فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
آب و هوای هند
امتیاز 5 از 5 از بین 139 امتیاز دهنده به آب و هوا هند

آب و هوای هند

یکی از ویژگی های هند آب و هوای این کشور می باشد. آب و هوا هند از تنوع بالایی برخوردار است و دلیل آن به موقعیت و مساحت جغرافیایی وسیع این کشور در ارتباط می باشد. آب و هوا هند شدیدا تحت تاثیر هیمالیا و صحرای تار قرار دارد، به این خاطر که این مناطق بادهای موسمی جنوب غرب و شمال شرق را موجب می شود. در هند می توانید شاهد کوهستان های برفی هیمالیا تا مناطق کویری و گرمسیری در میانه و جنوب و کویر خشک در غرب این کشور باشید.

جالب است بدانید که آب و هوا هند حداقل سه فصل را در سال تجربه می کند، که تابستان، فصل بارندگی و زمستان می باشد. و اما چهار فصل در هند شامل سرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا می، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه های اکتبر و نوامبر است. با توجه به این زمان ها می توانید بهترین زمان سفر و اقامت در هند را انتخاب کنید. بنابراین مسافران عزیز از اواخر آبان ماه تا اواسط بهمن فرصت دارند در بهترین شرایط آب و هوا هند از تمام نقاط آن دیدن کنند. اگر به شهر دهلی سفر می کنید بهترین زمان سفر بهار می باشد و اگر مقصد شما فقط شهر بمبئی است، از اواخر شهریور تا اوایل اسفند را می توانید برای سفر خود انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی از جاذبه های گردشگری هند و تمام شهرهای آن دیدن کنید. به طور کلی شهر بمبئی دارای آب و هوای شرجی می باشد و از اول فروردین تا اوایل خرداد، دمای هوا و درجه رطوبت در این شهر بالا است.

و اما در آب و هوا هند به طور کلی میانگین بارش ها بین 1000 تا 1500 میلیمتر باران در سال می باشد، که این مقدار به 2500 میلیمتر در سواحل ناحیه شمال شرقی هند می رسد. میانگین بارندگی در بنگال غربی نیز به بیش از 11 هزار میلیمتر در سال می رسد.

درج نظر