فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
شرایط زندگی در هند
امتیاز 5 از 5 از بین 417 امتیاز دهنده به زندگی در هند

شرایط زندگی در هند

زندگی در هند با تنوع بالایی در ادیان، مردمان، اقلیت ها و نژادها برخوردار می باشد. در چندین دهه گذشته بیشتر ساکنین هند نسبت به مهاجرت به غرب علاقه مند بوده و به دنبال کار و کسب درآمد و تحصیلات عالی در کشورهای غربی بودند. اما در سال های اخیر این روند به صورت معکوس عمل کرده و این کشور در حال توسعه و دست یابی به ثروت های نهفته در هند می باشد. زندگی در هند، تحصیل، اقامت و یا حتی سفر به این کشور نیازمند اطلاع از هزینه های زندگی در هند، حمل و نقل، خورد و خوراک و سایر موارد می باشد.

هند در حال حاضر دومین کشور پر جمعیت دنیا پس از چین می باشد، با این حال وسعت این کشور به قدری زیاد است که می تواند این جمعیت را در خود جای دهد. برای زندگی در هند باید بدانید، که زبان رسمی در این کشور هندی می باشد. البته حدود 30 درصد از مردم به این زبان صحبت می کنند. زبان انگلیسی را دومین زبان اصلی در هند است، و در بخش های تجاری و خدماتی بیشتر از این زبان استفاده می شود. 14 زبان رسمی دیگر و 37 زبان مختلف در کل کشور هند وجود دارد و هر ایالت به زبان خودش صحبت می کند.

زندگی در هند شامل یک سری هزینه ها می باشد، که در بیشتر شهرهای این کشور بسیار استاندارد و نسبتا رو به پایین است، به همین دلیل بیشتر مهاجران به این کشور زندگی مرفه ای دارند. هزینه بیشتر موارد از جمله تفریحات، مسکن، آموزش و غذا حتی در شهرهای گران تری از جمله بمبئی و دهلی نو کمتر از کشورهای غربی می باشد. جالب است بدانید که در حال حاضر و بر اساس گزارش سال 2012 موسسه Mercer شهرهای دهلی نو رتبه 28 و شهر بمبئی رتبه 19 را از نظر گران بودن هزینه زندگی در هند در جهان دارا می باشند.

اطلاعات کشور هند در رابطه با آب و هوای آن یکی از اطلاعات مورد نیاز زندگی در هند می باشد. این کشور دارای دو فصل بارانی و خشک می باشد. از ماه اکتبر تا مارس هوا خشک تر و ملایم است. در فصل های پر باران نیز شاهد بادهای موسمی و سیل در طول بارندگی خواهید بود. همچنین دارای چهار منطقه آب و هوایی می باشد، که شامل منطقه آلپ، زیر استوا، استوایی و خشک می باشد. در منطقه هیمالیا به دلیل تغییر ارتفاعات شاهد آب و هوای متنوعی می باشید.

و اما برای زندگی در هند باید از فرصتهای شغلی و مهارت های شغلی هند نیز اطلاعاتی داشته باشید. می توان گفت که حقوق خوب در هند حدود 25 درصد حقوق متخصصان کشورهای غربی است. با وجود این واقعیت که هند به ‌عنوان کشوری که دارای فن ‌آوری High-Tech و پیشرفته است، اما ابزار مهمی که برای یافتن فرصت‌ های شغلی مناسب است، حوزه فن‌ آوری اطلاعات و مخابرات می‌ باشد.

امروزه به دلیل پیشرفت سیستم آموزشی هند دانشجویان بین المللی بیشتری تمایل به تحصیل در این کشور دارند. بر اساس گزارشی که در سال 2015 تهیه شده است، این کشور جزء 12 کشور برتر برای انتخاب دانشجویان آمریکایی برای ادامه تحصیل می باشد. هزینه سالانه تحصیل همراه با زندگی در هند به طور متوسط 350 هزار روپیه می باشد که به مراتب از هزینه های تحصیل در کشورهای غربی کمتر است. هند برای دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، ویزا هند صادر می کند.

درج نظر