فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا سنگاپور
امتیاز 5 از 5 از بین 420 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا سنگاپور

سنگاپور جزیره ای کوچک در جنوب کشور مالزی و جزء کشورهای ASENA می باشد. این کشور علی رقم کوچک بودن، یکی از مدرن ترین کشورها و پر از جاذبه های گردشگری جذاب و تفریحات مختلف می باشد. همچنین این کشور بسیار ثروتمند بوده و پاسپورت بسیار قدرتمندی در جهان دارا می باشد.

متاسفانه این کشور در ایران سفارت خانه ندارد، به همین منظور برای دریافت ویزا سنگاپور، باید به یکی از کشورهای اطراف که سفارت این کشور در آن ها واقع شده است مراجعه کنید. این کشور انواع ویزا سنگاپور را برای متقاضیان واجد شرایط صادر می کند.

انواع ویزا سنگاپور عبارت است از:

• ویزای توریستی سنگاپور

• ویزای تحصیلی سنگاپور

• ویزای کاری سنگاپور

 

ویزای توریستی سنگاپور

ویزای توریستی سنگاپور برای افرادی صادر می شود که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری سنگاپور را داشته باشند. این نوع ویزا به مدت 3 ماه اعتبار دارد و در این بازه زمانی می توانید به مدت یک ماه در این کشور اقامت داشته باشید. این نوع ویزا سنگاپور به دو شکل صادر می شود. یکی به صورت فرودگاهی، که مهر آن حین ورود مسافر به فرودگاه در پاسپورت وی خورده می شود. دوم این که باید از یک هفته تا 10 روز قبل از سفر خود به این کشور برای دریافت ویزا سنگاپور اقدام کنید. ایرانیان عزیزی که قصد سفر به این کشور را دارند، به این علت که نمی توانند برای دریافت ویزای فرودگاهی اقدام کنند، باید از این روش برای دریافت ویزای سنگاپور استفاده کنند. با دریافت این نوع ویزا، نمی توانید در این کشور مشغول به کار شده و یا بیشتر از 30 روز در این کشور حضور داشته باشید. ویزا توریستی سنگاپور به صورت عادی و فوری صادر می شود، که ویزای عادی در مدت زمان دو هفته و ویزای فوری در مدت زمان یک هفته صادر می شود.

ویزای تحصیلی سنگاپور

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، می توانند از این نوع ویزا سنگاپور استفاده کنند. ابتدا باید پذیرش تحصیلی این کشور را از یکی از دانشگاه های مالزی دریافت کرده و پس از ارائه مدارک مورد نیاز آن به سفارت این کشور، ویزای تحصیلی مالزی را دریافت کنید. دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در این کشور باید سریعا به کشور بازگردند.

ویزای کار سنگاپور

این نوع ویزا برای افردی صادر می شود که قصد کار و یا سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند. ابتدا باید اجازه کار و استخدام در یکی از شرکت های این کشور را توسط کارفرمای مربوطه دریافت کنید. افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند نیز باید مدارک مربوط به ثبت شرکت خود را در اختیار سفارت این کشور قرار دهند.

مراحل دریافت ویزا سنگاپور

همان طور که گفته شد این کشور در ایران فاقد سفارت خانه می باشد. به همین منظور اگر شخصا برای دریافت آن اقدام می کنید، باید ابتدا مدارک مورد نیاز را به اداره مهاجرت سنگاپور فرستاده تا برچسب ویزا سنگاپور توسط پست DHL برای متقاضی ارسال شود، و یا برای دریافت ویزای توریستی به یکی از آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه کنید. ویزای توریستی این کشور به صورت الکترونیک می باشد و پس از موافقت اداره مهاجرت برگه موافقت نامه برای متقاضی ایمیل می شود، اما برای دریافت سایر ویزاهای این کشور باید شخصا در سفارت خانه سنگاپور حضور داشته باشید.

برای دریافت ویزاهایی که نیاز به حضور شخص (به اسثناء ویزا توریستی) می باشد، ابتدا باید از طریق سایت سفارت مورد نظر فرم درخواست ویزای مورد نظر را دریافت کرده و آن را به دقت و به زبان انگلیسی و با خودکار آبی پر کنید. این فرم حتما باید به امضای متقاضی برسد و برای کودکان نیز به امضای مادر برسد. پس از آن برای مصاحبه حضوری در این کشور اقدام کنید.

عدم وجود همراه ممکن است یکی از دلایل رجکت ویزای سنگاپور شود! بر این اساس، سعی کنید تنها به این کشور سفر نکنید. این کشور به دلیل رفاه نسبی بالا در ورود پناهندگان به کشور خود حساس می باشد و در صورتی که افسر پرونده شک کند که شما قصد ماندن در این کشور را داشته باشید، اجازه ورود به این کشور را نخواهد داد. افرادی که نامشان در بلک لیست باشد و یا اگر افسر اداره مهاجرت این کشور به هر دلیلی بر صحت هدف شما از سفر به این کشور شک کند، درخواست ویزا سنگاپور رجکت خواهد شد.

قیمت ویزا سنگاپور برابر با 85 دلار آمریکا است و هزینه آن در زمان دریافت مدارک ویزا سنگاپور پرداخت می شود و در صورت رجکت شدن نیز عودت داده نمی شود.

برای دریافت ویزا سنگاپور باید مدارک مورد نیاز انواع ویزا به صورت کامل و بدون نقص کامل شود. این مدارک در هر نوع ویزا متفاوت می باشد. در ادامه به مدارک کلی ویزا سنگاپور اشاره خواهیم کرد.

 

مدارک مورد نیاز ویزا سنگاپور

• اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی و محل امضای مسافر در پاسپورت به همراه شش ماه اعتبار (برای کودکان حتما باید پدر یا مادر پاسپورت کودک را امضا کرده باشد)

• اسکن عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید که نسبت به عکس داخل پاسپورت متفاوت باشد

• اصل فرم درخواست ویزای مورد نظر سنگاپور

• آدرس کامل محل کار و محل سکونت و نوع کار متقاضی

• شناسنامه و کارت ملی

نکته قابل توجه این است که تمامی اسکن ها باید به صورت رنگی ارسال شود. همچنین برای دریافت ویزای توریستی این کشور نیازی به ارائه مدارک مالی و گردش حساب بانکی و یا تمکن مالی نمی باشد و ارائه مدارک ذکر شده کفایت می کند.

 

درج نظر