فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا یمن
امتیاز 5 از 5 از بین 338 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا یمن

جمهوری یمن کشوری است که در جنوب غربی آسیا و در جنوب شبه جزیره عربستان در خاورمیانه واقع شده است. این کشور در همسایگی عربستان قرار دارد و به دلیل موقعیت خاص آن همیشه دارای آب و هوای مطبوع و خرمی بوده، بر این اساس نقاط جنگلی و کوهستانی زیبا و جذابی دارد. همچنین دارای باغ های میوه گوناگون و نخلستان های سر به فلک کشیده ای است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

یمن دارای دو ساحل مهم و بسیار دیدنی و همچنین 200 جزیره است که مهم ترین آن ها جزایر سقطره در دریای عرب است.

ایرانیان عزیزی که قصد سفر به این کشور را داشته باشند باید ویزا یمن را تهیه کنند. سفارت خانه این کشور در تهران واقع شده است و حضور متقاضیان برای دریافت ویزا یمن در سفارت این کشور الزامی نمی باشد، زیرا برای دریافت ویزا یمن (فقط ویزای توریستی یمن) مصاحبه و انگشت نگاری انجام نمی شود. این کشور انواع ویزا یمن را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می دهد.

انواع ویزا یمن عبارت است از:

• ویزای توریستی یمن

• ویزای تجاری یمن

• ویزای تحصیلی یمن

• ویزای دیدار با اقوام و بستگان

 

ویزای توریستی یمن

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری یمن را داشته باشند. با داشتن ویزای توریستی یمن اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. به طور کلی بازدید کنندگان از این کشور می توانند به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند، که قابل تمدید نمی باشد.

ویزای تجارت یمن

افرادی که قصد تجارت و یا ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند می توانند از این نوع ویزا یمن استفاده کنند. این نوع ویزا شرایط را برای تاجران و بازرگانانی که قصد تجارت در این کشور را داشته باشند، فراهم کرده و به آن ها اجازه می دهد که در بازه زمانی مشخص چندین بار به یمن سفر کنند.

ویزای تحصیلی یمن

این کشور دارای دانشگاه های با رنکینگ مناسب می باشد، که دریافت ویزای تحصیلی این کشور را برای متقاضیان فراهم کرده است. برای دریافت پذیرش تحصیلی این کشور ابتدا باید درخواست خود را به صورت کتبی به یکی از دانشگاه های یمن ارسال کنید. در صورت تایید، نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در این کشور صادر می شود، که باید به همراه سایر مدارک ویزا یمن به سفارت این کشور ارائه شود. توجه داشته باشید که پس از اتمام تحصیل بلافاصله باید این کشور را ترک کنید.

ویزای دیدار با اقوام و بستگان یمن

برای دریافت این نوع ویزا یمن، باید دعوتنامه این کشور را از طرف یکی از اقوام درجه یک و یا آشنایان دریافت کنید. در این صورت می توانید برای دریافت ویزا یمن اقدام کنید. این نوع ویزا یمن قابل تمدید نمی باشد و پس از اتمام تاریخ ویزا باید به کشور خود بازگردید.

 

مراحل دریافت ویزا یمن

برای دریافت ویزای توریستی یمن لزومی به حضور در سفارت این کشور نخواهید داشت و می توانید از طریق یکی از آژانس های مسافرتی معتبر و یا وکیل خود برای دریافت آن اقدام کنید. برای دریافت سایر ویزاهای این کشور باید در سفارت خانه یمن حضور داشته باشید و مدارک خود را به سفارت این کشور ارائه دهید.

به این منظور باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را دریافت کرده و آن را به صورت دقیق پر کنید و به همراه سایر مدارک ویزا یمن به سفارت این کشور ارائه دهید. توجه داشته باشید برای انواع ویزا یمن باید مدارک مرتبط به آن را جمع آوری کرده و ارائه دهید.

هزینه ویزا یمن به نوع آن بستگی داشته و متغیر می باشد. داشتن دعوتنامه می تواند مراحل دریافت ویزا یمن را سرعت بخشیده و به معنای اجازه ورود به این کشور نمی باشد. در ادامه به مدارک کلی مورد نیاز ویزا یمن خواهیم پرداخت.

مدارک مورد نیاز ویزا یمن عبارت است از:

• اصل پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه و کپی از صفحات 2 و 6 آن

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• اصل فرم درخواست ویزا یمن

• اطلاعات شخصی از جمله، آدرس، شماره تماس، کد ملی و...

دعوتنامه یمن که به تایید وزرات امور خارجه یمن رسیده باشد و به سفارت یمن در ایران ارسال شود

• پرداخت هزینه های ویزا یمن

• تهیه بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های یمن

• مدارک شرکت در صورت اقدام برای ویزای تجاری

 

درج نظر