فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
فرانسه
امتیاز 5 از 5 از بین 252 امتیاز دهنده به اطلاعات کشور ها فرانسه

فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی است، و پایتخت آن شهر پاریس می باشد. فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه، بزرگترین کشور اروپای غربی محسوب می شود و بعد از اوکراین بزرگترین کشور در اروپا می باشد. در اطلاعات کشور فرانسه جالب است بدانید که وسعت این کشور یک سوم ایران و مساحت آن 550 هزار کیلومتر مربع می باشد.

طبق اطلاعات کشور فرانسه، این کشور 65 میلیون نفر جمعیت دارد و واحد پول فرانسه یورو می باشد. 

شرایط اقتصادی فرانسه در بخش صنعت و معدن بسیار فعال می باشد، از صنایع رایج در فرانسه می توان به فلزکاری، ماشین آلات، شیمیایی، وسایط نقلیه، مواد خوراکی و نوشیدنی ها، هواپیما سازی، کشتی سازی، پتروشیمی، الکتریکی و... نام برد. از مهم ترین منابع رایج در فرانسه نیز می توان از معادن آهن، بوکسیت، پتاس، زغال سنگ، نیکل، نمک، نفت، گاز طبیعی، مواد خام ساختمانی، سرب و روی و... اشاره کرد.

آب و هوای فرانسه معتدل و مدیترانه ای است و چهار فصل دارد. این آب و هوا برحسب نواحی مختلف در فرانسه متغیر است. لازم به ذکر است که آب و هوای فرانسه، در مناطق کوهستانی دارای زمستان های طولانی و برفی و تابستان های گرم و توفانی است. 

می توان گفت کشور فرانسه در زمینه هنر و معماری یکی از کشورهایی است که آثار تاریخی فراوانی را در خود جای داده است و خواستگاه بسیاری از ایده پردازان در زمینه مد و فشن بوده است.

از شهرهای مهم و تاریخی فرانسه می توان به پاریس، مارسی، تولوز، نیس و نانت اشاره کرد. در فرانسه می توانید شاهد بزرگترین سواحل و بلندترین کوه ها باشید. از بین آثار تاریخی در فرانسه می توان به برج ایفل که به سمبل این کشور تبدیل شده است اشاره کنیم. همچنین موزه لوور، کلیسای نوتردام، قلب مقدس، شانزه لیزه، طاق پیروزی، کاخ ورسای، باغ لوکزامبورگ، دیسنی لند پاریس، مرکز پمپیدو و موزه اورسی از جمله جاذبه های گردشگری فرانسه می باشد. همچنین لازم به ذکر است که برای سفر به این کشور باید ویزای فرانسه تهیه شود.

 

درج نظر