فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
Alternate Text
ویزای تجاری تمامی-کشور-ها
امتیاز 5 از 5 از بین 465 امتیاز دهنده به ویزای تجاری تمامی-کشور-ها

ویزای تجاری تمامی-کشور-ها

ویزای تجاری نوع دیگری از ویزا است که توسط کنسولگری کشور های مختلف صادر می شود، شرایط دریافت این ویزا، مدارک مورد نیاز، نکات ضروری در رابطه با اخذ این ویزا مطالبی هستند که در ادامه قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم، چنانچه از متقاضیان دریافت ویزای تجاری هستید در ادامه با ما همراه باشید.

ویزای تجاری چیست؟

ویزای تجاری در واقع برای افرادی صادر می شود که قصد سفر با اهداف تجاری نظیر سرمایه گذاری، شرکت در سمینار های مختلف و غیره را دارند، این نوع از ویزا کوتاه مدت بوده و دارندگان آن اجازه اقامت در کشور مورد نظر تا پایان فعالیت تجاری خود را دارند.

مراحل دریافت ویزای تجاری

مراحلی که متقاضیان دریافت ویزای تجاری باید طی کنند به شرح زیر می باشد.

1. دریافت دعوتنامه از شرکت ها و یا ارگان ها معتبر

یکی از مدارک ضروری برای دریافت ویزای تجاری، دعوتنامه رسمی و معتبر می باشد و افراد برای دریافت این نوع از ویزا باید از یک شرکت و یا ارگان معتبر دعوتنامه دریافت نمایند.

2. دریافت وقت سفارت

در نظر داشته باشید که پیش از مراجعه به سفارت هر کشوری متقاضیان ملزم به دریافت وقت می باشند، برای اینکار باید فرم درخواست وقت سفارت را از سایت کنسولگری دریافت، تکمیل و برای سفارت از طریق ایمیل ارسال نمایند.

3. جمع آوری مدارک

جمع آوری مدارک در واقع پر اهمیت ترین مرحله در روند اخذ هر نوع از ویزایی می باشد، و متقاضیان باید این مرحله را با دقت تمام انجام دهند، همانطور که می دانید برای دریافت ویزای تجاری باید مدارک مشخصی را به سفارت کشور مقصد تحویل دهید، ارائه مدارک درست و کافی تأثیر مستقیم بر روی نتیجه درخواست ویزا دارد، بنابراین به هنگام جمع آوری مدرک دریافت مشاوره از کارشناسان حرفه ای در این زمینه را فراموش نکنید.

4. ارائه مدارک به سفارت و انجام مصاحبه حضوری:

این مرحله درواقع آخرین مرحله دریافت ویزا می باشد، برای برخی از کشور ها و ویزا ها متقاضیان باید شخصاً به سفارت مراجعه کرده و پس از تحویل مدارک و پرداخت هزینه، مصاحبه حضوری انجام دهند، برای تعدادی از کشور ها نیز نیازی به مراجعه شخص متقضی وجود ندارد و شما می توانید انجام این امور را به کارگزاری و یا شرکت های فعال در زمینه اخذ ویزا بسپارید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تجاری

متقاضیان دریافت ویزای تجاری باید مدارک مشخصی را به سفارت کشور مروبطه ارائه دهند، در ادامه لیستی کلی از این مدارک را مشاهده می کنید، البته در نظر داشته باشید که این مدارک بسته به نوع ویزای تجاری ممکن است متفاوت باشد

1. فرم تکمیل شده درخواست ویزای تجاری: تمامی متقاضیان دریافت ویزای تجاری باید فرم درخواست ویزا را از سایت سفارت دانلود کرده و پس از تکمیل به سفارت ارائه دهند.

2. پاسپورت معتبر و تمامی پاسپورت های منقضی شخص: گذرنامه شخص متقاضی باید معتبر باشد، توجه داشته باشید که ارائه گذرنامه های منقضی به منظور بررسی سابقه سفر الزامی می باشد.

3. رزرو بلیط رفت و برگشت: برای دریافت ویزای کوتاه مدت تجاری تمامی افراد ملزم به ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما می باشند. 

4. واچر هتل و یا مدارک مربوط به محل اقامت: متقاضیان باید مدارکی در رابطه با محل اقامت خود در کشور مقصد به سفارت ارائه دهند، این مدارک می تواند اجاره نامه، واچر هتل و غیره باشد. 

5. دو قطعه عکس 3.5*4.5 با زمینه سفید: عکس ها باید کاملاً واضح  و جدید باشند.

6. بیمه مسافرتی معتبر: افراد باید برابر مدت اقامت خود در کشور مقصد، بیمه مسافرتی از یک کارگزار معتبر و مورد قبول سفارت خریداری نمایند.

7. مدارک تمکن مالی: برای دریافت هر نوع از ویزا، متقاضیان باید به سفارت اثبات کنند که توانایی تأمین تمامی هزینه ها در طول سفر را دارند.

8. نامه حمایتی از سوی شرکت مورد نظر در کشور مقصد: این نامه توسط شرکت، مجموعه و یا شخص دعوت کننده ارسال می شود و مبنی بر تأمین هزینه های سفر شخص متفضی می باشد 

9. رسید پرداخت هزینه های درخواست ویزای تجاری

10. برنامه سفر مشخص: متقاضیان باید یک برنامه سفری شفاف و دقیق به سفارت ارائه دهند.

11. دعوتنامه معتبر: برای دریافت ویزای تجاری ارائه دعوتنامه از سوی شرکت، مجموعه یا یک فرد در کشور مقصد الزامی می باشد.

12. گواهی اشتغال به کار: گواهی اشتغال به کار در واقع گواهی است که سوی محل کار شخص متقضی صادر می شود و در آن باید اطلاعاتی در رابطه هدف از سفر تجاری ذکر شود.

هزینه های اخذ ویزای تجاری

هزینه اخذ ویزای تجاری بسته به کشور مقصد می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی برای کشور های عضو پیمان شینگن 60 یورو می باشد که تحت عنوان هزینه وقت سفارت از متقاضیان دریافت می شود، توجه داشته باشید که در صورت استفاده از خدمات کارگزاری ها، حدود 27 یورو نیز علاوه بر هزینه وقت سفارت باید پرداخت نمایید، این مبالغ غیر قابل استرداد می باشد به این معنی که حتی در صورت ریجکت شدن درخواست ویزا نیز مبلغ مذکور به متقاضیان باز گردانده نمی شود.

اطلاعات ضروری در رابطه با ویزای تجاری

- توجه داشته باشید که ویزای تجاری با ویزای کاری متفاوت است و اقدام اشتباه بی شک منجر به ریجکت شدن درخواست شما خواهد شد بنابراین برای تشخیص نوع ویزا پیش از هر نوع اقدامی، بهتر است با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت نمایید.

- مدت اعتبار ویزای تجاری به نوع فعالیت شما و هدفتان از سفر بستگی دارند و معمولاً سفارت کشور های مختلف مدت اعتبار ویزای تجاری را برابر مدت زمان مورد نیاز برای فعالیت تجاری مربوطه در نظر می گیرند.

 

درج نظر