فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
واحد پول تایلند
امتیاز 5 از 5 از بین 102 امتیاز دهنده به واحد پول تایلند

واحد پول تایلند

برای سفر به تایلند حتما باید اطلاعاتی از این کشور داشته باشید که واحد پول تایلند یکی از آن ها می باشد. در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی راجع به آن بنویسیم. واحد پول تایلند بات یا بت (Bath) می باشد که به صورت THB نیز نشان داده می شود. همچنین واحد پول خرد تایلند ستنگ (satang) می باشد که هر 100 ستنگ برابر با یک بات است. اسکناس های تایلند از 10 تا یک هزار بات متغیر است و بر روی تمام اسکناس ها تصویری از پادشاه کنونی این کشور ثبت شده است. سکه های رایج در تایلند 25 و 50 ستنگ، 1، 5 و 10 باتی می باشد. اسکناس ها در واحد پول تایلند نیز 1000 بات که به رنگ خاکستری، 500 بات به رنگ بنفش، 100 بات به رنگ قرمز، 50 بات به رنگ آبی، 20 بات به رنگ سبز و 10 بات به رنگ قهوه ای می باشد. سعی کنید قبل از سفر خود به تایلند و دریافت ویزا تایلند حتما نگاهی به ظاهر واحد پول تایلند بیاندازید.

توصیه می کنیم در سفر خود به تایلند حتما با خود دلار به همراه ببرید. در طول اقامت در تایلند می توانید دلار خود را به بات تبدیل کنید. که برای اینکه این کار ارزانتر به پای شما حساب شود، توصیه می کنیم که در صرافی فرودگاه های تایلند این کار را انجام ندهید. صرافی ها برای تبدیل پول شما به اسکناس های 100 باتی پول بیشتری را نسبت به تبدیل دلار به 500 باتی دریافت می کنند. همچنین به هیچ عنوان واحد پول ایران را در تایلند تبدیل  به بات نکنید.

برای اینکه بتوانید در صرافی های تایلند پول خود را تبدیل کنید، حتما باید پاسپورت همراه داشته باشید. البته می توانید صرافی هایی هم پیدا کنید که نیازی به ارائه پاسپورت نداشته باشد. لازم به ذکر است که در گردش و بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند سعی کنید حتما پول نقد به همراه داشته باشید.

 

درج نظر