فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا موناکو
امتیاز 5 از 5 از بین 419 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا موناکو

دومین کشور کوچک و مستقل در دنیا موناکو می باشد. موناکو شبه جزیره ای است که دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده است و تحت حمایت این کشور می باشد. با این وجود با دریافت ویزا شنگن می توانید به راحتی به این کشور نیز مراجعه کنید.

متاسفانه کشور موناکو در ایران سفارت خانه ندارد و افرادی که قصد سفر به این کشور را داشته باشند، باید به سفارت فرانسه در ایران مراجعه کرده و مراحل دریافت ویزا موناکو را در سفارت این کشور پیگیری کنند.

برای سفر به موناکو می توانید متناسب با اهداف مختلف نسبت به دریافت ویزای آن اقدام کنید. این کشور انواع ویزا موناکو را برای متقاضیان واجد شرایط، صادر می کند.

انواع ویزا موناکو عبارت است از:

• ویزای توریستی موناکو

• ویزای تجاری موناکو

• ویزای تحصیلی موناکو

در حال حاضر مسافران می توانند برای دریافت ویزا توریستی موناکو اقدام کنند، همچنین این نوع ویزا بیشتر مورد درخواست می باشد. پروازهای مستقیم از ایران به موناکو بسیار کم بوده و گاهی اصلا وجود ندارد و بسیاری از مسافران مجبور می شوند از طریق ویزای ترانزیت فرودگاهی و از طریق فرودگاه های بین المللی سایر کشورها به آن سفر کنند.

ویزای توریستی موناکو

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری موناکو را داشته باشند. افرادی که قصد گردشگری در موناکو را دارند، باید تمامی مدارک مربوط به آن را در مصاحبه و ملاقات حضوری در سفارت ارائه دهند. مدت اقامت با ویزای توریستی موناکو 90 روز می باشد.

ویزای تجاری موناکو

ویزای تجاری موناکو برای افرادی صادر می شود، که قصد مراودات تجاری با این کشور را داشته باشند. تاجران و بازرگانانی که قصد واردات و صادرات و یا ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند، باید تمامی مدارک مربوط به آن را به سفارت تحویل دهند.

ویزای تحصیلی موناکو

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. متقاضیان ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های موناکو دریافت کرده و نامه ای را مبنی بر اجازه تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند.

 

ویزا موناکو شنگن می باشد، می توانید از قوانین صدور ویزا شنگن اروپا نیز انواع ویزا ورود به این کشور را انتخاب کنید.

ویزا شنگن موناکو عبارت است از:

ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی، که با استفاده از آن می توانید از فرودگاه های موناکو برای مقصد دوم خود استفاده کنید. در این نوع ویزا اجازه حضور بیشتر از یک روز و یا حتی بیشتر از چند ساعت را در این کشور ندارید. همچنین نمی توانید در طول مدت انتظار برای پرواز دوم خود از فرودگاه خارج شوید. در این صورت باید بلیط پرواز بعدی خود از فرودگاه موناکو را نیز به سفارت تحویل دهید.

ویزای نوع B یا همان ویزای عبور می باشد که با استفاده از آن می توانید از مرزهای خاکی این کشور عبور کرده و به سایر کشورها سفر کنید. در این نوع ویزا مسافر اجازه خروج از فرودگاه را خواهد داشت.

ویزای نوع C یا ویزای کوتاه مدت می باشد، که به عنوان ویزای توریستی در دسترس مسافران قرار می گیرد. این نوع ویزا 90 روزه صادر می شود و قابل تمدید نمی باشد.

ویزای نوع D نیز ویزای بلند مدت است و برای اقامت بیشتر از 90 روز صادر می شود که بیشتر مورد استفاده بازرگانان و تاجرانی که قصد رفت و آمد در این کشور را دارند، قرار می گیرد.

 

افرادی که دارای ویزای شنگن می باشند، باید توجه داشته باشند که برای ورود به منطقه شنگن حتما ورود آن ها باید از همان کشوری باشد که برای آن ویزای شنگن صادر شده است. مثلا شخصی که ویزای آلمان را دریافت کرده است، نمی تواند برای ورود به منطقه شنگن از طریق کشور فرانسه وارد شود، این کار پیگرد قانونی خواهد داشت. البته پس از ورود به منطقه شنگن می توانید به هر کدام از کشورهای حوزه شنگن که بخواهید سفر کنید.

مراحل دریافت ویزا موناکو

همان طور که گفته شد برای دریافت این نوع ویزا باید به سفارت فرانسه در ایران مراجعه کنید. برای دریافت این نوع ویزا نیز، همانند سایر ویزاهای شنگن ابتدا باید ایمیلی به کارگزاری فرانسه در ایران ارسال کنید و اطلاعات شخصی خود را ارسال کنید. پس از اینکه ایمیلی مبنی بر تایید اطلاعات خود دریافت کردید، می توانید برای دریافت وقت سفارت این کشور اقدام کنید. در این ملاقات حتما باید تمامی اطلاعات بیومتریک و مدارک ویزا موناکو در اختیار سفارت قرار گیرد و همچنین متقاضی در مصاحبه با افسر پرونده باری دیگر دلایل سفر خود را به این کشور بازگو کند.

توجه داشته باشید که در فرم درخواست ویزای مورد نظر خود که باید به همراه سایر مدارک مورد نیاز ویزا موناکو در اختیار سفارت قرار گیرد، اطلاعات خود را به زبان انگلیسی یا فرانسه وارد کنید. همچنین تمامی مدارکی که در اختیار سفارت قرار می گیرد، باید به زبان انگلیسی یا فرانسه ترجمه شده و به تایید و مهر وزارت امور خارجه و دادگستری رسیده باشد.

برای دریافت ویزا موناکو باید تمامی مدارک را بدون هیچ نقصی آماده کنید. این مدارک برای ویزاهای مختلف متفاوت می باشد، اما در ادامه این مطلب به اطلاعات کلی که باید ارائه دهید اشاره خواهیم کرد.

 

مدارک مورد نیاز ویزا موناکو عبارت است از:

• اصل گذرنامه معتبر متقاضی با حداقل 3 ماه اعتبار بیشتر از تاریخ ویزا

• اصل فرم درخواست ویزا موناکو

• کارت ملی و شناسنامه متقاضی به همراه کپی از آن ها

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• در صورتی که ویزا شنگن و یا ویزای سایر کشورهای معتبر را دارید، کپی از مهر ورود و خروج آن را ارائه دهید

• نامه تمکن مالی و گردش شش ماه آخر حساب بانکی

• گواهی اشتغال به کار که در آن اطلاعاتی از سمت، میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد، به همراه فیش حقوقی برای کارمندان و کارگران، پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی برای صاحبان مشاغل و همچنین گواهی بازنشستگی برای افراد بازنشسته الزامی می باشد.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• بیمه مسافرتی

• سند مالکیت به نام متقاضی (در صورت وجود)

• رزرو بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های موناکو

• رزرو یکی از هتل های موناکو برای کل مدت اقامت در موناکو

 

درج نظر