فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
فرودگاه بین المللی زوارتنوتس
امتیاز 5 از 5 از بین 388 امتیاز دهنده به فرودگاه ها ارمنستان

فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

فرودگاه بین المللی زوارتنوتس (Zvart'nots' Mijazgayin Odanavakayan) یا فرودگاه ایروان (Yerevan International Airport) در 12 کیلومتری غرب شهر ایروان، پایتخت ارمنستان واقع شده است. این یکی از فرودگاه های ارمنستان است که بعد از فرودگاه حیدر علی اف در شهر باکو(کشور آذربایجان) و فرودگاه بین المللی تفلیس در جایگاه سومین فرودگاه پرتردد، منطقه قفقاز قرار گرفته است.

 زوارتنوتس یکی از فرودگاه های ارمنستان می باشد، که در سال 1971 در شهر ایروان تاسیس شده است. طراحی مدرن این فرودگاه، پس از برگزاری مسابقه طراحی و رقابتی سنگین بین گروه های شرکت کننده، انتخاب شد. البته در هنگام اجرای این طرح تغییراتی در آن به وجود آمد، که تا حدودی با طرح اصلی فرق دارد. پس از گذشت چندین سال بازسازی و توسعه در این فرودگاه صورت گرفت. یک ترمینال جدید به آن اضافه شد و برخی از بخش های آن نیز بازسازی شد.

پس از انحلال شوروی و استقلال بسیاری از کشورها از جمله ارمنستان و 8 سال بعد، در سال 1988 یک ترمینال کارگوی جدید دراین فرودگاه ساخته شد. با ساخت این ترمینال سالانه حدود 100 ها هزار تن بار از این فرودگاه به وسیله هواپیماهای کارگو جا به جا می شود. 

لازم به ذکر است که زوراتنوس تنها فرودگاه بین المللی ایروان می باشد. به همین دلیل بسیار پر ترافیک است و بسیاری از ایرانیان عزیز در هنگام پرواز به این کشور از آن دیدن می کنند.

شرکت های هواپیمایی ایرانی زیادی به این فرودگاه پرواز دارند، که از جمله آن ها می توانیم به شرکت هوایی آسمان، از فرودگاه بین المللی امام خمینی، شرکت هوایی نفت، از فرودگاه اصفهان که پرواز های فصلی به این مقصد برگزار می کند، ماهان ایر از فرودگاه بین المللی مشهد، و فرودگاه امام خمینی، شرکت هوایی تابان، که به صورت پروازهای فصلی از فرودگاه‌ های بین المللی تبریز و اصفهان پرواز دارد و... اشاره کنیم.

ایرلاین های خارجی نیز که به این فرودگاه پرواز دارند عبارت است از، چک ایرلاین، بروکسل ایرلاینز، فلای دوبی، بلاویا، ایژین ایرلاین، اطلس گلوبال، ایر فرانس، آرمنیا ایر کمپانی و...

ایرانیان عزیز توجه داشته باشند، که این کشور نیازی به دریافت ویزا ارمنستان ندارد و برای دریافت اجازه ورود و اقامت در ارمنستان می توانید به مراکز آن در فرودگاه های ارمنستان مراجعه کنید.

راه های دسترسی به این فرودگاه نیز هم از طریق اتوبوس با شماره 201 امکان پذیر می باشد و مسافران را به مرکز شهر و بالعکس می برد، و تاکسی های فراوانی که در محوطه فرودگاه قرار دارد.

امکانات این فرودگاه نیز شامل رستوران های بین المللی و محلی و کافه ها، مراکز خرید ارمنستان، امکان حمل و بسته بندی بارهای مسافران، صندلی هایی مناسب استراحت برای مسافران و اتاق مخصوص افرادی سیگاری می شود.

درج نظر