فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا یونان
امتیاز 5 از 5 از بین 250 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا یونان

یونان یکی از کشورهای جذاب و دیدنی در اروپا به خاطر شهرهای زیبا با معماری های منحصر به فرد است. یونان در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده و جزء کشورهای باستانی و تاریخی محسوب می شود. این کشور سواحل زیبای دریای اژه را در بردارد و در مکان سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا شکل گرفته است، که به دلیل این موقعیت جغرافیایی از شرایط سیاسی، اقتصادی و تجاری بسیار مناسبی برخوردار می باشد.

در حال حاضر افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای گردشگری، کار، مهاجرت و زندگی، تحصیل و سایر موارد وارد این کشور می شوند. برای سفر به این کشور حتما باید ویزا یونان که از نوع شنگن می باشد، تهیه کنید. ویزای دریافتی شما بسته به هدف از سفرتان به یونان انواع مختلفی دارد.

انواع ویزا یونان عبارت است از:

• ویزای توریستی یونان

• ویزای تحصیلی یونان

• ویزای تجاری یونان

• ویزای دیدار با اقوام و خانواده

• ویزای کودکان زیر 18 سال

• ویزای ویژه شهروندان عضو اتحادیه اروپا

• ویزای ترانزیت فرودگاهی

 

ویزای توریستی یونان

این نوع ویزا یونان برای افرادی صادر می شود که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری یونان را داشته باشند. این نوع ویزا برای اقامت کوتاه مدت در این کشور صادر می شود و در این مدت اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. این نوع ویزا یونان قابل تمدید نمی باشد و پس از اتمام تاریخ آن باید از این کشور خارج شوید.

ویزای تحصیلی یونان

ویزای تحصیلی برای افرادی صادر می شود که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند. این افراد ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از موسسات و یا دانشگاه های یونان دریافت کنند. برای این کار باید تمامی مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کرده و پس از تایید، برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. این افراد باید به همراه سایر مدارک ویزا تحصیلی این کشور نامه ای را که دانشگاه و یا موسسه مورد نظر مبنی بر اجازه تحصیل متقاضی ارسال می کند، در اختیار سفارت این کشور قرار دهد.

ویزای تجاری یونان

این کشور برای سرمایه گذاری و کسب درآمد بسیار مناسب می باشد. به همین دلیل سالانه سرمایه گذاران فراوانی که دارای توانایی مالی کافی می باشند، در این کشور شروع به فعالیت می کنند. برای دریافت ویزای تجاری این کشور باید توانایی مالی و سابقه کاری مرتبط خود را در گذشته ثابت کنید، مانند کارخانه، فروشگاه، شرکت، دفتر، کارگاه و... 

این افراد باید به همراه سایر مدارک ویزا یونان کارت بازرگانی خود را نیز ارائه دهند. 

ویزای دیدار با اقوام و خانواده

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که در این شهر دارای اقوام و خانواده درجه یک باشند. این افراد باید مقیم و یا شهروند این کشور باشند تا بتوانند برای متقاضیان سفر به این کشور دعوتنامه یونان ارسال کنند. دعوت کننده باید دعوتنامه را خطاب به سفارت یونان در ایران نوشته و تمامی اطلاعات شخصی خود را به همراه آن ارسال کند. 

ویزای کودکان زیر 18 سال

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که زیر 18 سال دارند و به تنهایی سفر می کنند. این افراد برای بازدید از والدین خود که در یونان اقامت دارند، صادر می شود.

ویزای ترانزیت فرودگاهی

ویزای ترانزیت فرودگاهی برای افرادی صادر می شود که از این کشور برای ترانزیت و سفر به مقصد دوم خود استفاده می کنند. این افراد باید به همراه سایر مدارک ویزا بلیط مقصد دوم خود را نیز ارائه دهند.

 

همان طور که گفتیم ویزا یونان از نوع شنگن می باشد، به همین دلیل باید تمامی مراحل دریافت آن را به صورت دقیق انجام دهید. ویزا یونان بر اساس قوانین شنگن به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع ویزای شنگن یونان عبارت است از:

ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت، به این معنی که مسافر می تواند فقط در یکی از فرودگاه های شنگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از حوزه شنگن سفر کند. در این نوع ویزا افراد اجازه خروج از فرودگاه یونان را نخواهد داشت.

ویزای نوع B یا ویزای عبور به این معنی است که مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و می تواند از طریق مرزهای خاکی از این کشور عبور کرده و به کشوری خارج از شنگن سفر کند.

ویزای نوع C یا همان ویزای توریستی یونان می باشد، که می توانید با آن وارد منطقه شنگن شوید.

ویزای نوع D که همان ویزای بلند می باشد، معمولا برای تجار و بازرگانان صادر می شود، تا بتوانند در طی سال بارها به این کشور سفر کرده و از آن خارج شوند.

توجه داشته باشید افرادی که می خواهند بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند، باید برای دریافت ویزای اقامت یونان اقدام کنند. همچنین اگر از 90 روز اقامت خود در این کشور و یا منطقه شنگن استفاده کنید، باید برای سفر مجدد به این منطقه به مدت 3 ماه خارج از حوزه شنگن حضور داشته باشید.

لازم به ذکر است که دارا بودن ویزای شنگن به معنای تضمینی برای ورود به حوزه شنگن نمی باشد. به این معنی که اگر شما ویزای شنگن خود را از یونان دریافت کرده باشید، اما از ایتالیا وارد شنگن شوید مقامات مرزی در این کشور می توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود نداده و متقاضی را به کشوری خارج از محدوده شنگن اخراج کنند. 

 

مراحل دریافت ویزا یونان

متقاضی ابتدا باید نوع ویزا یونان را بر اساس هدف سفر خود به این کشور انتخاب کند و سپس فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را به صورت آنلاین و از سایت سفارت این کشور دریافت کند.

توجه داشته باشید که این فرم باید به صورت دقیق و بدون نقص پر شود. سپس متقاضی باید با ارسال ایمیل وقت سفارت یونان دریافت کند، که در این مرحله می تواند وقت مورد نظر خود را از طریق تقویمی که در سایت، در اختیار ایشان قرار داده می شود، انتخاب کند. پس از کامل کردن این مرحله ایمیلی حاوی نامه و تاریخ مصاحبه برای متقاضی ارسال می شود. لازم به ذکر است که وب سایت سفارت یونان تنها از داخل ایران قابل دسترس می باشد. برای مصاحبه حضوری در سفارت این کشور باید تمامی مدراک مورد نیاز ویزا یونان را جمع آوری کرده و ارائه دهید. در این روز باید تمامی اطلاعات شخصی خود از جمله انگشت نگاری دیجیتالی را انجام دهید و با افسر پرونده خود مصاحبه کنید.

توجه داشته باشید که کلیه متقاضیان باید شخصا برای انجام این مراحل مراجعه کنند. کودکانی که سن آن ها کمتر از سن قانونی است، نیز باید به همراه والدین خود به سفارت مراجعه کنند. 

در نظر داشته باشید که کلیه مدارک فارسی متقاضی باید توسط مترجم رسمی ترجمه و به مهر و تایید دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درآید. همچنین فرم درخواست ویزا باید به زبان انگلیسی پر شود، که توصیه می کنیم در این مورد از راهنمایی کارشناسان مجربی که در این زمینه خدمات رسانی می کنند، استفاده کنید.

از سه ماه قبل از تاریخ سفر خود به این کشور برای دریافت ویزا یونان اقدام کنید. حداقل زمان رسیدگی به پرونده 2 هفته کاری می باشد که ممکن است این زمان افزایش پیدا کند.

هزینه صدور ویزا یونان برای بزرگسالان 60 یورو، برای شهروندان عضو اتحادیه اروپا 35 یورو و برای کودکان تا سن 12 سال رایگان می باشد. این مبلغ هنگام مراجعه به سفارت خانه یونان، به صورت نقدی و به واحد پول این کشور دریافت می شود. توجه داشته باشید که مبلغ پرداخت شده، در صورت رد درخواست ویزا یونان غیر قابل برگشت می باشد.

دعوتنامه یونان یکی از مواردی است که در صورت دریافت آن انجام کلیه پروسه دریافت ویزا سرعت می یابد و خود به تنهایی، به منزله اجازه ورود به این کشور نمی باشد.

 

مدارک مورد نیاز ویزا یونان

• اصل فرم درخواست ویزای مورد نظر یونان

• پاسپورت متقاضی که دارای حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه خالی باشد

• ترجمه کارت ملی و شناسنامه متقاضی

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• اگر قبلا ویزای شنگن و یا ویزای سایر کشورها را دریافت کرده اید، باید کپی از مهر ورود و خروجتان تهیه کنید

• پرینت گردش شش ماهه آخر حساب سپرده بانکی خود به همراه نامه تمکن مالی

• گواهی و نامه اشتغال به کار که شامل اطلاعاتی از جمله تاریخ استخدام، سمت، میزان حقوق و مرخصی به همراه فیش حقوقی و یا پروانه کسب، ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی می باشد.

• گواهی بازنشستگی

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

• بیمه نامه مسافرتی با پوشش 30 هزار یورو

• سند مالکیت (در صورت وجود)

• رزرو بلیط هواپیما و واچر یکی از هتل های یونان

• ارائه ترجمه رسمی کلیه مدارک ویزا یونان

دعوتنامه یونان (درصورت وجود)

 

درج نظر