فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا کره شمالی
امتیاز 5 از 5 از بین 114 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا کره-شمالی

کشور کره شمالی در چندین سال اخیر طی سیاست های اقصادی خود، تصمیم به سرمایه گذاری برروی صنعت گردشگری کرده و در کشورهای مختلف دفاتر گردشگری تاسیس کرده است تا بتواند نظر گردشگران را به خود جذب کند. این کشور در بخش شمالی شبه جزیره کره در شرق آسیا واقع شده و حکومتی کمونیستی دارد. این کشور راه های سفر و بازدید از کشورش را بازگذاشته، اما به راحتی ویزا کره شمالی را صادر نمی کند!

در حال حاضر کره شمالی برای تمامی افرادی که قصد بازدید از این کشور را داشته باشند و همچنین واجد شرایط، ویزا صادر می کند. انواع ویزا کره شمالی بسته به هدف از سفر به این کشور متغیر است.

انواع ویزا کره شمالی عبارت است از:

• ویزای توریستی کره شمالی

• ویزای تحصیلی کره شمالی

• ویزای تجاری کره شمالی

• ویزای کاری کره شمالی

 

ویزای توریستی کره شمالی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری کره شمالی را داشته باشند. برای دریافت این نوع ویزا کره شمالی نیازی به مراجعه حضوری و مصاحبه در سفارت خانه کره شمالی را ندارید و می توانید از طریق یکی از آژانس های مسافرتی معتبر و یا ارائه مدارک به وکلای مورد اعتماد، این پروسه را طی کنید. این کشور ویزای توریستی را به مدت 45 روز برای بازدید از آثار تاریخی و طبیعت کره شمالی صادر می کند. با این نوع ویزا اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را ندارید. این نوع ویزا دارای یک ماه اعتبار می باشد که پس از ورود می توانید به مدت 45 روز اقامت داشته باشید.

ویزای تحصیلی کره شمالی

ویزای تحصیلی کره شمالی برای افرادی صادر می شود که قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید پذیرش تحصیلی این کشور را از یکی از دانشگاه های کره شمالی و یا موسسات آموزشی دریافت کنند. در این صورت باید نامه تاییدیه ادامه تحصیل را به همراه سایر مدارک ویزا کره شمالی به سفارت این کشور ارائه دهند. کره شمالی به تازگی امکان تحصیل در این کشور را صادر کرده است و در حال حاضر 100 دانشجو از 33 کشور در دنیا از جمله چین، روسیه، ویتنام، فرانسه، مغولستان و بریتانیا در دانشگاه پیونگ یانگ برای تحصیل ثبت نام کرده اند، اما مطالعات اصلی آن ها محدود به تحصیل زبان کره ای می باشد.

ویزای تجاری کره شمالی

به تازگی این کشور درهای تجارت با دنیا را به روی کشورهای دیگر باز کرده است و طبق سایتی که دولت این کشور راه اندازی کرده است، موقعیت های تجاری و راه های سرمایه گذاری آن را برای علاقه مندان تشریح کرده است. بنابراین افرادی که توانایی سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در این کشور را داشته باشند، می توانند برای دریافت ویزای تجاری این کشور اقدام کنند. توجه داشته باشید که حتما باید کارت بازرگانی خود را به همراه سایر مدارک ویزای این کشور در اختیار سفارت قرار دهید.

ویزای کاری کره شمالی

برای دریافت این نوع ویزا باید از طریق یکی از کارفرمایان کره شمالی به استخدام یکی از شرکت ها و موسسات معتبر موجود در این کشور درآیید. در این صورت می توانید برای دریافت ویزای کار این کشور اقدام کنید.

 

مراحل دریافت ویزا کره شمالی

همان طور که گفته شد، برای دریافت ویزای توریستی کره شمالی نیازی به مصاحبه در سفارت این کشور را ندارید، اما این قانون برای سایر ویزا ها از جمله، تحصیلی، تجاری و... متفاوت می باشد.

دریافت ویزا کره شمالی بسیار سخت و دشوار می باشد، توصیه می کنیم که اگر قصد سفر تفریحی و توریستی به این کشور را دارید، دریافت آن را به آژانس های معتبر مسافرتی بسپارید تا از دریافت آن اطمینان حاصل فرمایید.

در غیر این صورت باید ابتدا فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را از سایت سفارت این کشور دریافت و به دقت پر کنید. پس از آن باید نسبت به دریافت وقت سفارت کره شمالی اقدام کرده و تمامی مدارک مورد نیاز ویزای مورد نظر خود را ارائه دهید. متقاضی در وقت ملاقت حضوری همچنین باید با افسر پرونده مصاحبه و اطلاعات شخصی و انگشت نگاری خود را ارائه دهد.

جالب است بدانید که سفر گرشگران به این کشور می تواند سبب رد دریافت ویزای شنگن و یا ویزای کشور آمریکا شود. این مسئله به دلیل اتفاقات ناگواری است که برای گردشگران آمریکایی در طول سفر خود به این کشور افتاده است. برای دریافت انواع ویزا کره شمالی باید مدارک مربوط به آن را در اختیار سفارت این کشور قرار دهید. در ادامه این مطلب به مدارک مورد نیاز کلی برای دریافت ویزا کره شمالی اشاره خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ویزا کره شمالی عبارت است از:

 

• اصل پاسپورت متقاضی و کپی از تمامی صفحات آن که دارای شش ماه اعتبار باشد

• اصل کارت ملی و شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• ارائه ترجمه دعوتنامه کره شمالی و یا معرفی نامه که به زبان انگلیسی باشد

• اصل فرم درخواست ویزای مورد نظر

• بیمه مسافرتی

• گواهی رزرو بلیط رفت و برگشت به این کشور

• رزرواسیون یکی از هتل های کره شمالی

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• گواهی تمکن مالی متقاضی که پرینت سه گردش آخر حساب بانکی می باشد

• گواهی اشتغال به کار برای کارمندان و صاحبان مشاغل

 

درج نظر