فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
دعوتنامه ایتالیا
امتیاز 5 از 5 از بین 419 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید ایتالیا

دعوتنامه ایتالیا

دعوتنامه ایتالیا، همان طور که از نامش پیداست، نامه ای است که از طرف شخص مقیم ایتالیا برای دعوت شما و سفر به این کشور ارسال می شود. لازم به ذکر است که دریافت دعوتنامه به این معنی نیست که به راحتی می توانید به ایتالیا سفر کنید. دریافت دعوتنامه ایتالیا تنها به دریافت ویزای ایتالیا کمک می کند و تمام کارهای آن را سریعتر پیش می برد. دعوتنامه می تواند با مضامین مختلفی، از جمله دعوتنامه توریستی ایتالیا، دعوتنامه کاری ایتالیا، دعوتنامه تحصیلی ایتالیا، دعوتنامه نمایشگاهی ایتالیا است، که هر کدام از این دعوتنامه ها برای هدف خاصی صادر می شود. در ادامه به توضیح اجمالی انواع دعوتنامه ایتالیا می پردازیم.

دعوتنامه توریستی ایتالیا:

این نوع دعوتنامه از طرف شخصی که مقیم ایتالیا می باشد، می تواند ارسال شود. در این نوع از دعوتنامه شما فقط می توانید برای گردشگری در ایتالیا از آن استفاده کنید. هر گونه سوء استفاده از این نوع دعوتنامه می تواند پیگرد قانونی داشته باشد. همانطور که قبلا بیان کردیم دعوتنامه به منزله اجازه ورود به ایتالیا نیست و فقط موجب تسریع روند تحویل ویزای شما می شود. دعوتنامه خانوادگی هم همانند این دعوتنامه به شما اجازه می دهد به همراه خانواده برای بازدید از ایتالیا به این کشور سفر کنید.

دعوتنامه کاری:

این نوع دعوتنامه اصولا بر مبنای سابقه تحصیلی و مدارک فرد صادر می شود. شرکت ها و کارفرمایان عموما برای دعوت کاری و استخدام فرد در شرکت خود، دعوتنامه کاری ارسال می کند. در این نوع دعوتنامه کارفرما یا شرکت مورد نظر باید کارمند خود را از هر نظر ضمانت کند تا اجازه ارسال دعوتنامه را داشته باشد. این نوع دعوتنامه به شکل ایمیل برای فرد ارسال می شود.

دعوتنامه تحصیلی:

در این نوع دعوتنامه ابتدا فرد باید مدارک خود را برای گرفتن پذیرش از دانشگاه یا کالج مورد نظر ارسال کند. پس از تایید دانشگاه مورد نظر، دعوتنامه ای برای فرد از طرف دانشگاه های ایتالیا ارسال می شود و از فرد دعوت می شود که برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کنند. متقاضیان با تحویل مدارک ویزا ایتالیا به سفارت خانه ایتالیا در ایران می توانند برای ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند.

دعوتنامه نمایشگاهی:

این دعوتنامه از طرف مسئولان برگزار کننده نمایشگاه در ایتالیا، برای دعوت شرکت های مختلف و حضور در نمایشگاه ارسال می شود. نمایشگاه های مختلف در تمام زمینه ها ممکن است برای اینکه شرکت خاصی را برای نمایش محصولاتش فرا خوانند، دعوتنامه نمایشگاهی ارسال کند. با پایان زمان کاری نمایشگاه تاریخ دعوتنامه نیز منقضی شده و فرد باید به کشور بازگردد.

مدارک مورد نیاز دعوتنامه ایتالیا:

پاسپورت (حداقل باید دو صفحه خالی و 6 ماه اعتبار داشته باشد.)

گواهی تمکن مالی که باید به زبان ایتالیایی و یا انگلیسی ارائه شود.

کپی شناسنامه، کارت ملی، رزرو هتل های ایتالیا و پرواز

ارائه بیمه نامه مسافرتی

ارائه دعوتنامه معتبر یک شرکت یا مرکز تجاری معتبر (برای دعوتنامه کاری ایتالیا)

کد اقتصادی شرکت و یا مکان تجاری موجود در ایتالیا (برای دعوتنامه کاری ایتالیا)

ارائه مدارک تحصیلی (برای دعوتنامه تحصیلی)

تصویر مدارک شغلی و نامه تمکن مالی بانک و پرینت حساب (برای دعوتنامه توریستی)

پرداخت هزینه های لازم

درج نظر