فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا مغولستان
امتیاز 5 از 5 از بین 314 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا مغولستان

کشور مغولستان در مرکز قاره آسیا به دور از آب های آزاد واقع شده است. این کشور با چین و روسیه مرز دارد و نوزدهمین کشور بزرگ دنیا از نظر مساحت می باشد، که در عین حال کم تراکم ترین کشور دنیا نیز به شمار می رود.

این کشور برای گردشگری تا حدودی دور افتاده است، اما دارای منابع و جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری می باشد.

برای سفر به این کشور حتما باید ویزا مغولستان را تهیه کنید. تعداد بازدید ایرانیان از این کشور بسیار پایین می باشد، به قدری که حتی این کشور در ایران سفارت خانه ندارد و ایرانیانی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید برای انجام امور ویزا مغولستان به کشور ترکیه مراجعه کنند.

با این حال این کشور انواع ویزا مغولستان را برای متقاضیان واجد شرایط صادر می کند. این کشور انواع ویزا مغولستان را براساس هدف از سفر به این کشور صادر می کند.

انواع ویزا مغولستان عبارت است از:

• ویای توریستی مغولستان

• ویزای تحصیلی مغولستان

• ویزای تجاری مغولستان

• ویزای نمایشگاهی مغولستان

 

ویزای توریستی مغولستان

این نوع ویزا مغولستان برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری مغولستان را داشته باشند. توجه داشته باشید که با دریافت ویزای توریستی این کشور اجازه کار و یا تحصیل در مغولستان را نخواهید داشت. این کشور بسته به ملیت شما از 14 تا 90 روز اجازه اقامت این کشور ار ارائه می دهد. برای دریافت این نوع ویزا باید به سفارت خانه مغولستان در ترکیه مراجعه کنید. این نوع ویزا برای اقامت کوتاه مدت در مغولستان و با توجه به تاریخ سفر متقاضیان صادر می شود.

ویزای تحصیلی مغولستان

ویزای تحصیلی مغولستان برای افرادی صادر می شود، که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد باید ابتدا مدارک و رزومه تحصیلی خود را برای یکی از دانشگاه های مغولستان و یا موسسات آموزشی این کشور ارسال کنند. در صورتی که با تحصیل شما موافقت شود، نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل صادر می شود، که حتما باید به همراه سایر مدارک ویزا مغولستان به سفارت این کشور ارائه دهید. توجه داشته باشید که پس از اتمام تحصیل باید بلافاصله به کشور خود بازگردید.

ویزای تجاری مغولستان

این نوع ویزا برای بازرگانان و تاجرانی که قصد دارند با این کشور مراودات تجاری داشته باشند، صادر می شود. این افراد با استفاده از این نوع ویزا می توانند به دفعات وارد این کشور و از آن خارج شوند. این افراد حتما باید کارت بازرگانی خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ویزا مغولستان به سفارت این کشور ارائه دهند.

ویزای نمایشگاهی مغولستان

در صورتی که قصد دریافت ویزای نمایشگاهی مغولستان را دارید، باید دعوتنامه رسمی از طرف شرکت برگزار کننده نمایشگاه دریافت کنید، تا پروسه آن با سرعت بیشتری انجام شود. توجه داشته باشید که در این دعوتنامه باید قصد شما از سفر به این کشور، مدت اقامت در مغولستان و محل اقامت شما قید شود، تا براساس آن سفارت مربوطه بررسی های لازم را انجام دهد و در صورت تایید ویزا صادر کند.

 

مراحل دریافت ویزا مغولستان

برای دریافت ویزا مغولستان ابتدا باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را دریافت کرده و به صورت دقیق آن را تکمیل کنید. در مرحله بعدی باید با سفارت مغولستان در یکی از کشورهای اطراف از جمله آنکارا مذاکره کرده و وقت سفارت دریافت کنید. در مرحله بعدی باید تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و به همراه خود به سفارت مغولستان ارائه دهید. در صورتی که از این کشور دعوتنامه مغولستان را دریافت کنید، این مراحل سرعت بیشتری به خود می گیرد. اما توجه داشته باشید که دعوتنامه این کشور به منزله اجازه ورود به این کشور نمی باشد.

سفارت مغولستان در صورت نیاز این حق را برای خود محفوظ می داند، که اطلاعات بیشتری از متقاضی درخواست کند. لازم به ذکر است برای خودداری از سفر های مکرر، برای دریافت ویزا مغولستان می توانید از خدمات پیکاپ ویزا مغولستان استفاده کنید. متقاضیان محترم برای استفاده از خدمات پیکاپ ویزا مغولستان می توانند به یکی از آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه کنند.

توجه داشته باشید که پس از صدور ویزا مغولستان شما تا 90 روز مهلت دارید که از این کشور دیدن کنید. قیمت ویزا مغولستان با توجه به کشوری که درخواست دهنده آن می باشد، متفاوت است و زمان صدور آن دو هفته کاری به طول می انجامد.

برای دسترسی به سفارت مغولستان در ترکیه باید به آدرس Oran Mahallesi, Diplomatik Siteler, Ahmet Fethi Okyar Sok. No:4, 06450 Çankaya/Ankara, Turkey مراجعه کنید. همچنین می توانید با شماره تلفن های 090-3124921028/090-3124921027 تماس حاصل فرمایید.

مدارک مورد نیاز ویزا مغولستان عبارت است از:

• تکمیل فرم درخواست ویزا مغولستان به همراه امضا متقاضی

• اصل گذرنامه متقاضی به همراه شش ماه اعتبار و دو صفحه خالی

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• دعوتنامه مغولستان

• اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی

• ارائه گواهی تمکن مالی به میزان حداقل اعلامی سفارت مغولستان به همراه مهر و تایید بانک

• گواهی اشتغال به کار

• ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• ارائه رزرو بلیط هواپیما

• ارائه رزرو یکی از هتل های مغولستان

 

درج نظر