فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
قوانین تحصیل هند
امتیاز 5 از 5 از بین 212 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید هند

قوانین تحصیل هند

هند دارای سابقه آموزشی و دانشگاه های با سطح کیفیت مناسبی می باشد. برای تحصیل در این کشور باید به قوانین تحصیل در هند توجه داشته باشید تا بتوانید به راحتی پذیرش بگیرید. از مزایای تحصیلات در کشور هند می توان به نزدیک بودن این کشور به ایران، تحصیل به زبان انگلیسی، دانشگاه های معتبر، هزینه پایین زندگی و شهریه می باشد.

از قوانین تحصیل در هند و پذیرش در مقطع کارشناسی داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم (Intermediate Certificate) با حداقل معدل 13 می باشد. طول دوره کارشناسی در هند بین 3 تا 4 سال می باشد. در رشته های مهندسی و پزشکی به علت محدودیت در گنجایش دانشگاه های هند، معدل های بالا شانس بیشتری در پذیرش دارند. در برخی از موسسات ممتاز شرط ورود علاوه بر معدل بالا، پاس کردن امتحان ورودی و مصاحبه تحصیلی نیز می باشد.

قوانین تحصیل در هند، نظام تحصیلی در اکثر دانشگاه های هند را سالیانه و تنها در تعداد محدودی نیم سال اعلام کرده است. در قوانین تحصیل در هند آموزش به زبان انگلیسی می باشد، به این خاطر که هند مدتی مستعمره انگلستان بوده است. به همین خاطر در این کشور زبان هندی با انگلیسی تا حدودی تلفیق شده است و زبان دوم در این کشور محسوب می شود.

برای ورود به دانشگاه های هند باید دوره های آموزش زبان را گذرانده باشید ولی برای تحصیل در هند نیازی به ارائه مدرک آموزشی زبان نمی باشد. این دوره ها را، هم می توانید در ایران و هم در هند بگذرانید.

اگر متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هند می باشید، باید حتما مدرک کارشناسی مرتبط با رشته درخواستی داشته باشید. معدل دوره کارشناسی باید بالای 14 باشد. طول دوره کارشناسی ارشد در هند حدودا 1 تا 2 سال می باشد.

برای تحصیل در مقطع دکتری نیز، نیاز به مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته درخواستی و معدل بالای 15 می باشید. همچنین باید خلاصه پروپوزال خود را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید. طول دوره مقطع دکتری نیز بین 4 تا 5 سال می باشد. 

همچنین برای تحصیل در هند باید مدارک ویزا هند و مدارک تحصیلی خود را برای دریافت ویزا هند از نوع تحصیلی به سفارت خانه هند ارائه دهید.

 

درج نظر