فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
واحد پول فرانسه
امتیاز 5 از 5 از بین 410 امتیاز دهنده به واحد پول فرانسه

واحد پول فرانسه

واحد پول فرانسه معیاری برای سنجش داد و ستد کالا و خدمات است، که در تسهیل انتقال کالا و خدمات نقش اساسی دارد. واحد پولی که استفاده می شود بستگی به کشوری دارد که در آن زندگی می کنید. اتحادیه اروپا از واحد ارزی یورو استفاده می کند که در 35 کشور دیگر دنیا از جمله فرانسه نیز استفاده می شود. اولین واحد پول فرانسه که در این کشور استفاده شد، مربوط به سال 1960 می باشد. در آن زمان به مناسبت آزادی ژان دوم از بند انگلیسی ها، سکه طلایی با نام فرانک ضرب شد. واحد پول فرانسه در سال 1999 از فرانک به یورو تغییر کرد. 

می توان گفت که، ممکن است نام فرانک از واژه لاتین francorum rex به معنی شاه فرانک ها و یا از واژه فرانسوی franc به معنی آزاد گرفته شده باشد. در حال حاضر برای زندگی در فرانسه باید ا زواحد پول یورو استفاده کنید.

مسئولیت این یکای پول (فرانک فرانسه) بر عهده بانک فرانسه می باشد. در دوران انقلاب و جنگ ها ناپلئون و فتح بیشتر بخش های اروپای غربی، دامنه کاربرد فرانک افزایش یافت. در سال 1832 پادشاهی جدید بلژیک پس از استقلال از هلند، فرانک بلژیک را تصویب کرد. لوکزامبورگ در سال 1848 و سوئیس در سال 1850 فرانک را به عنوان ارز رسمی خود انتخاب کردند.

در حال حاضر یورو دومین ارز پر معامله در دنیا است، که توسط بانک مرکزی اتحادیه اروپا منتشر می شود. جالب است بدانید که واحد پول یورو در ابتدا برای یکپارچه سازی کل اتحادیه اروپا پیشنهاد شد، و بعد از مذاکرات انجام شده کل 28 کشور عضو اتحادیه اروپا تعهد دارند، که در زمان پیوستن به اتحادیه اروپا از واحد پول یکسان یعنی یورو استفاده کنند. شرط آن هم این است که، پیش از تغییر واحد پول خود باید به بودجه مورد نیاز و چندین معیار دیگر دست یابند. لازم به ذکر است که در هنگام پرداخت هزینه های ویزا فرانسه در سفارت خانه فرانسه باید مبلغ مورد نظر را به یورو تحویل دهید.

 

درج نظر