فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا باهاما
امتیاز 5 از 5 از بین 325 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا باهاما

جزایر باهاما از جمله جزایر موجود در دریای کارائیب می باشد، که به دلیل جذابیت های فراوان در این منطقه همه ساله، جمعیت میلیونی از آن دیدن می کنند. بیشتر گردشگران این کشور از آمریکا هستند و عموما برای تفریحات در آب های این کشور و کشتیرانی به آن سفر می کنند. سفر به این کشور و یا اقامت در آن هزینه های بالایی را به همراه دارد، به همین جهت بیشتر افرادی که توانایی صرف هزینه آن را دارند، این کشور را برای سفر های تفریحی خود انتخاب می کنند.

برای سفر به این کشور باید ویزا باهاما را تهیه کنید. متاسفانه این کشور در ایران سفارت خانه ندارد و برای دریافت ویزا باهاما می توانید به یکی از کشورهای چین، آمریکا، کانادا، کوبا، هائیتی و بریتانیا مراجعه کنید. این کشور ویزا باهاما را برای تمامی افراد واجد شرایط صادر می کند. ویزا باهاما انواع مختلفی دارد، که متقاضیان می توانند با توجه به هدف از سفر خود یکی از آن ها را دریافت کنند.

انواع ویزا باهاما عبارت است از:

• ویزای توریستی باهاما

• ویزای تحصیلی باهاما

• ویزای کاری باهاما

• ویزای تجاری باهاما

• ویزای سرمایه گذاری باهاما

 

ویزای توریستی باهاما

ویزای توریستی این کشور برای افرادی که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری باهاما را داشته باشند، صادر می شود. توجه داشته باشید که با دریافت ویزا توریستی باهاما، اجازه تحصیل و یا کار در این کشور را نخواهید داشت. این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد و بر اساس تاریخ سفر مسافران صادر می شود. این ویزا برای اقامت کوتاه مدت در این کشور صادر می شود.

ویزای تحصیلی باهاما

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. برای دریافت ویزای تحصیلی ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی در این کشور دریافت کنید. متقاضیان باید تمامی مدارک و رزومه تحصیلی خود را برای دانشگاه و یا موسسه آموزشی مورد نظر خود ارسال کنند، در صورت پذیرش نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در مرکز مورد نظر ارسال می شود. این مدارک را باید به همراه مدراک تحصیلی خود به سفارت این کشور ارائه دهید. توجه داشته باشید که دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود باید این کشور را ترک کنند.

ویزای کاری باهاما

افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، ابتدا باید اسپانسر و یا کارفرمایی در این کشور داشته باشند، که حاضر به استخدام و بیمه این افراد شود. در این صورت باید قرارداد کاری مابین خود و کارفرما را به همراه سایر مدارک ویزای کاری باهاما به سفارت این کشور ارائه دهید. بسیاری از افراد برای دریافت اقامت در این کشور اقدام به دریافت ویزای کاری این کشور می کنند. توجه داشته باشید که نمی توان ابتدا ویزای کاری این کشور را دریافت کرد، سپس برای پیدا کردن کار به این کشور سفر کرد. در صورت رضایت طرفین قرار داد، این نوع ویزا قابل تمدید می باشد.

ویزای تجاری باهاما

ویزای تجاری باهاما برای تجار و بازرگانانی صادر می شود، که قصد دارند با این کشور مراودات اقتصادی داشته باشند. این افراد به دلیل رفت و آمد در طول سال به این کشور، می توانند برای دریافت ویزای تجاری باهاما اقدام کنند. برای دریافت ویزای تجاری باهاما حتما باید کارت بازرگانی ارائه دهید.

ویزای سرمایه گذاری باهاما

برخی از افراد قصد دارند در این کشور ایجاد کسب و کار و یا ثبت شرکت کنند. به این منظور می توانند ویزای سرمایه گذاری باهاما را دریافت کرده و باید تمامی مدارک خود را در اختیار سفارت این کشور قرار دهند. 

 

مراحل دریافت ویزا باهاما

برای دریافت ویزا باهاما ابتدا باید فرم درخواست ویزای این کشور را با توجه به هدف از سفر خود به این کشور و به صورت آنلاین دریافت کنید. این فرم باید برای هر یک از اعضای خانواده به صورت جداگانه و با دقت و به زبان انگلیسی پر شود. پس از انتخاب سفارت خانه باهاما در یکی از کشورهای که پیش تر نام برده شد، باید وقت ملاقات و مصاحبه حضوری دریافت کنید و تمامی مدارک ویزا خود را برای ارائه به افسر پرونده به همراه خود داشته باشید. در صورتی که رفت و آمد به کشورهای دیگر برای دریافت ویزا باهاما برای شما وقت گیر و پر هزینه است، می توانید از خدمات پیکاپ ویزا باهاما که از طریق آژانس های مسافرتی معتبر در اختیار مسافران قرار می گیرد، استفاده کنید. پس از تایید ویزا و دریافت آن باید پاسپورت خود را برای الصاق ویزا به آن برای سفارت این کشور ارسال کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزا باهاما باید برخی از مدارک خود را به صورت ترجمه انگلیسی ارائه دهید. همچنین سفارت این کشور این حق را برای خود محفوظ می دارد، که در صورت نیاز مدارک بیشتری از متقاضی تقاضا کند.

مدارک مورد نیاز ویزا باهاما عبارت است از:

• اصل پاسپورت متقاضی به همراه شش ماه اعتبار از تاریخ سفر که امضا شده باشد

• اصل گذرنامه باطل شده (در صورت وجود)

• فتوکپی از صفحه اول گذرنامه و همچنین از سایر ویزاهای قبلی و مهرهای موجود در گذرنامه

• اصل فرم درخواست ویزا باهاما که توسط متقاضی امضا شده باشد

• ارائه و تکمیل فرم مشخصات متقاضی

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید که از روبه رو باشد

• شناسنامه و کارت ملی متقاضی به همراه کپی و ترجمه آن توسط دارالترجمه رسمی

• گواهی اشتغال به کار شامل مدارک ثبت شرکت، پروانه کسب اتحادیه، روزنامه رسمی و ترجمه 3 فیش آخر حقوق ماهیانه که توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شده باشد.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان و ترجمه رسمی آن ها

• ترجمه انگلیسی آخرین فیش حقوقی و حکم بازنشستگی برای بازنشستگان

• ارائه پرینت انگلیسی گردش شش ماه آخر حساب جاری متقاضی که بر روی سربرگ انگلیسی بانک تهیه شده و به مهر و امضای تایید رسیده باشد

• ترجمه رسمی اسناد ملکی به نام مسافر با مهر و تایید وزارت امور خارجه 

• ارائه ضمانت بازگشت که الزامی می باشد

• ارائه بلیط رفت و برگشت به باهاما

• ارائه رزرواسیون یکی از هتل های باهاما

 

درج نظر