. 

در اطلاعات کشور هلند می توان گفت که شرایط اقتصادی هلند بسیار فعال است، و این کشور در پرورش و تجارت گل در دنیا رتبه اول را دارد. همچنین این کشور سهم بزرگی در بانکداری و تجارت جهانی دارد. این کشور خود دارای ذخایر گازی نیز می باشد که بخشی از آن را صادر می کند. همچنین صنایع شیمیایی و کشتی سازی از دیگر صنایع مادر در این کشور می باشد. از جمله شرکت های بزرگ هلندی نیز می توان به فیلیپس (صنایع الکترونیک) و هاینکن اشاره کرد.

در اطلاعات کشور هلند و بررسی قوانین و مقررات هلند شاهد هستیم که این کشور اروپایی تنها با داشتن ویزا هلند اجازه ورود گردشگران و مسافران را به کشور خود صادر می کند.

آب و هوا هلند نیز تحت تاثیر بارش های فراوانی می باشد. در این کشور شاهد زمستان های طولانی و تابستان های کوتاه و ملایم هستیم.

جاذبه های گردشگری هلند نیز هر ساله گردشگران زیادی را به این کشور جذب می کند. از جمله این مکان ها می توان به موزه ون گوگ در آمستردام، پارک ملی هوگ ولو و باغ کاکنهف که بزرگترین باغ گل در دنیا می باشد، اشاره کرد.

درج نظر