فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا انگلستان
امتیاز 5 از 5 از بین 176 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا انگلستان

انگلستان یکی از بزرگترین کشورهای بریتانیا به حساب می آید و سالانه شهروندان زیادی را از دیگر نقاط دنیا برای مهاجرت، تحصیل، گردشگری، تجارت و... به سمت خود جذب می کند. برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که آیا این کشور برای ایرانیان ویزا انگلستان را صادر می کند یا نه؟ بلی. درست است که در حال حاضر سفارت این کشور در ایران فعال نمی باشد. اما در تاریخ 29 مرداد ماه سال 97 کارگزاری سفارت انگلیس در تهران به نام VFS Global فعال شده است و به انجام امور ویزا انگلستان می پردازد.

توجه داشته باشید، که برای انجام مصاحبه حتما باید به سفارت خانه رسمی انگلستان در یکی از کشورهای اطراف از جمله استانبول و دبی مراجعه کنید. 

کشور انگلستان انواع ویزا را برای متقاضیان صادر می کند، از جمله:

• ویزای توریستی انگلستان

• ویزای تحصیلی انگلستان

• ویزای تجاری انگلستان

• ویزای کار انگلستان

• ویزای ازدواج در انگلستان

• ویزای شهروندی انگلستان

• ویزای ترانزیت انگلستان

 

ویزای توریستی انگلستان

این نوع ویزا برای گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری انگلستان صادر می شود. این نوع ویزا، بیشتر مورد درخواست متقاضیان می باشد و اگر دعوتنامه انگلستان داشته باشید، می توانید سریع تر مراحل اخذ ویزا انگلستان را طی کنید. در این صورت شانس شما برای اخذ ویزا انگلستان افزایش پیدا می کند. این نوع ویزا انگلستان به دو نوع سینگل (یکبار ورود) و مولتی (چندبار ورود) تقسیم می شود و مدت زمان اقامت آن ها 6 ماهه، 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله می باشد.

ویزا تحصیلی انگلستان

در صورتی که برای تحصیل در این کشور، پذیرش تحصیلی انگلستان را اخذ کرده اید، می توانید برای دریافت ویزا تحصیلی اقدام کنید. برای دریافت ویزا تحصیلی ابتدا باید از یکی از دانشگاه های انگلستان پذیرش دریافت کنید و تمام مدارک آن را به همراه سایر مدارک ویزا انگلستان به سفارت این کشور تحویل دهید تا ویزا تحصیلی صادر شود. کشور انگلستان جزء 5 کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت و سطح آموزش عالی می باشد.

ویزای کوتاه مدت انگلستان (Short-term study visa) برای تحصیل در این کشور 6 تا 11 ماه می باشد، که قابل تمدید نیست. با این نوع ویزا امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه های دولتی انگلستان و اجازه کار را نخواهید داشت. این ویزا اغلب برای یادگیری دوره های زبان انگلیسی صادر می شود و  امکان به همراه بردن اعضای خانواده را نخواهید داشت.

ویزای دانش آموزی (Tier 4 (Child) student visa) نیز، از دیگر موارد این نوع ویزا می باشد، که برای کودکان 4 الی 17 ساله برای تحصیل در مدارس انگلستان صادر می شود. برای این نوع ویزا تنها به یک نفر از اعضای خانواده ویزای همراه، تحت عنوان گاردین ویزا انگلستان ارائه می شود.

ویزای درجه یک و یا مخصوص استعداد های درخشان (Tier 1 (Exceptional Talent) نیز از این نوع می باشد و سالانه به تعداد محدودی از افراد (حدودا 500 نفر از سراسر دنیا در سال) ارائه می شود.

ویزای تجاری انگلستان

این نوع از ویزا انگلستان به میزان سرمایه گذاری شما در این کشور بستگی دارد. در صورت سرمایه گذاری در این کشور، ابتدا باید مبلغ 2 میلیون پوند در یک بانک انگلیسی به نام فرد درخواست کننده، سرمایه گذاری شود. سپس یک چهارم این مبلغ را می توان به عنوان خرید مسکن در انگلستان خرج نمود و ویزا انگلستان را دریافت کرد. در بخش های دیگر می توان به کارآفرینی در این کشور اشاره کرد، در صورتی که دارای طرحی توجیه شده برای درآمد زایی در این کشور هستید، می توانید با ارائه آن و کسب درآمد مورد نظر دولت، طی حدودا 3 سال اقامت در انگلستان را دریافت کنید.

ویزای کار انگلستان

ویزای کاری انگلستان از سال 2008 با سیستم امتیازدهی به متقاضیان ارائه شد و جایگزین بیشتر انواع ویزای کاری شد. انواع ویزای کاری انگلستان شامل:

• برای افرادی که دارای مهارت های ویژه ای هستند، سرمایه گذاران، صاحبان تجارت و یا افرادی که به تازگی از دانشگاه های بریتانیا فارغ التحصیل شده اند. اگر از این طریق اقدام می کنید، نیازی به داشتن پیشنهاد کاری ندارید، اما باید در ارزیابی امتیاز شماری قبول شوید.

• افرادی که دارای تخصص خاصی باشند، در صورتی که از طرف کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کاری دارید می توانید برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنید.

• برای افرادی که می خواهند به صورت موقت در این کشور کار کنند. اگر کارفرمایی از شما حمایت می کند، شاید واجد شرایط دریافت ویزای ورود موقت برای انجام انواع کارها باشید. 

• افردی که دارای شرایط اعلام شده نیستند، می توانید برای کار در سایر مشاغل از جمله کارگر خانگی، نماینده یک شرکت و یا روزنامه خارجی و یا آژانس خبری خارجی برای کار در انگلستان اقدام کنید.

ویزای ازدواج انگلستان

ویزای ازدواج در صورتی صادر می شود، که قصد ازدواج با یکی از شهروندان انگلستان را داشته باشید. در این صورت تمام مدارک مورد نیاز را تحویل آفیسر سفارت قرار می دهید و باید تمام تلاش خود را در مصاحبه بکنید تا افسر پرونده از صوری نبودن این ازدواج اطمینان پیدا کند. در این صورت می توانید ویزا انگلستان را دریافت کنید.

ویزای شهروندی انگلستان

اگر متقاضی سن بالای 18 سال داشته باشد و 5 سال گذشته را در این کشور زندگی کرده باشد، می تواند برای اخذ شهروندی و اقامت در انگلستان اقدام کند.

ویزای ترانزیت انگلستان

در این نوع ویزا انگلستان به عنوان محلی برای عبور مسافر می باشد که مقصد اصلی آن ها کشوری دیگری است. در صورتی متقاضی بخواهد درمدت زمان طولانی این کار را انجام دهد، می تواند ویزای ترانزیت بلند مدت را دریافت کند که به مدت 10 سال اعتبار دارد.  

 

مراحل اخذ ویزای انگلستان

و اما برای اخذ ویرا نگلستان چه مراحلی را باید طی کنیم. ابتدا باید به سایت سفارت خانه انگلستان مراجعه کنید و یک حساب کاربری برای خود راه اندازی کنید. در این مرحله یک کد پیگیری برای شما صادر می شود که با توجه به آن می توانید از روند انجام کارهای ویزای خود در همین سایت اطلاع پیدا کنید. پس از آن باید ویزای مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید و فرم مربوط به آن را دریافت کنید. در این مرحله مهم است که فرم به صورت دقیق و به زبان انگلیسی پر شود و باید با دقت فراوان نسبت به ثبت امضای خود به صورت الکترونیکی عمل کنید. در مرحله بعد نیز باید نسبت به دریافت وقت سفارت انگلستان اقدام نمایید. باید از طریق کارگزاری سفارت انگلستان در ایران برای دریافت وقت سفارت این کشور اقدام کنید. در روز قرار ملاقات اطلاعات بیومتریک متقاضی و اطلاعات شخصی وی ارائه می شود. همچنین افرادی که برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرده اند، باید مصاحبه حضوری داشته باشند. سپس باید هزینه های ویزا انگلستان را پرداخت کنید و در انتظار تایید و یا عدم تایید باشید. این پروسه حدود 20 روز کاری به طول می انجامد. توجه داشته باشید، که کارگزاری انگلستان VFS Global در ایران فقط وظیفه دریافت مدارک از متقاضیان و اخذ وقت ملاقات از سفارت را برای آن ها دارد و رسیدگی و تایید و یا عدم تایید ویزای مسافران محترم تنها توسط سفارت انجام می شود. در طول این مدت نیز از طریق سایت سفارت می توانید تمام مراحل آن را با کد پیگیری خود، جویا شوید.

توجه داشته باشید که کلیه مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. نکته قابل توجه دیگر این است که حتما سعی کنید از سه ماه قبل از سفر خود به این کشور جهت دریافت ویزا انگلستان اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز ویزا انگلستان برای سفر با اهداف گوناگون، متفاوت است. شما می توانید به صورت دقیق تر مدارک ویزا انگلستان را در این قسمت مشاهده کنید. در ادامه مطلب نیز قصد داریم به صورت کلی به مدارک مورد نیاز ویزا انگلستان بپردازیم.

مدارک مورد نیاز ویزا انگلستان عبارت است از:

• ترجمه شناسنامه و کارت ملی و کپی از آن ها

• اصل پاسپورت با اعتبار یک سال و تمام گذرنامه های قبلی

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• گواهی سپرده گذاری و اوراق بهادار سهام

• اصل مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار متقاضی که شامل پروانه کسب، لیست بیمه، کارت پرسنلی، حکم و کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی و... می شود.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری سه ماه گذشته، که مدیران و سهامداران باید اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی شش ماه گذشته را ارائه دهند.

• اصل سند ازدواج

• اصل و کپی اسناد و اموال غیر منقول متقاضی و همسر وی

• اصل اجاره نامه املاکی که سند آن ها ارائه شده است

• اصل یا کپی دعوتنامه انگلستان (در صورت وجود، که در این صورت باید کلیه مدارک دعوت کننده نیز ارائه شده باشد)

• واچر یکی از هتل های انگلستان

• بلیط رفت و برگشت به انگلستان

نظرات کاربران


Avatar
پاسخ
شروین فخاری - ارسال شده در

ممنون از اطلاعات جامع در این خصوص، شما کارهای ویزای تحصیلی را هم انجام می دید؟

Avatar
پاسخ
شقایق مجد - ارسال شده در

گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان نسبتا سخت هستش

درج نظر