فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا دانمارک
امتیاز 5 از 5 از بین 410 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا دانمارک

کشور دانمارک در شمال قاره اروپا واقع شده و دارای آثار تاریخی با قدمت بالا، سواحل تفریحی، جنگل های انبوه برای گردشگری و همچنین اقتصاد پایدار، رفاه نسبی زندگی، آموزش و پرورش مناسب و... برای مهاجرت می باشد، که نظر بیشتر افراد را به خود جلب می کند. این کشور در لیست بسیاری از افراد برای تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری آن، کارو سرمایه گذاری و تحصیل می باشد.

دانمارک جرء کشورهای عضو اتحادیه شنگن می باشد، که برای سفر به آن باید ویزا دانمارک را تهیه کنید. بنابراین تمامی متقاضیان سفر به این کشور که واجد شرایط هستند، می توانند ویزا دانمارک را تهیه کنند. ویزا دانمارک براساس هدف از سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزا دانمارک عبارت است از:

• ویزای توریستی دانمارک

• ویزای تحصیلی دانمارک

• ویزای تجاری دانمارک

• ویزای کاری دانمارک

• ویزای پزشکی دانمارک

• ویزای مقام های رسمی

• ویزای ازدواج با شهروندان دانمارک

• ویزای کودکان زیر سن قانونی

• ویزای فرهنگی-ورزشی دانمارک

 

ویزای توریستی دانمارک

ویزای توریستی دانمارک برای افرادی صادر می شود، که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری دانمارک را داشته باشند. این افراد در مدت زمان اقامت خود اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهند داشت. این ویزا برای اقامت کوتاه مدت متقاضیان در این کشور صادر می شود. افراد می توانند با دریافت ویزای توریستی دانمارک بین کشورهای عضو شنگن سفر کنند. پس از اتمام تاریخ ویزا دانمارک باید از این کشور خارج شوید. هر روز اقامت بدون ویزا در دانمارک جریمه ای 3 تا 5 ساله دارد، که شما را از دریافت ویزای توریستی دانمارک محروم می کند. این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد. مدت زمان رسیدگی به این نوع ویزا حدودا 10 تا 12 روز می باشد. در صورتی که فردی از کشوری جز کشور خودش این درخواست را ارائه دهد رسیدگی به آن، یک ماه به طول می انجامد.

ویزای تحصیلی دانمارک

این نوع ویزا دانمارک برای افرادی صادر می شود، که قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از موسسات آموزشی و یا دانشگاه های دانمارک دریافت کنند تا بتوانند برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. در صورتی که درخواست متقاضی تایید شود، نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در این کشور ارسال خواهد شد، که باید به همراه سایر مدارک ویزا دانمارک به سفارت دانمارک ارائه شود. همچنین مدارک تحصیلی، ریز نمرات و ترجمه دیپلم متقاضی (به زبان انگلیسی) نیز مورد نیاز می باشد.

ویزای تجاری دانمارک

ویزای تجاری دانمارک برای افرادی صادر می شود، که قصد سرمایه گذاری و یا ایجاد کسب و کار در این کشور را داشته باشند. این افراد باید توانایی مالی خود را مبنی بر قدرت سرمایه گذاری در این کشور ثابت کنند و سابقه کار مرتبط با فعالیت مدنظر خود را داشته باشند. بیشتر تاجران و بازرگانانی که با این کشور دارای مراودات تجاری هستند برای دریافت این نوع ویزا اقدام می کنند. برای دریافت ویزای تجاری این کشور باید کارت بازرگانی خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ویزا دانمارک در اختیار سفارت این کشور قرار دهید.

ویزای کاری دانمارک

طبق تصمیمات دولت این کشور طرح گرین کارت دانمارک از جمله طرح های اخذ ویزی کاری دانمارک می باشد. در این طرح امکان دادن ویزا به متقاضی برای کار و جست و جوی کار در این کشور فراهم شده است. در صورتی که اجازه اقامت در طرح گرین کارت برای متقاضی فراهم شود، دیگر نیازی به دریافت ویزای کاری دانمارک به صورت مجزا وجود ندارد. با دریافت این نوع ویزای فوری دانمارک می توانید هر گونه کار با دستمزد و یا بدون دستمزد را انجام دهید، اما اجازه ایجاد کسب و کار به عنوان خویش فرما را نخواهید داشت.

این طرح دارای سیستم امتیازدهی بر اساس مهارت ها و رزومه تحصیلی افراد، برای دریافت مشاغل مختلف می باشد. توجه داشته باشید که دریافت گرین کارت به معنی تضمین کار در این کشور نمی باشد و متقاضی باید خود در این کشور به دنبال کار بگردد. یکی از امتیاز های مهم برای دریافت شغل مورد نظر، دانستن زبان در این کشور است که از امتیاز بالایی برخوردار می باشد.

ویزای پزشکی دانمارک

برخی از بیماران برای ادامه پروسه درمانی خود به تکنولوژی درمان در کشورهای دیگر نیازمند هستند، و دکتر ادامه درمان آن ها را در کشورهای دیگر امکانپذیر می داند. با توجه به تجویز دکتر و ارائه مدارک و پرونده پزشکی و همچنین رزرو یکی از بیمارستان های دانمارک به همراه مهر و امضا تایید، می توانید برای دریافت ویزای پزشکی دانمارک اقدام کنید. سفارت همچنین برای افرادی که این بیماران را همراهی می کنند نیز ویزای همراه بیمار صادر می کند. این افراد می توانند با توجه به اورژانسی بودن درمان خود درخواست ویزای فوری دانمارک را ارائه دهند. متقاضیان محترم توجه داشته باشید که بیمار باید در طول مدت درمان خود تحت پوشش بیمه مسافرتی با حداقل مبلغی که برای آن تعیین می شود، قرار بگیرند.

ویزای مقام های رسمی

این نوع ویزا برای مقامات رسمی دولتی و دیپلمات ها برای دیدارهای دیپلماتیک بین دو کشور صادر می شود، که برای دریافت آن نیازی به مراجعه حضوری به سفارت این کشور را نخواهند داشت.

ویزای ازدواج با شهروندان دانمارکی

برای دریافت ویزای ازدواج دانمارک باید طرفین تمامی مدارک خود را ارائه دهند. متقاضی نیازمند اثبات مدارک و شواهدی است که نشان دهد یک شهروند دانمارک، فرد درخواست کننده را ساپورت مالی می کند. در صورتی که شخص دعوت کننده شهروند نباشد، باید مدارک دیگری برای اثبات آشنایی، ارتباط و ملاقات در طول چندین سال گذشته ارائه شود. ابتدا باید فرم درخواست ازدواج با شهروندان دانمارک را دریافت و پر کنید. یکی از مدارک مورد نیاز، ارائه مدرک تجرد و شناسنامه وی می باشد. در صورتی که فرد در گذشته ازدواج کرده باشد، باید مدارک طلاق و یا فوت همسر خود را نیز ارائه دهد. لازم به ذکر است که تفاوتی در زن یا مرد بودن شهروند دانمارک وجود نخواهد داشت.

ویزای دانمارک بر اساس تعداد دفعات ورود به این کشور نیز به انواع مختلفی تقسیم می شود. این ویزاها ممکن است یکبار ورود (Single)، دوبار ورود  (Double) و چندبار ورود (Multiple) باشد.

ویزای یکبار ورود (Single)

این نوع ویزا تنها اجازه یک بار ورود به این کشور در مدت زمان تعیین شده را به متقاضی می دهد. در صورتی که ویزای یک بار ورود را به مدت شش ماه برای فرد صادر کنند و شخص قبل از اتمام تاریخ ویزا از این کشور خارج شود، دیگر اجازه ورود مجدد با این ویزا را نخواهد داشت.

ویزای دوبار ورود (Double)

با این نوع ویزا می توانید در مدت زمان معین شده دو بار به این کشور وارد و از آن خارج شوید.

ویزای چندبار ورود (Multiple)

این ویزا به متقاضی اجازه می دهد که در مدت زمان تعیین شده، بارها به این کشور سفر کند. مثلا اگر متقاضی ویزای سه ماهه چندبار ورود دریافت کرده باشد، می تواند در این مدت زمان بارها به این کشور سفر کرده و از آن خارج شود.

انواع ویزا دانمارک از نظر قوانین حوزه شنگن عبارت است از:

• ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی که مسافر می تواند از طریق فرودگاه دانمارک به کشوری خارج از حوزه شنگن پرواز کند. این نوع ویزا محدودیت زمانی دارد و مدت زمان آن از چند ساعت تا حداکثر دو روز می باشد. در این مدت مسافر اجازه خارج شدن از فرودگاه را نخواهد داشت تا زمان پرواز برسد.

• ویزای نوع B یا ویزای عبور به این معنی که مسافر می تواند از کشورهای شنگن برای عبور از مرزهای زمینی و سفر به کشورهای خارج از حوزه شنگن استفاده کند. در این نوع ویزا متقاضی می تواند از فرودگاه خارج شود.

• ویزای نوع C یا همان ویزای توریستی می باشد، که اکثریت برای ورود به حوزه شنگن از آن استفاده می کنند.

• ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت که بیشتر برای تاجران و بازرگانان مناسب می باشد، تا بتوانند به راحتی در طول سال، بارها به شنگن وارد و از آن خارج شوند.

لازم به ذکر است در صورتی که بخواهید بیشتر از 90 روز در محدوده شنگن بمانید باید درخواست ویزای اقامت بدهید. در صورتی که از 90 روز اقامت خود در محدوده شنگن استفاده کرده اید، برای اینکه بتوانید مجددا به شنگن سفر کنید، باید به مدت سه ماه خارج از این محدوده باشید.

داشتن ویزای شنگن به معنای تضمینی برای ورود به محدوده شنگن نمی باشد. اگر ویزای شنگن را از کشور دانمارک دریافت کرده اید، ورود شما به این منطقه نیز حتما باید از طریق کشور دانمارک باشد و به طور مثال نمی توانید از کشور ایتالیا وارد این محدوده شوید، با این کار مقامات مرزی می توانند به دلایل کاملا قانونی شما را به این کشور را ه ندهند و به خارج از حوزه شنگن اخراج کنند. 

 

مراحل دریافت ویزا دانمارک

برای دریافت ویزا دانمارک متقاضی باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را اخذ کرده و به دقت پر کند. پس از آن باید نسبت به دریافت وقت سفارت دانمارک اقدام کند. برای ارائه درخواست خود و دریافت وقت سفارت این کشور باید به کارگزاری دانمارک که در تهران، خیابان شهید بهشتی، بعد از تقاطع سهروردی، پلاک 145، ساختمان نگین پرواز واقع شده، مراجعه کنید. برای مراجعه به کارگزاری دانمارک ابتدا باید وقت بگیرید. ویزای شنگن دانمارک نیاز به مصاحبه فرد در سفارت این کشور دارد. برای دریافت ویزا دانمارک باید حداقل شش هفته قبل از تاریخ سفر خود به این کشور اقدام و به سفارت خانه دانمارک مراجعه کنید. متقاضی باید در وقت ملاقات حضوری در سفارت تمامی مدارک مورد نیاز ویزا دانمارک را به همراه داشته باشد. همچنین باید تمامی اطلاعات شخصی خود از جمله، آدرس، شماره تماس، کپی ازمدارک شناسایی را در اختیار ماموران سفارت قرار دهند. همچنین باید انگشت نگاری و مصاحبه با افسر پرونده را نیز انجام دهد.

مدارک ویزا دانمارک برای انواع آن متفاوت می باشد، بنابراین توجه داشته باشید که مدراک را به صورت کامل و بدون نقص جمع آوری کنید. ارائه ترجمه مدارک ویزا می تواند به عنوان تضمینی برای بازگشت متقاضی به کشور خود باشد. همچنین برای دریافت ویزای تضمینی دانمارک باید ترجمه تمامی مدارک ویزای این کشور را به همراه مهر و امضا تایید دارالترجمه رسمی و یا دادگستری ارائه دهید. 

در صورتی که نیاز به تمدید ویزا دانمارک پیدا کردید، ابتدا باید دلایل کافی از جمله، کاری، پزشکی و شخصی کافی داشته باشید، تا بتوانید ویزای خود را تمدید کنید. توصیه می کنیم مدت زمان اقامت خود را به درستی تعیین کنید تا کمتر نیاز به تمدید ویزا داشته باشید.

هزینه ویزا دانمارک برای افراد بزرگسال حدودا 70 دلار، برای کودکان 6 تا 12 سال 40 دلار و برای کودکان زیر 6 سال به صورت رایگان می باشد. لازم به ذکر است که مبلغ اعلام شده، تقریبی می باشد و ممکن است در طول سال و یا بسته به نوع ویزای درخواستی، تغییر کند.

سفارت خانه دانمارک در تهران، خیابان دکتر شریعتی، بعد از پل صدر، کوچه هدایت، کوچه دشتی، پلاک 10 واقع شده است. متقاضیان می توانند در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 12 به این مکان مراجعه کنند.

 

مدارک مورد نیاز ویزا دانمارک

• اصل گذرنامه و کپی با اعتبار یک ساله، و همچنین ویزاها و گذرنامه های قبلی

• اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن به همراه ترجمه آن به زبان انگلیسی

• اصل فرم درخواست ویزا دانمارک که دقیق پر شده باشد

• دو قطعه عکس 4.5*3.5 رنگی و زمینه سفید

• اصل سند ازدواج و یا طلاق و اصل ترجمه سند رسمی و کپی رنگی از سند در صورتی که همسر در دانمارک باشد

• اصل مدارک نسبت خانوادگی با معرف (دعوت کننده) مانند شناسنامه های والدین به همراه کپی از آن ها

دعوتنامه دانمارک (در صورت وجود)

• گواهی اشتغال به کار که برای کارمندان و کارگران شامل سمت، تاریخ استخدام، مدت زمان مرخصی، میزان حقوق دریافتی به همراه فیش حقوقی می باشد. افرادی که خویش فرما هستند نیز باید مدارک ثبت شرکت و یا آگهی رسمی و جواز کسب یا کارت بازرگانی خود را ارائه دهند. این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان و ترجمه رسمی آن

• گواهی بازنشستگی

• پرینت گردش سه ماه آخر حساب بانکی متقاضی به هراه مهر و امضا تایید بانک

• بیمه مسافرتی برای تمام مدت اقامت در دانمارک با حداقل پوشش 30 هزار یورو

• یک عدد پاکت پستی متوسط به همراه نام و نشانی کامل متقاضی به عنوان گیرنده با کدپستی مربوطه که به اندازه کافی تمبر بر روی آن الصاق شده باشد.

• بلیط رفت و برگشت به این کشور

• رزرواسیون یکی از هتل های دانمارک

 

نظرات کاربران


Avatar
پاسخ
شیما شاهی - ارسال شده در

اصلا فکر نمیکردم دانمارک به ایرانی ها هم ویزا بده

Avatar
پاسخ
حامد شامی - ارسال شده در

مطلب کاملی بود تشکر

درج نظر